hærverk

Prat om tung MC.
the rock
MC: zamir begum, søker "rape" "forced" å diverse andre ting på internette. har prøvd å kjøpe en kåne fra iraq. å jobber i avast sekuritas i oslo. adresse: granebakken 96

Re: hærverk

Post by the rock »

moonlit wrote:Jeg kom ut en morgen, og da hadde noen unger (antar jeg) velta sykkelen; den stod bortgjemt inne blant noen vaskestativer i borettslaget, på MC-parkeringen vår.

Utover det har jeg aldri opplevd noe :)

Så forresten en slik 750 som du har på Carl Berner her om dagen, reflekterte over hvor pen den sykkelen er :)
på carl berner..sikker på det ikke var meg heheh bor jo på grønland \:D/
the rock
MC: zamir begum, søker "rape" "forced" å diverse andre ting på internette. har prøvd å kjøpe en kåne fra iraq. å jobber i avast sekuritas i oslo. adresse: granebakken 96

Post by the rock »

komisk...har fått meg nettopp sykkel og lagde denne tråden og igår veltet en drittunge sykkelen min. Blinklyset knuste , lakkskader og sidespeil skadet. :evil: er så forbanna as..drittungen klartet på sykkelen og veltet den. Ringte foreldrene til gutten og de nektet for alt selv om jeg fortalte at det er vitner. De ba meg rett og slett f.. off. de hadde ikke noe ansvar for det ungen gjorde og skulle ikke gi meg en krone for skadene. Fortalte at da må jeg gå gjennom politiet men det sa de at det kunne jeg godt gjøre for de ga f... Har anmeldt forholdet og det blir sak ut av dette.
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Du kødder :shock:

Det skal ikke være mulig å være så uheldig! Nå skal det sies at jeg har selv hatt episoder der unger har klatret på sykkelen min. Den veltet heldigvis ikke, og når jeg snakket til unge og mor som ilte til, fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde noen rett til å snakke slik til ungen hennes.

Jeg snakket på en veldig forsiktig å høflig måte til ungen å forklarte at dette måtte han ikke gjøre. Når moren kom bort, i stede for å be om unnskyldning og sa slikt, bunntiltet jeg. Nummere før jeg hev hun på sjøen! (stod parkert ved en kai) jeg kunne kanskje ungått å sagt slike ting til moren forann ungen, men jeg klarte ikke å holde det igjen.

"At du er så satans dum, at du ikke har klart å lære ungen din å ikke klatre på andres eiendom og gjenstander.... så blir det mitt problem, hadde ungen veltet sykkelen hadde det vært min feil, å jeg som måtte betalt for skadene. Hva om ungen hadde skadet seg? Du må ryke å reise ditt #¤!"# !"¤ #!"# osv osv, før jeg hiver deg på sjøen"

Hun stod med store øyner å stutret, før hun løftet med seg ungen å gikk. tipper ungen var 6 - 7 år!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
the rock

Post by the rock »

ja ungen her var 7 år også. Sykkelen stod inntil et rekkeverk med støtten mot rekkeverket. tror han klatret på rekkeverket og dyttet sykkelen over ende når han skulle sette seg på den. jeg fortalte det samme til foreldrene at barnet er ditt ansvar men neida. Ungen er 7år så da har de ingen ansvar men du har forsikring så bruk den. :o de tok ingen ansvar og ba meg gjøre hva jeg kunne for de hadde ikke tenkt å betale en dritt. legger ut noen bilder

Image
Image
Image
Rimol
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade

Post by Rimol »

Her syns jeg at foreldre skal ta ansvar og betale for skadene! hvis en unge hadde velta sykkelen min og foreldrene hadde oppført seg slik så hadde det klikka for meg.
Foreldre har ansvar for sitt barn uansett! hvis de er så dårlige foreldre at de ikke klarer å holde styr på ungen sin er det bare å ringe barneværnet og be dem komme å hente ungen.
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
SveinT
MC: Honda V65 Sabre -84, V45 Sabre -83, 750 Interceptor -84, CB750F2 -82, VFR750F -97, Suzuki GS1000 -78, Suzuki GS750B -77

Post by SveinT »

er så forbanna as..drittungen klartet på sykkelen og veltet den. Ringte foreldrene til gutten og de nektet for alt selv om jeg fortalte at det er vitner. De ba meg rett og slett f.. off. de hadde ikke noe ansvar for det ungen gjorde og skulle ikke gi meg en krone for skadene.
De foreldrene har sikkert ikke erfart hvordan det er å få noe smadret...
Enkelte mangler totalt evne til barneoppdragelse, det ser man i mange sammenhenger.

