AKKURAT noe sånt je mæiner au, intruder

For 10-15 "lakser" er liksom itte det samma for "Jørgen Hattemaker" som det er for han laksearvingen med ei utømmelig kilde "lakser"..


AKKURAT noe sånt je mæiner au, intruder
Men saken er jo at de med rævva full av penger nettopp HAR muligheten og råa til å gjøre noe ulovlig så lenge de får samme "fillesum" (for dem..) i bot.
"Litt" dårlig sammenligning der kanskje eller ..?
Hvis bota for "litt uttfor" vei øker tilsvarende til eksempelvis 50000kr så er det greit? er jo bare å holde seg til "den brede vei"..Palma wrote: ↑13 Feb 2023 20:49 Jeg skjønner ikke helt store protester mot bøter og straff. Det er jo fullt mulig å unngå??? Hvorfor skal folk absolutt ville ha muligheten og råa til å gjøre noe ulovlig?
Er det to års fengsel for å grisebanke naboen? Fillern det er alt for mye, jeg VIL ha muligheten til å gjøre det, men har ikke tid til to år liksom![]()
Er faktisk billigere å banke naboen, enn å ikke stoppe for et stoppskilt. Skulle bare mangle.Palma wrote: ↑13 Feb 2023 20:49 Jeg skjønner ikke helt store protester mot bøter og straff. Det er jo fullt mulig å unngå??? Hvorfor skal folk absolutt ville ha muligheten og råa til å gjøre noe ulovlig?
Er det to års fengsel for å grisebanke naboen? Fillern det er alt for mye, jeg VIL ha muligheten til å gjøre det, men har ikke tid til to år liksom![]()
Her er det fort å gå på en smell med motorsykkel. Vi kan jo ofte kjøre på veier som ikke er opparbeidet for bil.Veg i utmark som ikke er opparbeidd for kjøring med bil, anses i denne lov som utmark. Det samme gjelder opparbeidd veg som ikke er brøytet for kjøring med bil.
Det er vel noe av grunnen til å ha slike forum som dette, at vi kan diskutere og "krangle" litt innimellom og ikke alltid være 100% enig
Men her er det også en god del dobbeltmoral. Kjøring i utmark => høye bøter. Vindmølleselskap som raserer uberørt natur med serviceveier og vindmøller => nei se da er det plutselig null bot.JohnnyTh wrote: ↑14 Feb 2023 15:31 Bøtene for motorisert ferdsel i utmark kan vel være alt fra 10 000kr til 100 000kr. Så her trenger de vel ikke justere opp noe. En i Vennesla fikk 17 000kr i bot for å kjøre atv på traktorvei. Og andre har gått 60 000kr i bot for snøscoter på fjellet. Best å ikke forville seg inn på en traktorvei.
Loven sierHer er det fort å gå på en smell med motorsykkel. Vi kan jo ofte kjøre på veier som ikke er opparbeidet for bil.Veg i utmark som ikke er opparbeidd for kjøring med bil, anses i denne lov som utmark. Det samme gjelder opparbeidd veg som ikke er brøytet for kjøring med bil.
Men de serviceveiene er da ikke definert som utmark og er normalt grusveier.RuneMC wrote: ↑14 Feb 2023 23:21Men her er det også en god del dobbeltmoral. Kjøring i utmark => høye bøter. Vindmølleselskap som raserer uberørt natur med serviceveier og vindmøller => nei se da er det plutselig null bot.JohnnyTh wrote: ↑14 Feb 2023 15:31 Bøtene for motorisert ferdsel i utmark kan vel være alt fra 10 000kr til 100 000kr. Så her trenger de vel ikke justere opp noe. En i Vennesla fikk 17 000kr i bot for å kjøre atv på traktorvei. Og andre har gått 60 000kr i bot for snøscoter på fjellet. Best å ikke forville seg inn på en traktorvei.
Loven sierHer er det fort å gå på en smell med motorsykkel. Vi kan jo ofte kjøre på veier som ikke er opparbeidet for bil.Veg i utmark som ikke er opparbeidd for kjøring med bil, anses i denne lov som utmark. Det samme gjelder opparbeidd veg som ikke er brøytet for kjøring med bil.