Pål`s dagbok - Prosjekt G310 GS
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Pål`s forsøk på en dagbok (årbok)
Veldig kul sykkel og skikkelig kjekt å følge med. Skal ikke shimse av sykler under 200 kg
- Palma
- Posts: 4747
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Pål`s forsøk på en dagbok (årbok)
Morsomt! Ja, hadde jeg hatt en sykkel med lyd som en (honda)gressklipper hadde jeg nok vurdert bråkepotte jeg og, evt. pappbit og klesklype på bakhjulet [emoji23][emoji23].
Men den har jo litt GS-linjer den sykker'n din. Blir artig å se, ja for du kommer på Grusturen i øst etter det jeg har registrert? [emoji106]
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Men den har jo litt GS-linjer den sykker'n din. Blir artig å se, ja for du kommer på Grusturen i øst etter det jeg har registrert? [emoji106]
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Re: Pål`s forsøk på en dagbok (årbok)
Kan generelt anbefale flere av turene til han karen her, men legger ved en link til litt G310-porno
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Re: Pål`s forsøk på en dagbok (årbok)
Palma wrote: Men den har jo litt GS-linjer den sykker'n din. Blir artig å se, ja for du kommer på Grusturen i øst etter det jeg har registrert? [emoji106]
Jepp, jeg gjør det Svigermor er bestilt inn og skal overta plassen min som slave den langhelga. Så om alt går etter planen skal jeg ha et lite avbrekk som bleieskiftarbeider for å utforske disse omtalte grusveien i øst Gleder meg som en langvintra kalvunge som skal få oppleve vårslippet for første gang
Før i tiden fikk en senebetennelse i høyrearmen av porno... Nå til dags er det lommeboka som får gjennomgåTommas wrote:Kan generelt anbefale flere av turene til han karen her, men legger ved en link til litt G310-porno
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Pål`s forsøk på en dagbok (årbok)
Fin sykkel
Skulle egentlig prøvekjøre en for litt siden, men da var den blitt solgt ut. Fikk prøve r modellen istedenfor.
Prøvde å få dama til å kjøpe seg en slik, også ta lappen. Men nei. Hun trivdes best bakpå, derfor ble det 1200 istedenfor.
Skulle egentlig prøvekjøre en for litt siden, men da var den blitt solgt ut. Fikk prøve r modellen istedenfor.
Prøvde å få dama til å kjøpe seg en slik, også ta lappen. Men nei. Hun trivdes best bakpå, derfor ble det 1200 istedenfor.
- mekkern
- Posts: 5141
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Pål`s forsøk på en dagbok (årbok)
Kompis av guttungen hentet seg en rødhvitblå 310 på fredag.
Han testet begge utgaver gate/gs men satt mest komfortabelt på gatesykkelen grunnet at han følte at han kom for mye rett opp/bakpå på gs utgaven.
fin kurrant sykkel selv om jeg stusser litt på motorgangen, den virker noe "knarrete" men mulig dette går seg litt til etter noen mil.
Gutten er kjempefornøyd.
Dama til guttungen ble frastjålet 300 kawaen her om dagen men polisen fant den igjen et par tre kilometer unna da den virket dårlig pga skrutrekker og startsperre.
men nå så må den byttes tank og tenningslås på og da går tiden fort nå i sesongen.
Han testet begge utgaver gate/gs men satt mest komfortabelt på gatesykkelen grunnet at han følte at han kom for mye rett opp/bakpå på gs utgaven.
fin kurrant sykkel selv om jeg stusser litt på motorgangen, den virker noe "knarrete" men mulig dette går seg litt til etter noen mil.
Gutten er kjempefornøyd.
Dama til guttungen ble frastjålet 300 kawaen her om dagen men polisen fant den igjen et par tre kilometer unna da den virket dårlig pga skrutrekker og startsperre.
men nå så må den byttes tank og tenningslås på og da går tiden fort nå i sesongen.