Sykkelen blir vel ellers ikke så fristende å klatre på om man bruker et overtrekk.
the rock

Post by the rock »

SveinT wrote:
er så forbanna as..drittungen klartet på sykkelen og veltet den. Ringte foreldrene til gutten og de nektet for alt selv om jeg fortalte at det er vitner. De ba meg rett og slett f.. off. de hadde ikke noe ansvar for det ungen gjorde og skulle ikke gi meg en krone for skadene.
De foreldrene har sikkert ikke erfart hvordan det er å få noe smadret...
Enkelte mangler totalt evne til barneoppdragelse, det ser man i mange sammenhenger.

Sykkelen blir vel ellers ikke så fristende å klatre på om man bruker et overtrekk.
har overtrekk men hadde akkurat vasket og polert sykkelen og gikk opp i leiligheten en tur.5min senere lå den nede
knetrom

Post by knetrom »

Faen jeg blir så provosert! :evil: Høres ut som den typen foreldre som enten ikke har råd til eget kjøretøy, eller akkurat har råd til en rusten Corolla uten EU-godkjenning, syns de fortjener at noen velter bilen deres i så fall..
Jarle
MC: Antall km i 2012: 997

Post by Jarle »

Skjønner fort hva slags mennesker dette var, som svarer såpass kvasst med engang...
Her er det vel sikkert ikke en krone å hente fra foreldrene heller... :smt067
Muligens ikke første gangen for dem heller... :-k
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
PerTore
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant

Post by PerTore »

Foreldrene er juridisk forpliktet til å ta økonomisk ansvar, men kun opptil 5000 kr pr. tilfelle, desverre. Du har gjort det eneste riktige her, og politianmelde det. Med vitner etc., så har du en god sak. Får endelig håpe ikke politiet henlegger saken.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
Lord Erik

Post by Lord Erik »

Tror jeg hadde tiltet hvis et barn hadde veltet sykkelen min, og foreldrene nektet å ta ansvar. En velt kan tross alt koste en god del tusen i lakkering og nye deler, og det er surt å skulle ta slikt på forsikringen når man selv ikke hadde noe med velten å gjøre.

Du får holde oss oppdatert på hvordan det går!
the rock

Post by the rock »

har sjekket ut prisen på delene (kåpa, blinklyset,sidespeil) 4900kr totalt for delene :? Da får jeg kåpa lakkert ferdig i rødt fra italia
Lord Erik

Post by Lord Erik »

Det var ikke gale. Min velt kostet rundt 15.000 kr i deler fra Løvaas. Men er alltid litt skeptisk til å kjøpe nye/brukte deler, spesielt når de er røde. Det er en komplisert farge, og det ser ikke bra ut dersom den nye delen har en annen nyanse enn resten. Personlig valgte jeg derfor å skulle lakkere sidekåpen min hos Micropaint i Bergen i stedet for å kjøpe ny.
PerTore
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant

Post by PerTore »

Da har foreldra igjen 100 kr som de kan kjøpe et spanskrør for :twisted: (Har du forresten vært i kontakt med jurist? Regner med at politiet også vet at foreldrene er økonomisk ansvarlige)
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
the rock

Post by the rock »

PerTore wrote:Da har foreldra igjen 100 kr som de kan kjøpe et spanskrør for :twisted: (Har du forresten vært i kontakt med jurist? Regner med at politiet også vet at foreldrene er økonomisk ansvarlige)
har skrevet til han du anbefalte men ikke hørt noe. Men jeg sjekket noen regler paragraf 1.1 og 1.2 gikk ut på at foreldrene er ansvarlige. De kan bli erstatningspliktige inntil 5000 for enkelte skader men +++. Politiet mente det samme at de er pliktig til å erstatte skadene.
Post Reply