_Adler_ wrote:Alpin: Var forsøket verdt mener nå, jeg.
Hvis han hadde kjørt ned noen (han krasjet jo faktisk...). Fortsatt vært verdt det? Eller er et liv verdt det å få lappen et år før? ...
Han karen som drepte to stykker på motorsykkel fordi han kom over i feil kjørebane her tidligere i uken...Var det også verdt det, å ta narkotika? *oppgitt*
Syns det er veldig krasse uttalelser i denne tråden! Grunnen til at han har stukket av, eller vært uten lappen kan være så mangt!
Jeg skjønner at enkelte har store problemer med å godta slik oppførsel i trafikken, og det setter i sving mye følelser. Men en skal være veldig forsiktig med å kaste kanonkule i glasshus. Det er mennesklig å gjøre feil, vi gjør det alle hele tiden. Alle må ta konsekvensene av egne handlinger.
Men igjen, jeg har stor forståelse for at slike uttalelser og holdninger skaper mye sinne og at folk reagerer med avsky.
Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Enig med deg LordShaft. Her syntes jeg det var blitt en voldsom lynsjestemning på kort tid. Jeg er ikke spesielt glad når jeg hører om personer som kjører uten lappen, men jeg tror det eneste man tjener på å skjelle ut denne personen på forumet er utløp for egen frustrasjon og sinne. Dersom Alpin allerede kjører uten sertifikat i trafikken, så er det ikke spesielt sannsynlig at det er en atferd han gir opp fordi han får kjeft på internett.
Jeg for min del er fremdeles interessert i å høre hva denne saken ender med...
Ja det kan kanskje være flere grunner til at han stakk av så hvis du vet noen gode så...Hvilken kanonkule har æ kastet ? Det virke ikke på mæ som om han har tenkt å ta konsekvensen av egne handlinger , tvert imot. Det hjelper neppe å gi han kjeft men æ vil ikke gi han et klapp på skuldra av den grunn.
Han fortjener den straffa han kan få så en gang til ,han har ingen ting i trafikken å gjøre
Jeg peker ikke på noen bestemte, men når det kommer til ulovligheter har vi alle vært med på det! Hvilken grad er vel opp til hver enkelt å bestemme, men det er fortsatt ulovlig!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
LordShaft wrote:Det er mennesklig å gjøre feil, vi gjør det alle hele tiden. Alle må ta konsekvensene av egne handlinger.
Det er jeg helt enig i. men tidvis er det slik at andre også må ta konsekvensene (eller følgene) av andres dumme handlinger, det er der problematikken ligger ved å ikke spille etter reglene.
Vi som ferdes på 2 hjul vet det kanskje bedre enn noen andre trafikanter jfr ulykken ved Lillestrøm forrige søndag hvor 2 mc-ister ble drept av en annens dumme handlinger. Han ene kjente jeg.
Tror vi alle en eller annen gang har gjort noe så galt at vi fleste kunne spikre paller i noen uker... (kjøre fort, slåssing, narkotika, smugling u name it) Trådstarter spør om straffen han får om noen vet noe om det er det bare å svare...
Jeg har heller ingen respekt for det han har gjort men jeg har gjort men går ikke i strupen på fyren...
Han lærer sin lekse når han får straffen som blir og BØR BLI streng. At han gjorde noe galt er det ingen tvil om, men jeg tror ikke han er DUM osv. som flere påpeker... Han an være en ingeniør for alt vi vet...
hold dere til sakenog ikke angrep folk på den måten.
Joda xadox ce fleste har vel gjort noe ulovlig men de fleste tar vel hensyn til at det finnes andre mennesker.Går ut i fra det var en 30 sone siden det va fartsdumper der .Siden han kjørte ut så hadde han vel ganske mye større fart enn 30.Hold dæ til saken sjøl æ kan ikke se at du heller hadde noe fornuftig svar å gi han.Det med stein og glasshus,æ innrømme glatt at æ ligg litt over grensa på landeveien men det e ikke så mange som kjøre på den der måten med purken på hjul
xadox wrote:Tror vi alle en eller annen gang har gjort noe så galt at vi fleste kunne spikre paller i noen uker... (kjøre fort, slåssing, narkotika, smugling u name it) Trådstarter spør om straffen han får om noen vet noe om det er det bare å svare...
Jeg har heller ingen respekt for det han har gjort men jeg har gjort men går ikke i strupen på fyren...
Han lærer sin lekse når han får straffen som blir og BØR BLI streng. At han gjorde noe galt er det ingen tvil om, men jeg tror ikke han er DUM osv. som flere påpeker... Han an være en ingeniør for alt vi vet...
hold dere til sakenog ikke angrep folk på den måten.
Nå har jeg lest hele tråden. Og uten at jeg har tenkt å ta del i diskusjonen her og forsvare trådstarter på den ene eller andre måten, så vil jeg bare påpeke en liten sak jeg merket meg fra trådstarters post.
Alpin wrote: jeg prøvde å kjøre ifra purken i renn pannik
Når ett menneske gjør noe i panikk så betyr vel det at man ikke akkurat tenker spes klart eller rasjonelt i den gitte situasjonen, og gjør ting så og si i refleks? Med andre ord, en panikkhandling er ikke noe man nødvendigvis gjør av egen fri vilje. Man blir styrt av ens egen frykt.
Ville bare nevne den lille detaljen fra første posten i tråden.