Pål`s dagbok - Prosjekt G310 GS
Jeg og han kompisen av guttungen er nok en del forskjellige der da, for jeg har heva styret 2cm for å sitte enda mer rett opp å ned jeg synes forøvrig at sykkelen føltes enda bedre å sitte på etter det, så det er vel smak og behag.mekkern wrote:Kompis av guttungen hentet seg en rødhvitblå 310 på fredag.
Han testet begge utgaver gate/gs men satt mest komfortabelt på gatesykkelen grunnet at han følte at han kom for mye rett opp/bakpå på gs utgaven.
- mekkern
- Posts: 5141
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Pål`s dagbok - Prosjekt G310 GS
Helt klart -og kroppslengde/fordeling spiller også inn.Pål wrote:Jeg og han kompisen av guttungen er nok en del forskjellige der da, for jeg har heva styret 2cm for å sitte enda mer rett opp å ned jeg synes forøvrig at sykkelen føltes enda bedre å sitte på etter det, så det er vel smak og behag.mekkern wrote:Kompis av guttungen hentet seg en rødhvitblå 310 på fredag.
Han testet begge utgaver gate/gs men satt mest komfortabelt på gatesykkelen grunnet at han følte at han kom for mye rett opp/bakpå på gs utgaven.
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Pål`s dagbok - Prosjekt G310 GS
Jeg syns jeg satt alt for langt fremover på gateversjonen, men så er jeg blitt helt "antiliggefremover" etter jeg begynte å kjøre gs.
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Re: Pål`s dagbok - Prosjekt G310 GS
Da var jeg kommet meg hjem fra hytta og posten hadde masse godsaker til meg
Blizzard bagene var kommet sammen med en fenderbag som jeg hat tenkt å prøve å montere under bagasjebrettet. Der ser jeg for meg å ha litt verktøy og et førstehjelpsett. Blir spennede å se om jeg må lage til noen braketter for å holde sidebagene ute eller om jeg får stroppet det slik at jeg ikke trenger det.
Bunnplata fra SW-motech var en annen godsak som skal komme godt med.
Tok nedi en stubbe på vei over er skosgholt og den plastikkplata som følger med sykkelen kan vel strengt tatt påta seg å beskytte for sølesprut! Så den må vike for en sterkere sak som endelig har meldt sin ankomst etter 2 mnds venting på at produksjonen skulle starte.
Her er godsakene jeg gleder meg mest til å få på og teste ut. Nye dempere fra Tractive med enkle justeringsmuligheter.
Mitas E-07 Dakar på plass for å testes (Takk for alle gode tips jeg fikk her inne) , det kipe er at det ser ut som jeg ikke får eikefelgene som de er tiltenkt å monteres på helt enda [emoji849] Rally Raid regnet med jeg forhåpentlig hadde dem om 2-3 uker.
Det tar jeg med en klype salt for å ikke få forhåpninger. Ser fort for meg at det kan gå over en mnd, da de ble sendt til Italia for en konvertering til tublessversjon. Plutselig dukker de opp
Blizzard bagene var kommet sammen med en fenderbag som jeg hat tenkt å prøve å montere under bagasjebrettet. Der ser jeg for meg å ha litt verktøy og et førstehjelpsett. Blir spennede å se om jeg må lage til noen braketter for å holde sidebagene ute eller om jeg får stroppet det slik at jeg ikke trenger det.
Bunnplata fra SW-motech var en annen godsak som skal komme godt med.
Tok nedi en stubbe på vei over er skosgholt og den plastikkplata som følger med sykkelen kan vel strengt tatt påta seg å beskytte for sølesprut! Så den må vike for en sterkere sak som endelig har meldt sin ankomst etter 2 mnds venting på at produksjonen skulle starte.
Her er godsakene jeg gleder meg mest til å få på og teste ut. Nye dempere fra Tractive med enkle justeringsmuligheter.
Mitas E-07 Dakar på plass for å testes (Takk for alle gode tips jeg fikk her inne) , det kipe er at det ser ut som jeg ikke får eikefelgene som de er tiltenkt å monteres på helt enda [emoji849] Rally Raid regnet med jeg forhåpentlig hadde dem om 2-3 uker.
