Som nevnt av flere før meg, vi er mange som har vært i din situasjon. Men loven er grei. Min. 6 mndr. sperrefrist fra den datoen du kunne kjørt opp. + bot som er såpass stor at du sikkert får betalt MC-kurset og minst en kjøretime. Om kjøretrening uten skikkelig instruksjon i forkant gir så stor uttelling som Phalla sier, er jeg ikke så sikker på. Sjansen for at du legger deg til en uheldig kjøreteknikk er så absolutt tilstede, når du "bare" driver med småkjøring i byggefeltet. Hvis du absolutt må kjøre, finn deg en tom parkeringsplass, minst så stor som en håndballbane, ta med deg noen colaflasker med vann i, vannbøtter el.lign som kan fungere som kjegler og sett dem opp der. Da kan du trene svingteknikk og krypkjøring i sakte fart uten å være i veien for andre, eller bli forstyrret av annen trafikk, unger osv.
Står endel om kjøreteknikk på forumet her, også henvisninger til andre bra sider om emnet. Pugg disse før du begynner, da har du et utgangspunkt. Om du kan alliere deg med kamerat, blir det kanskje enklere, Og noen ganger kan det være greit å spørre andre. Sikkert noen som kjører MC i nærheten som du kan spørre om hjelp
Men helst så jeg at du lot sykkelen stå til du lovlig kan kjøre og har tatt lappen.