CBX 1000
Tilbake til tråden: CBX 1000 er en nydelig klassiker som fortjener å bli tatt godt vare på. Husker godt da jeg så en sånn for første gang på en campingplass i Finland et sted sånn rundt 1980 eller no' deromkring. Den enormt brede motoren var litt av et blikkfang. Det eneste negative jeg har lest om den er den lett underdimensjonerte forgaffelen som flekser vel mye under inspirert svingkjøring.
Jeg tar forbehold om at jeg kanskje husker litt feil eller blander med Kawa1300 som også hadde 6'er. Men var det ikke fokus på at de motorene kunne få problemer med oljetrykket ved "inspirert" svingkjøring? I fall jeg husker riktig vil det sikkert være viktig å sørge for å holde oljenivået på max.
Ellers må jeg si at det er stas med japanske klassikere. Håper du får mye glede av den.
Ellers må jeg si at det er stas med japanske klassikere. Håper du får mye glede av den.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Jeg har også hørt dette ang. gaffel og olje trykk, men en slik "Dame" skal kjøres med omtanke
, den får god pleie og jeg håper på mange fine turer fremover.
Blir vel å bestille bremseslanger neste uke, så da får vi se om det blir noe forskjell. (Greit med litt bremser når man nærmer seg 400kg ink. meg
)

Blir vel å bestille bremseslanger neste uke, så da får vi se om det blir noe forskjell. (Greit med litt bremser når man nærmer seg 400kg ink. meg

Mvh
Petter
Honda CBX 1000
Petter
Honda CBX 1000
Jeg monterte sånne stålslanger i fjor. Kosta vel rundt 200,- kroner stykket, og jeg trengte 3 stykker til forbremsene på Gamle Blå. Absolutt vel anvendte penger, for som Ragnhild sier hjelper det på bremseeffekten på disse "gamle" syklene.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Det var litt for fristende....Ragnhild61 wrote:Nå nå, du trenger ikke være så ovenpå, du har jo rimelig ny sykkel, mens jeg sliter med en som er 27 år gammel, og slangene var sannsynligvis minst like gamle. Det blir gjerne nokså mye av krafta som forsvinner fra hendel/pumpe til kaliper med gamle slanger. Og da blir bremsene nokså dype, så det var en stor overgang fra å bruke all kraft på klemme hendelen helt i bånn for å få noe bremsevirkning, til full stopp med en finger.

"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo

-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Det er greit Desmo 


Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Skal jeg si hva jeg tror? Jo,jeg har en følelse av at du blander sammen to Honda CBX-typer.felgen wrote:har for meg at cbx1000 kommer i rekke firer også,med kåpe.
eller har jeg flippa helt?

Denne som er 2. modell av den opprinnelige CBX. Som du ser med kåpe og 6-sylindret motor.
Og denne,som er CBX750F,med firesylindret motor og kåpe.
Dette er jo bare en gjetning fra meg.

"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo
