KTM 950 Adventure S - 2004
- ole m.
- Posts: 1387
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: KTM 950 Adventure S - 2004
Fra dagens tur, 14. november. Bra det fortsatt er mildt, og mulig å kjøre. Var vel 5 grader C på det kaldeste i dag. Elektrisk varmejakke og tilsvarende hansker gjør det mulig uten alt for mye klær under kjøredressen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: KTM 950 Adventure S - 2004
Kjenner en indre kamp mht vinterlagring når jeg ser folk fortsatt er på veien.
Måtte våren komme tidlig.
Måtte våren komme tidlig.
- ole m.
- Posts: 1387
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: KTM 950 Adventure S - 2004
@Borg Ja, er vel en smal sak å ta ut sykkelen igjen? Men nå er det vel meldt kuldegrader snart, så er nok ikke alt for lenge igjen før vinteren er her.
- Kant1
- Onkel
- Posts: 3268
- Joined: 06 Oct 2015 06:10
- MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)
Re: KTM 950 Adventure S - 2004
Gilde bilder og gild sykkel
syns fargene på den sykkelen er knalltøffe.
Herlig å se at folk er ute på tur
mid november liksom 

Herlig å se at folk er ute på tur


Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
- ole m.
- Posts: 1387
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: KTM 950 Adventure S - 2004
Takk for det, Kant1! Jeg synes sykkelen er skikkelig bra, men den skal gjennom noe vedlikehold og oppgraderinger i vinter. Fargekombinasjonen er fin, veldig lite beskjeden, snarere litt "tøff i tryne". 

- ole m.
- Posts: 1387
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: KTM 950 Adventure S - 2004
Jeg har noen baktanker...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- ole m.
- Posts: 1387
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: KTM 950 Adventure S - 2004
Ble en tur Oslo-Geilo-Lom-Oslo, med to overnattinger.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- ole m.
- Posts: 1387
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: KTM 950 Adventure S - 2004
Vi fikk litt regn, men det gikk fort over.
Er forrige eier som har boret hullene i vindskjermen. Idéen var å minske turbulensen bak der ja, men jeg kan ikke si jeg merker store forskjellen. Har kjøpt ny original vindskjerm som jeg har liggende på hylla. Kommer til å bytte til andre lys og karbonskjerm som jeg også har liggende, når jeg lager 950 rally av denne.
Er forrige eier som har boret hullene i vindskjermen. Idéen var å minske turbulensen bak der ja, men jeg kan ikke si jeg merker store forskjellen. Har kjøpt ny original vindskjerm som jeg har liggende på hylla. Kommer til å bytte til andre lys og karbonskjerm som jeg også har liggende, når jeg lager 950 rally av denne.
-
- Posts: 656
- Joined: 07 Aug 2016 01:32
- MC: "Fant", 96 Cagiva Elefant 750
"Santa Lisa ll", 98 Ducati ST2
"Muninn" 03 Ducati Multistrada
"Kristine" 03 Ducati 999
73 Tempo corvette
Re: KTM 950 Adventure S - 2004
Slik kan det løses.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Tekumseh
- Posts: 2369
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: KTM 950 Adventure S - 2004
OK, det så ihvertfall smart ut, men teori og praksis er vel ikke alltid det sammeole m. wrote: ↑23 Jul 2022 15:46 Vi fikk litt regn, men det gikk fort over.
Er forrige eier som har boret hullene i vindskjermen. Idéen var å minske turbulensen bak der ja, men jeg kan ikke si jeg merker store forskjellen. Har kjøpt ny original vindskjerm som jeg har liggende på hylla. Kommer til å bytte til andre lys og karbonskjerm som jeg også har liggende, når jeg lager 950 rally av denne.

Jonta's løsning fungerer bra ja, det har jeg såvidt prøv selv også. Husker Triumph Sprint'en jeg hadde, jo større skjerm, jo mer bulder, da ble jeg fortalt at det ikke var størrelsen det kom an på, men vinkelen.
- ole m.
- Posts: 1387
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: KTM 950 Adventure S - 2004
For meg er det helt greit å kjøre med originalskjerm, så jeg er ikke ute etter å løse noe problem. Jeg bruker ørepropper, og er ikke plaget med turbulens. Har kjørt disse syklene i 15 år med originalskjerm. Men takk for innspill uansett! 

-
- Posts: 656
- Joined: 07 Aug 2016 01:32
- MC: "Fant", 96 Cagiva Elefant 750
"Santa Lisa ll", 98 Ducati ST2
"Muninn" 03 Ducati Multistrada
"Kristine" 03 Ducati 999
73 Tempo corvette
Re: KTM 950 Adventure S - 2004
Nettopp! Det er vinkelen det kommer an på.
Se på denne Honda VF'n. På den avsluttende vinkelen på kåpe skjermen. jeg hadde en slik sykkel "back then" det var ikke mye turbulens der. Men på broder's CB 1100 F, med denne idiotiske vippen opp på slutten derimot

jeg bruker også øreplugger, så støyen er ikke hovedproblemet, men ristinga i hjelmen som turbulensen lager er ille ubehagelig, og ikke helt ufarlig.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Tekumseh
- Posts: 2369
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: KTM 950 Adventure S - 2004
Nei, starta bare diskusjonen fordi jeg var nysgjerrig på de hullene. Når sykkelen fungerer godt med originalskjerm er det noen ved et designbord som har visst hva de holdt på med

Helt enig, turbulens med høy mørk rumlelyd kombinert med at hjelmen "wobbler" er ikke greit, men litt sus får man tåle ja.Jonta wrote: ↑23 Jul 2022 23:06Nettopp! Det er vinkelen det kommer an på.
Se på denne Honda VF'n. På den avsluttende vinkelen på kåpe skjermen. jeg hadde en slik sykkel "back then" det var ikke mye turbulens der. Men på broder's CB 1100 F, med denne idiotiske vippen opp på slutten derimot![]()
jeg bruker også øreplugger, så støyen er ikke hovedproblemet, men ristinga i hjelmen som turbulensen lager er ille ubehagelig, og ikke helt ufarlig.
Ellers er nakensykkel mest behagelig -i oppholdsvær, og en hals man pakker godt oppi hakestykket på hjelmen. Da er man på "lydløs."