Re: 90S med hjertebank
Posted: 01 Dec 2023 00:11
BTgel er jeg ikke så begeistret for (selv om helt greit)som BT "SMF" AGM batteriene-holder på "punchèn" lengre.
Jeg sitter ikke og holder pusten for å vente på hvor lenge batteriet holdermekkern wrote: ↑01 Dec 2023 02:35 -----------
BTgel er jeg ikke så begeistret for (selv om helt greit)som BT "SMF" AGM batteriene-holder på "punchèn" lengre.
Gel batterier holder vanligvis ikke like lenge som AGM.
så lenge jeg ikke skal legge batteriet-da tar jeg heller lithiumjernfosfat,men må ha stabil lading ikke over 15volt.
Ja lagerskålene var ikke fine, og det virket som om materiale hadde skallet av. Men jeg tok av bunnpanna og der er magnet på tappepluggen. Fant ingen spor av løse metaller, verken i bunnpanna, magnetpluggen eller i oljefilteret....pelsen wrote: ↑01 Dec 2023 17:16 Fint jobba og beskrevet, det her blir nok bra.
Jeg har ikke sett så stygge lagerskåler før, men de er vel bare utslitt. Det er jo smart at de slites fortere enn veiva.
Jeg har byttet noen ventilstyringer og har t.o.m. kjøpt skikkelig verktøy til dette. Ble det bra med nye eksosventiler? Styringene blir jo også slitt, gjerne mer enn ventilstammen da de vanligvis er av et mykere materiale.
Jo takk, jobben gikk stort sett veldig greit. Manualen overlater lite til fantasien. Det eneste jeg ikke fant beskrivelse på var skifting av fjær for oljetrykks -regulering.Spiritofwinter wrote: ↑02 Dec 2023 21:39 Moro å se fremdriften Knut
Jeg og flere fikk jo første del av denne historien når vi satt på Finnskogen, godt å se at prosjektet går fremover
Dette var en interessant løsning!knutk wrote: ↑29 Nov 2023 01:37
Tenning ble justert, og det gjensto å synkronisere forgasserne.
Der benyttes en hjemmelaget sak bestående av klare oljefyllte slanger og tyngdekraften som motpart.
Har brukt dette utstyret tidligere, og det fungerer fint, bare man tar i justeringsskruen vises en reaksjon.
Denne gangen virket det hele sløvt og unøyaktig. Trolig er oljen for kald, så dette må tas igjen til våren.
Ja, se diagrammet til @Domino.Brigg wrote: ↑06 Dec 2023 10:47Dette var en interessant løsning!knutk wrote: ↑29 Nov 2023 01:37
Tenning ble justert, og det gjensto å synkronisere forgasserne.
Der benyttes en hjemmelaget sak bestående av klare oljefyllte slanger og tyngdekraften som motpart.
Har brukt dette utstyret tidligere, og det fungerer fint, bare man tar i justeringsskruen vises en reaksjon.
Denne gangen virket det hele sløvt og unøyaktig. Trolig er oljen for kald, så dette må tas igjen til våren.
Er det så enkelt som en klar plastslange med riktig dimensjon koblet til hver av forgasserne, opp i taket for å vinne høyde og ned i en oljekanne
Jeg har brukt to-taktsolje. Vet om andre som har brukt ATF olje (rød og lett synlig). ATF er tynnere, og vil nok fungere bedre i kaldere klima.
Ja, det kan skje, selv om jeg ikke har opplevd det. Det er grunnen til at jeg benytter to-takts-olje, da den er laget for å bli sprøytet inn i motor og brenne opp.
Takk for tibakemelding