Page 2 of 3

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Posted: 27 Jul 2009 13:38
by knetrom
TheIdanator wrote:Kommer aldri til å trimme den, da blir det med å fjerne plomberinga, ikke no' mer :lol: Hehe.
Å fjerne plomberingen er trim ;)
TheIdanator wrote:Tenker å kjøpe meg en RMX, SMX, MT5 eller no' i den duren.
MT5 har ingen store plomberinger, mulig den ikke har noen i det hele tatt.

Og motorveien må du holde deg unna uansett, ulovlig med moped der. Mange som kjører der, håper de blir tatt, lager bare kø ;)

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Posted: 27 Jul 2009 13:50
by TheIdanator
Kawa wrote:Eller kjøp deg en lettsykkel, så slipper du disse problemene.. :)
Litt vanskelig med mopedsertifikat :(

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Posted: 28 Jul 2009 00:27
by FreddyYZF-R125Dude
Kawa wrote:Eller kjøp deg en lettsykkel, så slipper du disse problemene.. :)
+ 1

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Posted: 28 Jul 2009 00:36
by TheIdanator
knetrom wrote: Å fjerne plomberingen er trim ;)
Haha xD Mente å bytte ut potta... :roll:

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Posted: 28 Jul 2009 19:49
by fulloggal
@TheIdanator: Kan jeg få lov å gjette at du bor i Hordvik? Siden bakken opp til deg er laaaang:P

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Posted: 28 Jul 2009 19:53
by TheIdanator
fulloggal wrote:@TheIdanator: Kan jeg få lov å gjette at du bor i Hordvik? Siden bakken opp til deg er laaaang:P
Close :shock: Bor på Askøy :smt069

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Posted: 29 Jul 2009 01:36
by Alex'en
Kawa wrote:Eller kjøp deg en lettsykkel, så slipper du disse problemene.. :)
eller ikke? "Må" jo trimmes disse og... Jeg anser det ikke som noe problem... Ikke for å skryte, men jeg har dradd både hyosoung (eller hvordan det skrives), cbr og husqvarna på drag... :roll:

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Posted: 29 Jul 2009 13:12
by FreddyYZF-R125Dude
Trenger ikke å trimmes når noen av dem går 140km/t orginalt, det er mer enn nok for norske veier ;)

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Posted: 29 Jul 2009 19:07
by TheIdanator
FreddyYZF-R125Dude wrote:Trenger ikke å trimmes når noen av dem går 140km/t orginalt, det er mer enn nok for norske veier ;)
Det har du helt rett i =D>

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Posted: 29 Jul 2009 23:15
by FreddyYZF-R125Dude
Men noe jeg skal gjøre er å sette på et "effektannlegg" selvom man ikke får noe mye effekt ut av det (jeg gjør det for lyden) er å sette på GPR annlegget jeg har kjøpt til min framtidige YZF ;)

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Posted: 29 Jul 2009 23:39
by TheIdanator
Har teorien igjen, så har jeg mopedlappen. Planen var å ta lettlappen, men tar mopedlappen først grunnet økonomi og mangel på tid ;)
:D

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Posted: 29 Jul 2009 23:41
by FreddyYZF-R125Dude
Me too, men faren min mente at jeg burde begynne med moped ... :-k
Men vi skal vell ikke holde oss til topic? :)

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Posted: 29 Jul 2009 23:44
by TheIdanator
Postet i feil tråd :oops:
Sorry.. :smt105 :oops:

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Posted: 30 Jul 2009 00:33
by Alex'en
FreddyYZF-R125Dude wrote:Trenger ikke å trimmes når noen av dem går 140km/t orginalt, det er mer enn nok for norske veier ;)
ehh, yamaha tzr som er regnes for den raskeste lettsykkelen fulleffekt gjør 162 på flaten, og "vanlig" for racing er rundt 150 uplombert.. Så er høyest usannsynlig at de går 140 orginalt. Racing 2taktere gjør vel 130 og 4takterne gjør 105-130 MAKS.. Men man trimmer vel ikke for å ligge i 150, gjør det vel for å kunne akse mye bedre og ha mye mer drag og litt å gå på... F. eks en 2takts 125cc crosser har ikke så veldig høy topp fart, men de har en sinnsyk effekt og god aks.. Uplombert går crosserene elendig, f. eks ktm har maksfart på 75kmt...

Re: Konsenkvenser for å fjerne plomberingen?

Posted: 30 Jul 2009 00:51
by FreddyYZF-R125Dude
YZF-R125 gjør 134km/t ORGINALT, og den er fulleffekt. Og det er 4-takter.
Aprilia RS125 gjør 140-150 km/t ORGINALT. Og det er 2-takter.
KTM har jo bare 6,5 hk så det er ikke rart de ikke går kjapt ...
Har ikke peiling om hvordan