bremser

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Babelfisken

Re: bremser

Post by Babelfisken »

Super-blackbird wrote:
MvAgustaRider wrote:Sikker på at det er mye igjen av bremseklossene ? Jeg bare spør ettersom du ikke vet hva ny bremsevæske og lufting er. Hvordan har du sjekket belegget på klossene ?

Enkelte her anbefaler kun bytt av bremsevæske og lufting, men jeg anbefaler også nye klosser i samme slengen. Hvorfor være sparsom på det som skal redde livet ditt...
har ingen problemer med og teipe fast hendelen, skru på en 8mm skrue på kalypterene for og slippe ut luften. heller ikke skru av bremsevekse lokket for fylling visst det var behov.

har selvfølgelig sjekket klossene, men til opplysning har belegg på klossene ingenting med at hendelen bunner.
er kombined brake system som forvirret meg. det var det jeg mente da jeg spurte om det var noe jeg kunne stille på kalypteren? eller om fordelingen gikk av seg selv.

nå på lørdag forsvant dette problemet av seg selv, hendelen klarer jeg ikke bunne om det så smalt i hel....

hva kan dette være???
Gunstig posisjon av reservoar i forhold til hovedpumpe. Luft er lettere en bremseveske og vil alltid sige opp og dersom det ikke er "luft låser" i systemet vil alltid luften forsvinne oppover via reservoaret. Problemet er dersom du ikke har rett posisjon på styret vil Banjobolten med slangetilkobling lett bli en luftlås. Strips hjelper til ved å holde hendel inne og trykksetter sustemet og da slipper luft lettere ut forbi hovedpumpe men betinger fortsatt rett posisjon. I tillegg antar jeg noe luft under trykk vil kunne lekke ut i diverse koblinger og nipler med dette trikset.
En av de gunstige tingene med stålomspunnende slager er at man kan legge de opp dobbelt helt fra styret så det ikke blir noen luft lås over forskjermen som det lett blir med orginalslanger. Med combisystemet ditt blir vel det vanskeligre å få til. Jeg lufter gjerne litt ved hjelp av å løsne banjo-bolten. På clutchen er det faktisk et helvete uten å bruke det trikset. Banjoboter kommer også med nipler i enden. Det skal jeg ha neste gang.
Post Reply