Page 2 of 2
Re: Hvordan finne ut om mc er full eller laveffekt
Posted: 18 Feb 2009 23:39
by RH racing
magnumlars wrote:Det var vel ikkje akkurat slik eg meinte det. Selgar sa at sykkelen var reg som laveffekt, men at "plomberinga" var fjerna i ettertid slik at sykkelen hadde full effekt ca 100hk.
ja..var jo det jeg skrev da..
Re: Hvordan finne ut om mc er full eller laveffekt
Posted: 19 Feb 2009 01:04
by Moses
RH racing wrote:Moses wrote:magnumlars wrote:Vurderar å kjøpe ein -98 CBR 600. Han som har denne sykkelen seier den er registrert som 50hk ,men han trur den er fulleffekt
Huh?? En CBR 600 med kun 50 hester som fulleffekt?? Det er vel litt lite, er det ikke?
Registrert som mellmklasse og gjort om til fulleffekt i senere tid uten godkjenning/skattng da vel?
Fulleffekt på en sånn sykkel er likvel ikke 50 hester
Re: Hvordan finne ut om mc er full eller laveffekt
Posted: 19 Feb 2009 21:02
by MowZ
nei, 100hk, men ikke reg. som fulleffekt så vognkort sier 50hk.....
Re: Hvordan finne ut om mc er full eller laveffekt
Posted: 19 Feb 2009 21:06
by Babelfisken
tHaWuLf wrote:kan kjenne på en sykkel om den er fulleffekt eller ikke, og hvis han har hatt forhjulsløft i tredje gir uten clutchnapp, eller vært over 180-200 km/h, kan du regne med at den har mer enn 50 hk. Ellers skjønner jeg ikke helt poenget med 50 hk laveffekt. Trodde det enten var 34 hk eller max man gikk ut i fra, med unntak av store sykler som selges med 100 hk ofte.
Jeg antar at du spøker nå siden vi snakker om en 10 år gammel 600, ja hvilken som helst firesylindret 600 for den sakens skyld?
Re: Hvordan finne ut om mc er full eller laveffekt
Posted: 19 Feb 2009 21:13
by MowZ
ja min løfter bare i 1.gir, 116 hk......

Ingen 600 som løfter i 3.gir!!
Re: Hvordan finne ut om mc er full eller laveffekt
Posted: 02 Mar 2011 22:57
by roypa
ser at
http://www.greybikes.no/side1.html
sel sett for å senke effekten på enkelte sykler.
kvar set ein inn slike deler?
Re: Hvordan finne ut om mc er full eller laveffekt
Posted: 03 Mar 2011 22:10
by inunf
Skal det bli godkjent så kan kan du ikke sette det inn selv, du må ha et godkjent verksted til å montere det. Typisk er det mindre hoveddyser og innstrupinger til innsugene.
Re: Hvordan finne ut om mc er full eller laveffekt
Posted: 05 Feb 2012 19:36
by Stiga
Tar opp igjen denne tråden da jeg driver og kikker litt på sykkel om dagen og har kommet over mange sykler med dette "problemet".
Har sett på f.eks en gsxr 600, 2008 modell.
Den er registrert som 34hk i vognkortet, men sykkelen er en fulleffekt.
Dette høres litt skummelt ut spør du meg å kjøpe en sykkel som er laveffekt i vognkort men som faktisk er en fulleffekt.
Men det er jo mange slik.
Skjønner jo at det er billigere, men er det smart å kjøpe en slik sykkel?
Hva mener dere og hva ville dere gjort?
Re: Hvordan finne ut om mc er full eller laveffekt
Posted: 05 Feb 2012 20:15
by Jarle
Jeg personlig hadde aldri gjort det... Vet aldri når man kan komme oppi noe...
Liker å ha tingene i orden
Kjøre rundt med frykt for å bli tatt, sluttet jeg stort sett med etter mopedtiden

Re: Hvordan finne ut om mc er full eller laveffekt
Posted: 06 Feb 2012 22:04
by Stiga
Jarle wrote:Jeg personlig hadde aldri gjort det... Vet aldri når man kan komme oppi noe...
Liker å ha tingene i orden
Kjøre rundt med frykt for å bli tatt, sluttet jeg stort sett med etter mopedtiden

Ja er helt enig med deg.
Er veldig skeptisk til å kjøpe noe slik.
Har mailet litt med flere som selger full-effekt sykler regget som lav-effekt.
Og alle sier at om man skulle bli stoppet så er det bare å plugge sammen igjen en ledning under setet, så er den lav-effekt igjen. Men vet ikke om det er så enkelt jeg om man skulle bli stoppet osv. Skeptisk!
Ligger jo veldig mange slike ute nå. Og syklene er nydelige og veldig intr. Bare synd dem er regget som lav-effekt.
Fin pris da !

Re: Hvordan finne ut om mc er full eller laveffekt
Posted: 07 Feb 2012 00:21
by RockeRolf
Skygg unna alt som lukter av laveffektere som er tukla med, samt 100/106 hk sykler generelt!
Ikke for at jeg bekymrer meg så mye for at dere får bråk med politi eller "om det skulle skje noe", men fordi dere engang skal bytte sykkel. Det er nesten ingen som vil ha slike sykler lengre. Det er alt for mye stress. Se bare hva man må investere i mht. ECU og lignende på Suzukis laveffektere og 100/106 hestere for å få dem lovlige.
Trekker frem denne igjen
http://bike.no/forum/thread.php?t=18267
I tillegg er det nada å hente på forsikringa. Tidligere var det noe å hente, men siden det er så utstrakt med juks og svindel mht. effekten, har selskapene gitt f'''' i hele greia å kjører samme pris på en og samme modell uansett effekt.
Følger med på flere forum, og disse syklene blir skydd som pesten av de aller fleste. Kjøper man slikt for det som tilsynelatende er en billig penge, risikerer man å bli innebrennende med skiten. Ikke så gøy når man endelig har lov/råd å investere i drømmesykkelen med fulleffekt.
Har man derimot en laveffekter som beviselig ikke er tukla med, virker det som om de selger seg selv