Hvilket merke på dekk ?

Prat om tung MC.
pelsen
MC: litt

Post by pelsen »

Ragnhild wrote:Har samme spørsmørsmålet, hva passer på min sykkel?
Har kjørt på et Cougar Sprint GPI1 bak, og det begynner å bli slitt og modent for utskifting. Merker at det kan slippe enkelte ganger når jeg legger sykkelen over, og lurer på om det kommer av at det nå er flatere enn det da det var nytt.
Kjøringa mi er jo ikke den friskeste, klarer meg med fartsgrensene (som oftest :wink: ) men tror jeg vil ha et dekk som ikke er så "hardt". Skal skifte støtdemperne bak i vinter, det vil sikkert også virke inn på kjøreegenskapene til sykkelen.
på en sånn gammel Kawa er det vel ikke 17" hjul, og det er bare i 17" det er et rikt utvalg i dekktyper, gummiblandinger osv.
Skal man ha sportsdekk i f.eks 18" er vel classic racing dekk de eneste tilgjengelige.
I mine øyne er det grepet på våt vei som er den viktigste egenskapen, på tørr vei er de fleste dekker bra nok til normal kjøring.
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

Ja, skal ta en runde og se hva jeg finner i 120/90-18. Wheelie på Tempe bruker å ha grei service. Mens Dekkmann har avtale med NMCU med rabatt til medlemmer så jeg får se hva jeg finner :?:
Og hva er forskjellen på Classic Racing og Sport Touring?
Grep på våt veibane er jo et must i mine øyne. På tørr asfalt sitter jo det meste :?:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
pelsen
MC: litt

Post by pelsen »

classic racingdekk er bane-dekk, spesielt utviklet for classic racing. gammel type mønster og moderne racing-gummi. Ikke spesielt god slitestyrke og ikke godkjent for vei. De er laget i ganske små serier og prisen er deretter.
Poenget er at det ikke finnes så mange muligheter mellom vanlige touringdekk og de helt ekstreme racingdekkene i 18"
Husaberg motard

Post by Husaberg motard »

Kjører kun på Metzeler og Michelin. Funker bra for meg! Betaler rundt 2500,- pr. dekk, jeg. Dekk er ikke noe man må spare på med tanke på sikkerhet og GREP ;)
Image
KØLLA

Post by KØLLA »

Til Kawaen så bare må en ha dunlop TT100, alt annet blir feil. Kjører ikke klassiker med noe motelarv kan du skjønne.
buchern

Post by buchern »

Ragnhild wrote:Ja, skal ta en runde og se hva jeg finner i 120/90-18. Wheelie på Tempe bruker å ha grei service. Mens Dekkmann har avtale med NMCU med rabatt til medlemmer så jeg får se hva jeg finner :?:
Og hva er forskjellen på Classic Racing og Sport Touring?
Grep på våt veibane er jo et must i mine øyne. På tørr asfalt sitter jo det meste :?:
Du sitter ja. Men har ikke erfart større sykkel med racing dekk i regn. Men du har godt grep da også. Spinner kun opp til litt over 100 :twisted:
X

- Yamaha R6 2002 Supersport
- Ktm 525 03 "smr" (solgt)
- Gsxr 600 2001 mod (Vraket og solgt)
- Aprilia Rs 125 2003 mod (Stjålet)
rerell

Post by rerell »

speedy gonzales 2 wrote:Da eg er en fattig student så har eg ikkje mer enn noen få tusen kr å bruke på ett dekk..kan kanskje strekke meg til 2500..
Vilken dimension ska du ha? Jag har ett par nya Pirelli Diablo liggandes i 180/55/17. Säg till om du är intresserad.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Utifra hva jeg har blitt fortalt(av deg keihin :)) så trenger visst sykkelen jeg har tenkt til å kjøpe, nye dekk. Tror jeg i første omgang vil prøve meg på et medium dekk, altså hverken altfor mykt eller touring.
Noen bra forslag ? :)
Keihin

Post by Keihin »

Gixxerman wrote:Utifra hva jeg har blitt fortalt(av deg keihin :)) så trenger visst sykkelen jeg har tenkt til å kjøpe, nye dekk. Tror jeg i første omgang vil prøve meg på et medium dekk, altså hverken altfor mykt eller touring.
Noen bra forslag ? :)
Jeg er for tiden Pirelli-fan, så da blir det Pirelli Diablo da =)

Ca. 250€ + frakt og dill fra http://www.reifenversand.com/

Diablo er "supersport". De har også "Strada" som er sport touring. Jeg mener sånne dekk ikke har noe på en R sykkel å gjøre sålenge du ikke seriøst bare skal "posere" ned til Karl Johan på kaffe og tilbake.

Til dere som "ikke har råd" til å slite dekk; regn ut hvor mye noen måneder levetid utgjør i årlige kostnader, kontra hva en gjennomsnittlig velt koster. Du sparer ikke mange hundrelappene i året, så det tar fort en mannsalder å spare inn en velt. I tillegg kommer jo risikoen for at man ikke bare har sykkelen som må repareres etter velten...
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Men etter hva jeg kan se så er det et som heter Diablo og et som heter Diablo Corsa. What's the difference ? Var inne på Pirelli.no men der står det inget om Diablo men bare Corsa versjonen.

Disse to da ?

Fremdekk

Bakdekk
Keihin

Post by Keihin »

Gixxerman wrote:Men etter hva jeg kan se så er det et som heter Diablo og et som heter Diablo Corsa. What's the difference ? Var inne på Pirelli.no men der står det inget om Diablo men bare Corsa versjonen.

Disse to da ?
Linkene funket dessverre ikke.

Corsa er "værre". Som i "dekk for bruk på både vei og bane". Se http://www.pirellimoto.com/en_96/tires/ ... ABLO_CORSA

Så har du SuperCorsa over der igjen, som er tilnærmet rent banedekk. Fortsatt lovlig på gata dog.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Men på siden du anbefalte så finner jeg ikke 180 bakdekk i Diablo. Da blir det Diablo Corsa :o

http://www.reifenversand.com/shop_eng/q ... 92%2F93%29
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Post by Speedy Gonzales »

rerell wrote:
speedy gonzales 2 wrote:Da eg er en fattig student så har eg ikkje mer enn noen få tusen kr å bruke på ett dekk..kan kanskje strekke meg til 2500..
Vilken dimension ska du ha? Jag har ett par nya Pirelli Diablo liggandes i 180/55/17. Säg till om du är intresserad.
Det eg har på sykkelen no er bare 160/60/17 mener eg..
så det blir nok for stort er eg redd for
rerell

Post by rerell »

Gixxerman wrote:Men på siden du anbefalte så finner jeg ikke 180 bakdekk i Diablo. Da blir det Diablo Corsa :o

http://www.reifenversand.com/shop_eng/q ... 92%2F93%29
Eller så köper du Diablo bakdäck av mig. :wink:
Keihin

Post by Keihin »

Gixxerman wrote:Men på siden du anbefalte så finner jeg ikke 180 bakdekk i Diablo. Da blir det Diablo Corsa :o
Finner de jeg. 180/55 ZR 17 (73W) TL DIABLO Price: € 133,40
Order number: 09000000000001430000

Søk på dekkfabrikat og "Street tyres".
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Post Reply