Page 2 of 3

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Posted: 14 Nov 2020 18:59
by ole m.
Fra dagens tur, 14. november. Bra det fortsatt er mildt, og mulig å kjøre. Var vel 5 grader C på det kaldeste i dag. Elektrisk varmejakke og tilsvarende hansker gjør det mulig uten alt for mye klær under kjøredressen.

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Posted: 14 Nov 2020 22:33
by Borg
Kjenner en indre kamp mht vinterlagring når jeg ser folk fortsatt er på veien.
Måtte våren komme tidlig.

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Posted: 14 Nov 2020 22:37
by ole m.
@Borg Ja, er vel en smal sak å ta ut sykkelen igjen? Men nå er det vel meldt kuldegrader snart, så er nok ikke alt for lenge igjen før vinteren er her.

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Posted: 15 Nov 2020 06:28
by Kant1
Gilde bilder og gild sykkel :thumleft syns fargene på den sykkelen er knalltøffe.
Herlig å se at folk er ute på tur :) mid november liksom \:D/

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Posted: 15 Nov 2020 09:56
by ole m.
Takk for det, Kant1! Jeg synes sykkelen er skikkelig bra, men den skal gjennom noe vedlikehold og oppgraderinger i vinter. Fargekombinasjonen er fin, veldig lite beskjeden, snarere litt "tøff i tryne". 8)

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Posted: 08 Mar 2021 16:15
by ole m.
Jeg har noen baktanker...

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Posted: 09 Mar 2021 08:43
by inunf
:lol:

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Posted: 21 Jul 2022 20:37
by ole m.
Ble en tur Oslo-Geilo-Lom-Oslo, med to overnattinger.
20220719_123913.jpg
20220720_173227.jpg
20220720_181446.jpg

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Posted: 23 Jul 2022 08:58
by Tekumseh
ole m. wrote: 21 Jul 2022 20:37 Ble en tur Oslo-Geilo-Lom-Oslo, med to overnattinger.
Ser helt greit ut ;-) Annet vær sørafor Dovre enn her også ser jeg.

De hullene i vindskjermen må være til for å "drepe" romlende turbulenslyd?

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Posted: 23 Jul 2022 15:46
by ole m.
Vi fikk litt regn, men det gikk fort over.

Er forrige eier som har boret hullene i vindskjermen. Idéen var å minske turbulensen bak der ja, men jeg kan ikke si jeg merker store forskjellen. Har kjøpt ny original vindskjerm som jeg har liggende på hylla. Kommer til å bytte til andre lys og karbonskjerm som jeg også har liggende, når jeg lager 950 rally av denne.

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Posted: 23 Jul 2022 16:32
by Jonta
Slik kan det løses.

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Posted: 23 Jul 2022 18:25
by Tekumseh
ole m. wrote: 23 Jul 2022 15:46 Vi fikk litt regn, men det gikk fort over.

Er forrige eier som har boret hullene i vindskjermen. Idéen var å minske turbulensen bak der ja, men jeg kan ikke si jeg merker store forskjellen. Har kjøpt ny original vindskjerm som jeg har liggende på hylla. Kommer til å bytte til andre lys og karbonskjerm som jeg også har liggende, når jeg lager 950 rally av denne.
OK, det så ihvertfall smart ut, men teori og praksis er vel ikke alltid det samme :-)

Jonta's løsning fungerer bra ja, det har jeg såvidt prøv selv også. Husker Triumph Sprint'en jeg hadde, jo større skjerm, jo mer bulder, da ble jeg fortalt at det ikke var størrelsen det kom an på, men vinkelen.

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Posted: 23 Jul 2022 19:34
by ole m.
For meg er det helt greit å kjøre med originalskjerm, så jeg er ikke ute etter å løse noe problem. Jeg bruker ørepropper, og er ikke plaget med turbulens. Har kjørt disse syklene i 15 år med originalskjerm. Men takk for innspill uansett! :thumleft

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Posted: 23 Jul 2022 23:06
by Jonta
Tekumseh wrote: 23 Jul 2022 18:25
ole m. wrote: 23 Jul 2022 15:46
Jonta's løsning fungerer bra ja, det har jeg såvidt prøv selv også. Husker Triumph Sprint'en jeg hadde, jo større skjerm, jo mer bulder, da ble jeg fortalt at det ikke var størrelsen det kom an på, men vinkelen.
Nettopp! Det er vinkelen det kommer an på.

Se på denne Honda VF'n. På den avsluttende vinkelen på kåpe skjermen. jeg hadde en slik sykkel "back then" det var ikke mye turbulens der. Men på broder's CB 1100 F, med denne idiotiske vippen opp på slutten derimot :roll:

jeg bruker også øreplugger, så støyen er ikke hovedproblemet, men ristinga i hjelmen som turbulensen lager er ille ubehagelig, og ikke helt ufarlig.
1985 Honda VF 750 F.jpg

Re: KTM 950 Adventure S - 2004

Posted: 24 Jul 2022 10:58
by Tekumseh
ole m. wrote: 23 Jul 2022 19:34 For meg er det helt greit å kjøre med originalskjerm, så jeg er ikke ute etter å løse noe problem. Jeg bruker ørepropper, og er ikke plaget med turbulens. Har kjørt disse syklene i 15 år med originalskjerm. Men takk for innspill uansett! :thumleft
Nei, starta bare diskusjonen fordi jeg var nysgjerrig på de hullene. Når sykkelen fungerer godt med originalskjerm er det noen ved et designbord som har visst hva de holdt på med :-)
Jonta wrote: 23 Jul 2022 23:06
Tekumseh wrote: 23 Jul 2022 18:25
ole m. wrote: 23 Jul 2022 15:46
Jonta's løsning fungerer bra ja, det har jeg såvidt prøv selv også. Husker Triumph Sprint'en jeg hadde, jo større skjerm, jo mer bulder, da ble jeg fortalt at det ikke var størrelsen det kom an på, men vinkelen.
Nettopp! Det er vinkelen det kommer an på.

Se på denne Honda VF'n. På den avsluttende vinkelen på kåpe skjermen. jeg hadde en slik sykkel "back then" det var ikke mye turbulens der. Men på broder's CB 1100 F, med denne idiotiske vippen opp på slutten derimot :roll:

jeg bruker også øreplugger, så støyen er ikke hovedproblemet, men ristinga i hjelmen som turbulensen lager er ille ubehagelig, og ikke helt ufarlig.
1985 Honda VF 750 F.jpg
Helt enig, turbulens med høy mørk rumlelyd kombinert med at hjelmen "wobbler" er ikke greit, men litt sus får man tåle ja.
Ellers er nakensykkel mest behagelig -i oppholdsvær, og en hals man pakker godt oppi hakestykket på hjelmen. Da er man på "lydløs."