Det tar jeg med en klype salt for å ikke få forhåpninger. Ser fort for meg at det kan gå over en mnd, da de ble sendt til Italia for en konvertering til tublessversjon. Plutselig dukker de opp
Last edited by Pål on 09 Aug 2018 14:53, edited 1 time in total.
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Pål`s dagbok - Prosjekt G310 GS
Kan jeg spørre om pris på demperen og hvor du kjøpte?Pål wrote:Da var jeg kommet meg hjem fra hytta og posten hadde masse godsaker til meg
Blizzard bagene var kommet sammen med en fenderbag som jeg hat tenkt å prøve å montere under bagasjebrettet. Der ser jeg for meg å ha litt verktøy og et førstehjelpsett. Blir spennede å se om jeg må lage til noen braketter for å holde sidebagene ute eller om jeg får stroppet det slik at jeg ikke trenger det.
Bunnplata fra SW-motech var en annen godsak som skal komme godt med.
Tok nedi en stubbe på vei over er skosgholt og den plastikkplata som følger med sykkelen kan vel strengt tatt påta seg å beskytte for sølesprut! Så den må vike for en sterkere sak som endelig har meldt sin ankomst etter 2 mnds venting på at produksjonen skulle starte.
Her er godsakene jeg gleder meg mest til å få på og teste ut. Nye dempere fra Tractive med enkle justeringsmuligheter.
Mitas E-07 Dakar på plass for å testes, det kipe er at det ser ut som jeg ikke får eikefelgene som de er tiltenkt å monteres på helt enda [emoji849] Rally Raid regnet med jeg forhåpentlig hadde dem om 2-3 uker.
Det tar jeg med en klype salt for å ikke få forhåpninger. Ser fort for meg at det kan gå over en mnd, da de ble sendt til Italia for en konvertering til tublessversjon. Plutselig dukker de opp
Re: Pål`s dagbok - Prosjekt G310 GS
Du kan få prøve denne i slutten av august om du vil! Hadde vært kjekt å høre hva andre med litt mer erfaring i traktor segmentet en det jeg har, mener om sykkelen!Epylypzon wrote:Fin sykkel
Skulle egentlig prøvekjøre en for litt siden, men da var den blitt solgt ut. Fikk prøve r modellen istedenfor.
Demperene er kjøpt hos Rally Raid Products i England. Havna vel på rundt 12 høvdinger når momsen var betalt!Epylypzon wrote:
Kan jeg spørre om pris på demperen og hvor du kjøpte?
http://www.rally-raidproducts.co.uk
Re: Pål`s dagbok - Prosjekt G310 GS
Du endte med Blizzard altså? Hvilken størrelse gikk du for?
Bestilte meg Blizzard selv også, i str L. De ligger nok å venter på meg når jeg kommer hjem fra PreHøstTuren. [emoji106] Bestilte også en slik bottle holster (har en fra før), så kan jeg ha med meg en flaske på hver av Blizzard-veskene. [emoji106]
Bestilte meg Blizzard selv også, i str L. De ligger nok å venter på meg når jeg kommer hjem fra PreHøstTuren. [emoji106] Bestilte også en slik bottle holster (har en fra før), så kan jeg ha med meg en flaske på hver av Blizzard-veskene. [emoji106]
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Pål`s dagbok - Prosjekt G310 GS
Det hadde vært artig. Modifisert 800 stilles til din disponisjon.Pål wrote:Du kan få prøve denne i slutten av august om du vil! Hadde vært kjekt å høre hva andre med litt mer erfaring i traktor segmentet en det jeg har, mener om sykkelen!Epylypzon wrote:Fin sykkel
Skulle egentlig prøvekjøre en for litt siden, men da var den blitt solgt ut. Fikk prøve r modellen istedenfor.
Demperene er kjøpt hos Rally Raid Products i England. Havna vel på rundt 12 høvdinger når momsen var betalt!Epylypzon wrote:
Kan jeg spørre om pris på demperen og hvor du kjøpte?
http://www.rally-raidproducts.co.uk