CRF en er nok i utgangspunktet bedre på sti. 21"framhjul, smalere og 18" bakhjul, lavere vekt og høyere bakkeklaring.
Men, setehøyden er vel 5cm høyere enn GS med lav sal, så du kommer kanskje til å føle deg tryggere på den. Hva slags dekk den kommer med fra butikk er ikke så mye å tenke på, det kan byttes. Men det skal sies at med 18/21 er det lettere å finne rene enduro dekk om det er det du skal bedrive.
Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
Gå fra Honda CB125F til CRF250L eller BWM G310 GS?
- Palma
- Posts: 4834
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Gå fra Honda CB125F til CRF250L eller BWM G310 GS?
Kan tippe at du kommer til å kjøre mest på asfalt og ønske at du hadde kortere vei til grusen, men slik er det med de fleste. Da er valget klart i mine øyne, BMW'n! Den har og litt WOW-faktor, man kan godt innrømme at det betyr litt
. Hjulstørrelse... njæææ, tror ikke begrensningen ligger der foreløpig, begrensningen sitter som regel oppå sykker'n er nå min erfaring. Men å slå flere fluer i en smekk er smart.
Kjøp den sykkelen (BMW'n) du føler for. Og så får du bytte neste år eller om et par år når du har kommet litt videre i utvikling med grus og MC-livet forøvrig.

Kjøp den sykkelen (BMW'n) du føler for. Og så får du bytte neste år eller om et par år når du har kommet litt videre i utvikling med grus og MC-livet forøvrig.
Re: Gå fra Honda CB125F til CRF250L eller BWM G310 GS?
Her er det bare å høre på Palma, som det er diskutert er GS’en mer sykkel enn Hondaen og den dagen du finner ut at du vil kjøre mer enn 5 mil (kan jo hende du kommer deg ut av skogsveiene en gang i blandt) får du betalt igjen med renter på GS’en.Palma wrote:Kan tippe at du kommer til å kjøre mest på asfalt og ønske at du hadde kortere vei til grusen, men slik er det med de fleste. Da er valget klart i mine øyne, BMW'n! Den har og litt WOW-faktor, man kan godt innrømme at det betyr litt. Hjulstørrelse... njæææ, tror ikke begrensningen ligger der foreløpig, begrensningen sitter som regel oppå sykker'n er nå min erfaring. Men å slå flere fluer i en smekk er smart.
Kjøp den sykkelen (BMW'n) du føler for. Og så får du bytte neste år eller om et par år når du har kommet litt videre i utvikling med grus og MC-livet forøvrig.
Re: Gå fra Honda CB125F til CRF250L eller BWM G310 GS?
Som noen skriver her så blir det sikkert en god del kjøring på asfalt og kanskje ikke så mye på grus/sti som jeg gjerne tenker at det kommer til å bli.
Jeg bare lurte på om det vil friste litt mer å kjøre på grus/sti med Hondaen siden den er lettere i vekt, har grovere dekk (?) og antagelig er lettere for meg å kontrollere "off road".
Veldig dumt at jeg bare får prøvesittet og ikke kjørt noe av de egentlig.
Jeg bare lurte på om det vil friste litt mer å kjøre på grus/sti med Hondaen siden den er lettere i vekt, har grovere dekk (?) og antagelig er lettere for meg å kontrollere "off road".
Veldig dumt at jeg bare får prøvesittet og ikke kjørt noe av de egentlig.
- Palma
- Posts: 4834
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Gå fra Honda CB125F til CRF250L eller BWM G310 GS?
Pkt 1. Dekk velger du selv! Og det er som regel ikke største begrensningen. Begrensningen sitter i sadelenIda_Oslo wrote:Som noen skriver her så blir det sikkert en god del kjøring på asfalt og kanskje ikke så mye på grus/sti som jeg gjerne tenker at det kommer til å bli.
Jeg bare lurte på om det vil friste litt mer å kjøre på grus/sti med Hondaen siden den er lettere i vekt, har grovere dekk (?) og antagelig er lettere for meg å kontrollere "off road".
Veldig dumt at jeg bare får prøvesittet og ikke kjørt noe av de egentlig.

Pkt 2. Hva som frister er hva du prioriterer... Kjøper du honda'n og blir mye kjørende på asfalt tror jeg du vil angre litt... kanskje..
Kjøper du BMW så tror jeg du vil bli fornøyd uansett. BMW'n tror jeg er er som andre GS'er ikke best på noe, men god til alt. Du får en god sykkel på de fleste underlag som du pr i dag er fortrolig med, og mulighet for utvikling videre. Og det er tross alt bare en sykkel til godt under 100K vi snakker om. Ja det er mye penger, og sikkert en stor investering for deg.
- Spiritofwinter
- Posts: 1753
- Joined: 11 Oct 2015 23:19
- MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt - Location: Ørsta
Re: Gå fra Honda CB125F til CRF250L eller BWM G310 GS?
Å viss du vil prøvekjøre så kommer begge typer MC til Grustur i Øst om 2 uker (etter planen) [emoji846] Du får sikkert prøve om du stikker innom.
Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
- kvase
- Posts: 4335
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 22 mod KTM 690 Adv R 22mod KTM 890 adv R 2025 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: Gå fra Honda CB125F til CRF250L eller BWM G310 GS?
Et hakk opp er jo denne å med 48 hk
[youtube][/youtube]
En mc mange titter på i mellom segmentet er denne
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
En mc mange titter på i mellom segmentet er denne
[youtube][/youtube]
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab