Suzuki GSXR600 K6 tuning

Prat om tung MC.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by tshansen »

Sist jeg sjekket var det vanlig å tape ca 15% fra veiven og bak til bakhjulet. Så er nok helt etter boken dette :erte

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Sist jeg sjekket var det vanlig å tape ca 15% fra veiven og bak til bakhjulet. Så er nok helt etter boken dette :erte

Note4
Det er jo ikke om å gjøre å ha mest hester Lordy. Til ditt bruk så holder nok de hestene du har i massevis. :erte
User avatar
mekkern
Posts: 5149
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by mekkern »

SimonK6 wrote:Takker for det. Syns ikke den går bra nokk, så tror de blir ny ecu og mappe den skikkelig med ny full eksos før sommeren forhåpentligvis :) hehe Håper på 140whp uten og åpne motor.

Fant ikke ut hvordan jeg legger ut bilder her, bruker mobilen. :)

PC3 kan ikke samkjørest med autotune så trenger evt PC5 og autotune også hadde eg tatt med o2killer med de samme :)
Noe rundt 10hk over standard tror jeg er reèlt.....
Du kan få en bedre effektkurve og jevnere drag som gir følelse av mer kraft.

Nedgearing gir deg et kortere 1 gear og det er greit på sportssykler i "trafikk", men den må geares mer da gearene blir kortere.

akselrasjon fra stillestående til du har ca 10000rpm på 1 gear blir raskere ellers likt da de er "tette nok" mellom gearene.

Husk å justere speedo til ny gearing.. ;-)
SimonK6
Posts: 72
Joined: 30 Dec 2015 05:20
MC: Suzuki gsxr600 k4 (solkt)
Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by SimonK6 »

Kan godt ver de blir både vanskelig og umulig, men håper og nerme meg den effekten til sommeren. (Muligheter for og åpne motor er og der, blir da andre kammer, ventiler og trakter) Den ble benka nå i sommer til 126rwhp med PC3 og slip-on, kan godt ver det er en snill benk men de er ikke verre en og benke den eit annet sted neste gang :) Vil ha skikkelige tall.

Drever man ned fram drevet og opp bak drevet vil en få bedre akselerasjon og mer bunn drag men på samme tid mindre toppfart, så er og finne balansen på hvor mye toppfart en egentliv trenger i svinger/sletter også finne eit oppsett som passer deretter :)

Speedohealing komme før sesong start :)

Kjekk ut litt på stunt sykler vist du ikke er enig med drevinga ;) Der kjører de feks 14-57 drev på gixer og drar bare på gassen for og vippe den opp i 2-3 gire osv så gir jo mye mer bunndrag ved og dreve om :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by 1352cc »

Bunndraget er ikkje forandret sjølv om utvekslinga er det.
Å dreve om er i utgangspunktet det samme som gire ned eller opp, motoren forandrer ikkje seg.
SimonK6
Posts: 72
Joined: 30 Dec 2015 05:20
MC: Suzuki gsxr600 k4 (solkt)
Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by SimonK6 »

Den er ikke noe forskjeld i motoren nei men den vil få mye mer bunndrag ved og dreve ned forran eller bak evt begge deler. Det er jo bare fakta at den drar bedre på laft turtall ifh til org som er 16-43. :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by 1352cc »

Alle veit at å dreve om gjer utvekslinga enten lettare eller tyngre det er jo derfor en har girkasse. Det blir jo som å seie at en har bedre bunndrag i 1gir en 6gir.
SimonK6
Posts: 72
Joined: 30 Dec 2015 05:20
MC: Suzuki gsxr600 k4 (solkt)
Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by SimonK6 »

Image

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
SimonK6
Posts: 72
Joined: 30 Dec 2015 05:20
MC: Suzuki gsxr600 k4 (solkt)
Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by SimonK6 »

Blir ikke noe mer fra min side her inne ikveld men vil ønske alle godt nyttår og slenger med eit bilde fra min siste kjøretur i år. :) 21 desember, 6° og tørre veier! Kaldt som fack [emoji14]

Image

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by 1352cc »

Som sakt så er det pirking men bunndrag så meiner en effekt på motoren ved lavt/mellom omdreining. Dreve ned så får en raskere aks og det følest som om bunndraget er sterkere men det er kun utvekslingen som gjer den "lettare å dra i gang".

Eg ville ha kontaktet Hestmann Motor og hørt med han, han har meget god peiling på Suzuki :thumleft
Flashe ECU vil gjere akkurat det samme som en PC5 + mykje meir som f.eks å øke turtalls sperra. Så vist du skal ha mest mulig ut av den så er vel flashing og PC5 eller Bazzaz i tillegg veien å gå.
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by 1352cc »

Ser og at du nevner på en annen side at PC5 + Autotune koster 14 000kr, den prisen kan du halvere :D
O2 killer = eliminator? I såfall koster den vel ikkje meir en 100-200kr?

Har brukt motomummy.com dei halverte prisen på toll papira sjølv om eg glømte å be dei om å gjere det :thumleft
SimonK6
Posts: 72
Joined: 30 Dec 2015 05:20
MC: Suzuki gsxr600 k4 (solkt)
Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by SimonK6 »

1352cc wrote:Ser og at du nevner på en annen side at PC5 + Autotune koster 14 000kr, den prisen kan du halvere :D
O2 killer = eliminator? I såfall koster den vel ikkje meir en 100-200kr?

Har brukt motomummy.com dei halverte prisen på toll papira sjølv om eg glømte å be dei om å gjere det :thumleft
Den prisen jeg fant men han som skrev på det andre forumet selger de til en mye bedre pris så må kjekke litt mer opp i det. O2killer følger med i kittet til autotune fant jeg ut :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by 1352cc »

Ville nok hørte med han Espen og flasha ECU`n.

Så får du slenge ut dyno grafen på den andre linken skulle ha vist den til en kompis med GSXR600, fått pusha han til å besøken han Espen til våren :D
SimonK6
Posts: 72
Joined: 30 Dec 2015 05:20
MC: Suzuki gsxr600 k4 (solkt)
Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by SimonK6 »

Ser ut som det er de billigeste alternativet ja, dyno grafen komme selfølgelig ut ja :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Post by 1352cc »

Tenkte mest på den du har no. Tviler på at eg får han til å kløyve motor`n
Post Reply