Men man er vel alikevel litt soft da

Velkommen etter.Tommas wrote:Jeg setter umåtelig stor pris på de som deler plass på turer, selv om det en og annen gang faller en kommentar om toppbokser![]()
Når jeg blir voksen, skal jeg også ha en sykkel med låsbart bagasjerom
Helt enig. Når jeg drar på tur uten aktivitetskoordinatoren foretrekker jeg toøpboks + 30l Kriga bag på baksetetRuneMC wrote:Hadde 48L på forrige og synes det var en passe størrelse som ikke er for voldsom. Kjøpte strømlinjeformet Givi 47L til AT'en.
For butikkturer så holder 47L til to fulle handleposer. For jobb holder 47L til hjelm, brettet ryggskinne, hansker, litt verktøy, luftkompressor og den påbudte refleksvesten. Ekstra stropper og stor bag på baksetet for ferietur. Liker best å kjøre uten sidevesker - også på ferietur.
Kunne du lagt ut bildene på nytt knutk?knutk wrote:Da er boksen på plass.
Bildene taler for seg selv. (Ryggstøtte til passasjer er underveis)
Den er romslig og har selvsagt tilsvarende større ytre mål.
Givi oppgir maksfart 120 med boksen på, som referanse oppgis 180 for den minste.
Anser ikke denne begrensing som et praktisk problem.
Det kan også virke som om den er plassert 5 cm lenger bak. Det gir bedre plass til passasjer, men om ønsket er å ta med steinsamlinga på tur bør man tenke seg om før man legger dem i toppboksen.
Om jeg skulle ønske noe forandret måtte det være at boksen kan åpnes uten å bestandig måtte åpne den med nøkkel.
Heller ikke en stor sak. Det tar 5min å skru på festeplata til bagasjebærer, så boksen vii bli brukt kun ved behov.
Har ikke prøvd den på veien enda, men så langt er jeg totalt sett fornøyd.
Jeg er også veldig fornøyd med at sidekoffertene og 35L toppboks ikke er Givi.
Skal prøve å fikse det ila.kvelden.Epylypzon wrote:
Kunne du lagt ut bildene på nytt knutk?
Etter å ha oppdatert bildene og lest gjennom tråden på nytt registrerer jeg at der faller kommentarer om plasseringen, dvs langt bak.
Når man er to personer er den ekstra plassen særdeles verdsatt. Også praktisk på dagsturer om man trenger å lagre kjøreutstyr. Kofferten rommer to hjelmer.Epylypzon wrote:Takker. Noe å tenke på til 1150`n.
Tenkte meg ikke at dem hadde hos Nippy (selv om jeg har handlet der før).knutk wrote:Når man er to personer er den ekstra plassen særdeles verdsatt. Også praktisk på dagsturer om man trenger å lagre kjøreutstyr. Kofferten rommer to hjelmer.Epylypzon wrote:Takker. Noe å tenke på til 1150`n.
Den påkrevde festeplata (som fulgte med) tar 5 min å skru fast, så jeg setter den på ved behov. Mestedelen av tiden benytter jeg BMWs vesle toppboks.
Bestilte boksen fra NippyNormans. Selv om jeg måtte betale moms sparte jeg en god slump penger. Ryggstøtten (gummiputer) fant jeg på eBay, også fra UK. Det ble norske priser, men den norske importøren hadde verken boks eller ryggstøtte på lager da jeg ønsket, så valget var enkelt.