Page 2 of 2

Posted: 25 Apr 2006 08:53
by bandit
Chopperen, du kan jo bare spørre meg :wink:

Posted: 25 Apr 2006 11:38
by bahrain
Ja det er chopperen. Vet du hva det kan være av?

Posted: 16 Jul 2006 02:01
by _Adler_
chopperen wrote:
Eike_Oak wrote:Altfor stor forgasser til din sykkel, fjern eller "plomber" den
jeg skal ikke si at det er riktig eller feil, men kan du være så snill å begrunne.. har lyst å lære.. :wink:
Med trimforgasser vil den få mer luft, og da må også bensinmengden øke. Det vil altså bli mer gassblanding, og du vil evt. drunke den. Den vil i alle fall ikke gå noe særlig bra, om den er plombert ;)

Mopshop.no:

Forgasser:

Generelt er det lettere å få en mindre forgasser til å fungere bra gjennom hele registeret enn en større. Takket være mindre gjennomstrømnings-område får den lille forgasseren høyere gasshastighet (samme prinsipp som når du spruter vann med en hageslange: Klemmes slangen litt igjen slik at åpninger minsker, får du mye bedre trykk på strålen). Er forgasseren FOR liten strekker den likevel ikke til for å forsyne høytrimmede motorer med nok gass ved høye turtall. En stor del av effekten i det øvre registeret går da tapt. Helt avgjørende for forgasserens ytelse er dessuten hvilken dysestørrelse den har, og hvilket luftfilter etc. som benyttes.