TDK wrote:Ved fartsgrense 130 ville jo de fleste originale lettmotorsykler/4t lettmotorsykler slite grundig med og holde 130 hele tia.... Så det er et litt dumt forslag...
Ja man burde neste senket alle landets fartsgrenser til 50 slik at moppedistene også kan holde følge...
Den fornuftige delen av meg synest at 120 burde være max, noe over der får man heller bare se på som småkriminelt, men vi er vel alle litt småkriminelle? Er vi ikke
Jeg kjører ikke moped. Det var lettsykkel jeg snakket om. En lettmotorsykkel har lov til å kjøre på motorvei. Denne regelen kan bli fjernet når et stort flertall av (lovlige) lettmotorsykler ikke klarer og kjøre i denne hastigheten selv ved optimale forhold...
TDK wrote:Ved fartsgrense 130 ville jo de fleste originale lettmotorsykler/4t lettmotorsykler slite grundig med og holde 130 hele tia.... Så det er et litt dumt forslag...
Ja man burde neste senket alle landets fartsgrenser til 50 slik at moppedistene også kan holde følge...
Den fornuftige delen av meg synest at 120 burde være max, noe over der får man heller bare se på som småkriminelt, men vi er vel alle litt småkriminelle? Er vi ikke
Jeg kjører ikke moped. Det var lettsykkel jeg snakket om. En lettmotorsykkel har lov til å kjøre på motorvei. Denne regelen kan bli fjernet når et stort flertall av (lovlige) lettmotorsykler ikke klarer og kjøre i denne hastigheten selv ved optimale forhold...
Tja er jo ikke lov til å kjøre fortere enn 80 med tilhenger av noenslag med bil heller. men ingen regel med at de ikke kan kjøre på motorvei..
dessuten er det så lite strekninger det er sankk om at det blir bare FOR dumt.
Det jeg prøvde å si er at dem som har holdningen "Hvem bryr seg om fartsgrenser uansett?" ikke viser til å bry seg om verken 30 km/t eller 100 km/t Det mener jeg er en dårlig holdning. Sier ikke at jeg er perfekt eller noe men å bare tenke slikt, uten å tenke på forhold, fartgrense og slikt mener jeg er uansvarlig.
R wrote:Synd for dem... det koster å få lov å kjøre fort.
Fartsskatt pleier jeg å kalle det. Det er jo allerede så mye skatt på MC og MC-kjøring, at den knapt er merkbar (særlig siden jeg har sneket meg unna til nå).
R wrote:Ok, er det nå vi skal trekke barn og sånt inn i diskusjonen? som vanlig...
kan du henvise til hvor jeg sa noe om barn?
Men kan vi prøve å gli inn på temaet litt mer, det var egentlig min feil siden jeg oppfordret litt til det :oops:
Neinei, hehe... det er bare så typisk at det blir dratt inn "barn som leker i 30 sonen" på denne tiden her i akkurat en slik diskusjon, som i de hundreogørtenmilliarder andrre diskusjonene om fartsgrenser.
E'kke enig i at de veiene her i norge er bra nok til å få de fartsgrense som er foreslått. Mange kjører 20-40 km/t mer enn fartsgrensen på motorveiene, dvs at folk kommer til å kjøre i 150 og 160.. og det e'kke de crappy veiene her bra nok til... Greit at jeg gjør det, men om alle skal gjøre det blir det bare kaos.
Mener nå at der fartsgrensen i dag er over 60kmt kan man stort sett øke hastigheten med 10-20 kmt. Kan gjøre dette variabelt, med dagens hastigheter i vinterhalvåret, og de økte hastighetene i sommerhalvåret da forholdene er bedre.
lassie wrote:Mener nå at der fartsgrensen i dag er over 60kmt kan man stort sett øke hastigheten med 10-20 kmt. Kan gjøre dette variabelt, med dagens hastigheter i vinterhalvåret, og de økte hastighetene i sommerhalvåret da forholdene er bedre.
Njaa...
er mange 80-soner i Norge som burde våre redusert pga veistanden.
TDK wrote:Ved fartsgrense 130 ville jo de fleste originale lettmotorsykler/4t lettmotorsykler slite grundig med og holde 130 hele tia.... Så det er et litt dumt forslag...
Ja man burde neste senket alle landets fartsgrenser til 50 slik at moppedistene også kan holde følge...
Den fornuftige delen av meg synest at 120 burde være max, noe over der får man heller bare se på som småkriminelt, men vi er vel alle litt småkriminelle? Er vi ikke
Jeg kjører ikke moped. Det var lettsykkel jeg snakket om. En lettmotorsykkel har lov til å kjøre på motorvei. Denne regelen kan bli fjernet når et stort flertall av (lovlige) lettmotorsykler ikke klarer og kjøre i denne hastigheten selv ved optimale forhold...
Jeg sa ikke det heller, var en samenligning.
Tror heller ikke det hadde blitt reaksjoner på at noen kjørte i f.ex 100 i "riktig" fil i 120 sona.
Merkelig, en spydig jævel inni meg fikk lyst til å svare på
" Denne regelen kan bli fjernet når et stort flertall av (lovlige) lettmotorsykler ikke klarer og kjøre i denne hastigheten selv ved optimale forhold..."
med at er man et par nr for små, så er man et par nr for små...
Men så fæl er jeg ikke
Rape me if I'm wrong - Hakuna Matata
Rieju Spike 2004mod til salgs med Tecnigas eff. anlegg, turtallsperre og drevsett. 18tusen. PM for mer ønskelig info =)
lassie wrote:Mener nå at der fartsgrensen i dag er over 60kmt kan man stort sett øke hastigheten med 10-20 kmt. Kan gjøre dette variabelt, med dagens hastigheter i vinterhalvåret, og de økte hastighetene i sommerhalvåret da forholdene er bedre.
Njaa...
er mange 80-soner i Norge som burde våre redusert pga veistanden.
Det var derfor jeg skrev "stort sett". At fartsgrensen er 80 betyr ikke at man må kjøre i 80. Man skal jo kjøre etter forholdene.