Jeg har enda ikke hatt en sykkel som dugger i lyktene! Å en såpass ny sykkel skulle en tro at dette var noe som burde blitt fikset!
Jeg vet at madammen har hatt litt problemer selv på sin lykt, hun har en gsx-r 600 K8 og etter under 6000 km fikk hun dette. Så at det har med kjøringen å gjøre vil jeg ikke påstå
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
LordShaft wrote:Jeg har enda ikke hatt en sykkel som dugger i lyktene! Å en såpass ny sykkel skulle en tro at dette var noe som burde blitt fikset!
Jeg vet at madammen har hatt litt problemer selv på sin lykt, hun har en gsx-r 600 K8 og etter under 6000 km fikk hun dette. Så at det har med kjøringen å gjøre vil jeg ikke påstå
hmmm du sammenligner vel ikke kjøringen min med madammen din sin vel???
Når man vasker lykta med kaldt vann vil temperaturen inne i lykta gå ned. Når lufttemperaturen går ned, fører dette til at luftfuktighet kondenseres på innsiden av lykteglasset. Varm luft har den egenskapen at den kan oppta og holde på vann bedre enn kald luft. Trekk en parallell til brilleglassene dine når du en kald vinterdag går inn i et varmt rom, eller frostrøyk fra pusten din.
Når det er sagt betyr det ikke at alle lykteglass får kondens på innsiden ved vask. Problemet kan oppstå om det over tid samler seg fuktighet inne i lykta som ikke slipper ut. Problemet kan derfor like gjerne skyldes at gummipakningen over pæresokkelen er for tett og ikke fordi den lekker. Det ideelle er en pakning som holder ute regnvann og sprut, men som slipper ut luftfuktighet.
Kanskje kan problemet løses ved å brette pakningen til side når man har parkert sykkelen innendørs noen dager og la lykta "tørke". Er man utålmodig så kan det være en mulighet å bruke hårføner.
Mener fortsatt at det enkleste må være å bruke langlyset mer i dette tilfellet. Så tørker man ut lufta i den lyktedelen som han sier dugger. Nærlyssiden er tydeligvis uten dette problemet, og da mener jeg at problemet er opplagt.
Om han da ikke er en av dem som sverger til kontinuerlig bruk av langlys da. Isåfall prater jeg for en gang skyld tull.
Jeg hadde lignende problem med at instrumentpanelet dugget på kjølige kvelder/morgener. Jeg måtte bytte et par defekte pærer i instrumentbelysningen, så jeg tok av panelet og lot det ligge innendørs med pæresoklene ute for å slippe ut fukten. Problem solved