Re: Problemer med bremsene mine.
Posted: 10 May 2009 18:00
aldri vært borti noe orginal monterte bremser med nippelen nedover... kan du komme med noen eksempler?
Nei de vil ikke det. Luft blir som oftest fanget i deverse feller i bremsesystemet, som feks banjokoblingen på mastersylinderen ol. Ved å bare bruke tyngdekraften vil du aldri få ut den luften. Det hjelper ikke om sykkelen står i 50 år. Luften som er fanget der oppe kommer aldri til å flyte ned og ut luftenippelen i bunnen.RH racing wrote: men om det fungerer slik du sier i praksis vil bremsene lufte seg selv om di står en stund...
Vell, nå bør jo et par trykk på bremsehendel øyeblikkelig avsløre problematiske mengder luft eller andre problemer da. Fungerer metoden så fungerer den, og det er i såfall lett å verifisere. Ser ingen betenkligheter med metoden så lenge bremsehendel kjennes tight ut.RockeRolf wrote:Brembo Gold Series er ett eksempel.
Finnes bl.a. på Aprilia RSV Mille, Factory og Tuono R/Factory. Bak, alle årganger.
Men hva med luft i pumpa/hovedsylinder samt nipler tilsluttet disse. Og/eller fordelingsblokker? Hvordan responderer slikt på metoden din? Hvordan forsikrer man seg om at luft ikke finnes her om man følger den metoden du beskrev tidligere i tråden?
For å være helt ærlig: jeg ville ikke sendt min verste fiende på veien etter å ha utført din type lufting av et bremsesystem med de symptomene trådstarter beskrev. Og jeg har ikke hatt lønnet arbeid på verksted på de siste 15 år.
Hvorfor vil du lufte bremsen når bremsehendelen kjennes tight ut?Babelfisken wrote:Vell, nå bør jo et par trykk på bremsehendel øyeblikkelig avsløre problematiske mengder luft eller andre problemer da. Fungerer metoden så fungerer den, og det er i såfall lett å verifisere. Ser ingen betenkligheter med metoden så lenge bremsehendel kjennes tight ut.RockeRolf wrote:Brembo Gold Series er ett eksempel.
Finnes bl.a. på Aprilia RSV Mille, Factory og Tuono R/Factory. Bak, alle årganger.
Men hva med luft i pumpa/hovedsylinder samt nipler tilsluttet disse. Og/eller fordelingsblokker? Hvordan responderer slikt på metoden din? Hvordan forsikrer man seg om at luft ikke finnes her om man følger den metoden du beskrev tidligere i tråden?
For å være helt ærlig: jeg ville ikke sendt min verste fiende på veien etter å ha utført din type lufting av et bremsesystem med de symptomene trådstarter beskrev. Og jeg har ikke hatt lønnet arbeid på verksted på de siste 15 år.
beklager å ikke ha svart på denne rockerolf... ser nå at disse har nedover nippel bak ja.. beklager dette,RockeRolf wrote:Brembo Gold Series er ett eksempel.
Finnes bl.a. på Aprilia RSV Mille, Factory og Tuono R/Factory. Bak, alle årganger.
Men hva med luft i pumpa/hovedsylinder samt nipler tilsluttet disse. Og/eller fordelingsblokker? Hvordan responderer slikt på metoden din? Hvordan forsikrer man seg om at luft ikke finnes her om man følger den metoden du beskrev tidligere i tråden?
For å være helt ærlig: jeg ville ikke sendt min verste fiende på veien etter å ha utført din type lufting av et bremsesystem med de symptomene trådstarter beskrev. Og jeg har ikke hatt lønnet arbeid på verksted på de siste 15 år.