Smalababb wrote:Litt bakpå sete på PX'n og den går rett på hjule
LOL

mener at vi er på et hjulspeedy gonzales 2 wrote:På hjulet mener vi vel mer enn å bare få framdekket opp av asfalten ??
*kremt* Vi kaller det L-twin,når det er en 90 grader fra Bologna. Vi som eier dem.Keihin wrote:rerell wrote:Jag tar upp min med clutch från ettan ibland, men då kommer den fort och högt, och jag skiter nästan på mig varje gång.Ja, og uten at jeg har prøvd dette med en V twin så er det jo innlysende at det er mer skummelt med screamer.
Enig med deg. I hvertfall når det er snakk om moderne sykler med ganske bratt gaffelvinkel og litt krefter. Jeg spanderte en styredemper på Monster'et i sommer. Det ga meg mindre "nervøst" forhjul under aks og mindre følsomhet for frest asfalt. Siden jeg er en posør, i følge en moderator på forumet, måtte det bli en sånn:Littel wrote:Skjønner at du spør, for de som virkelig satser alt på humpette, svingette veier har nok opplevd både en og to kraftige wobbler, meg selv medregnet som nesten resulterte i stygt fall! Det var du som nevnte litt om at du prøver deg litt på wheelie?
Du skjønner det, at om du kommer opp i litt fart og uheldigvis lander litt skjevt med styret\framdekket, så tar det ca 1 sekund fra du er nede til du sklir langs bakken, dette pga wobbling og kraftige kast i sykkelen. Med styredemper blir risikoen for dette betydelig mindre. Så sier bare at om du skal kjøre mye gris og herje en del på bakhjulet, er det om ikke annet en fordel med styredemper siden den så effektivt fjerner wobbling som ofte resulterer i fall
Tjohei!