Hei !Jim_89 wrote:Altså, avisoppslag om dødsulykke.. Som Inunf sa, det er høyrehånden min som bestemmer det oppslaget i avisen for å si det slik. Ved over 7 års trening innen trial vet jeg godt hvordan gassen skal håndteres og jeg har lært meg godt hvor mye jeg skal respektere sykkler som det er kraft i. Og spesielt når det er en så kraftig sykkel, og veier 100kg mere også. Men, har lest på mange engelske forum som jeg ble henvist til, der stod det at R1 er en utrolig bra nybegynner sykkel så lenge man har litt vett i hodet. Sykkelen trenger mye respekt fra kjøreren for at de skal gå sammen som ett. Om man "bitchslapper" sykkelen, så får du det litt værre tilbake.
>Inunf< Hva jeg skal drømme om.. Om jeg kjøper 2009, om 2 år altså 2011.. er det kommet en kraftigere sykkel som frister enda mere med ett litt mere råere utseende også muligens.
jim
Ganske riktig er det du som bestemmer hvordan du bruker disse kreftene.
Selv er jeg "nyutdannet" i en alder av 40. Jeg kjøpte en sykkel med litt over 100 hk og det er mer enn nok.
Unødige "nødakselerasjoner" og forbikjøringer hvor dreiemomentet får jobbe for føden gjør jeg, men
med en viss grensesetting.
Så lenge du på forhånd har testet ulike sykkeltyper og funnet ut at dette var den som passet best,
har du nok vett til å "lære" deg å utnytte denne flotte sykkelen maksimalt.
Men mange av de som svarer deg har et poeng.
Mange blar opp i noen blader og ser på MotoGP og bare "skal ha" en XYZ-RR.
Da hjelper ikke en fortid på alle andre typer motorsykler.
Mange forumdeltakere snakker ut fra "verdensmester"-syndromet som rir nesten alle med nytt førerkort.
Det hadde sikkert vært enklere å styre rådene inn på hvorfor denne er bedre enn en ZX-10R, GSXR eller
Fireblade hvis du skrev litt rundt valget av R1. Ikke minst hva som gjør denne kategorien så
interessant. Noen innbiller seg sikkert at det kan være "show off" ...
Lykke til med kjøp !
M.v.h.
Jan M.