parkering på karl johansgate

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Ja, men det er fortsatt en sykkel.

Jeg skjønner ikke hvor du vil med det svaret, eller på hvilken måte det har noe å gjøre med det jeg skrev eller at det skal være en motsetning ute og går der.

Om det var for å opplyse meg om at man var å regne som fotgjenger i en slik situasjon, så kan jeg opplyse om at jeg er fullstendig klar over det.
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Her i Trondheim har det vært praksis at MC parkert på fortau har vært tolerert så lenge det er plass til ei barnevogn mellom sykkelen og gata. Men nå har det vært så mange mopeder som har parkert i hytt og gevær at nå blir det parkeringsgebyr på alle.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Skjønner ikke hvorfor du sier at det fortsatt er en sykkel. So what, jeg har nøkler i lomma og de er også nøkler om jeg går av sykkern :lol: Nå er det snakk om å sette ord på en tilstand, ikke en gjenstand :wink:


Hva du spiste til frokost er jeg heller ikke interessert i å vite :D
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Gixxerman wrote:Skjønner ikke hvorfor du sier at det fortsatt er en sykkel. So what, jeg har nøkler i lomma og de er også nøkler om jeg går av sykkern :lol: Nå er det snakk om å sette ord på en tilstand, ikke en gjenstand :wink:


Hva du spiste til frokost er jeg heller ikke interessert i å vite :D
Jeg skjønner heller ikke hva du ville si med det første innlegget ditt, om det ikke var for å støtte opp under det bandit sa?

AtW
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Ragnhild wrote:Her i Trondheim har det vært praksis at MC parkert på fortau har vært tolerert så lenge det er plass til ei barnevogn mellom sykkelen og gata. Men nå har det vært så mange mopeder som har parkert i hytt og gevær at nå blir det parkeringsgebyr på alle.
Det tviler jeg på, synes ikke det har vært noe verre enn andre år, kan faktisk ikke huske å ha blitt hindret på fortauet av parkering. Meen jeg kan jo ta feil såklart. Det er mye å ta tak i her i byen som er til større hinder/fare når det gjelder parkering.

AtW
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Ragnhild wrote:Her i Trondheim har det vært praksis at MC parkert på fortau har vært tolerert så lenge det er plass til ei barnevogn mellom sykkelen og gata. Men nå har det vært så mange mopeder som har parkert i hytt og gevær at nå blir det parkeringsgebyr på alle.
Hvor har du det fra? Kilde?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jeg snakket om å kjøre, og jeg snakket om å trille. Kjører man må man følge lover og regler som angår kjøring, og triller man så er man en fotgjenger. Da er det snakk om å gå ved siden av sykkelen og trille den med avskrudd tenning.

Må jeg virkelig skjære ting ut i papp for at folk skal forstå :smt044 Jeg kommenterte innlegget til Medic forøvrig, og gidder ikke sitere en kar når jeg får innlegget rett under han.
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Gixxerman wrote:Jeg snakket om å kjøre, og jeg snakket om å trille. Kjører man må man følge lover og regler som angår kjøring, og triller man så er man en fotgjenger. Da er det snakk om å gå ved siden av sykkelen og trille den med avskrudd tenning.

Må jeg virkelig skjære ting ut i papp for at folk skal forstå :smt044 Jeg kommenterte innlegget til Medic forøvrig, og gidder ikke sitere en kar når jeg får innlegget rett under han.
Ja, men det er jo akkurat det samme som bandit sa, det er derfor innlegget ditt skapte forvirring.

AtW
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Tumbleweed wrote:
Ragnhild wrote:Her i Trondheim har det vært praksis at MC parkert på fortau har vært tolerert så lenge det er plass til ei barnevogn mellom sykkelen og gata. Men nå har det vært så mange mopeder som har parkert i hytt og gevær at nå blir det parkeringsgebyr på alle.
Hvor har du det fra? Kilde?
Ble nevnt på klubbkvelden sist torsdag av en som så at det skjedde
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Aha...jeg snakket med en gråhåret representant for parkeringsordenen for to dager siden. Han sa jeg kunne parkere hvorsomhelst, bare jeg ikke var til hinder for andre fortausgjengere/inngangsparti. Om jeg derimot valgte å parkere på oppmerket bilplass måtte jeg regne med å bli bøtelagt om jeg ikke hadde betalt parkeringsavgift. (noe som faktisk er fair enough)

Altså stiller jeg meg sterkt tvilende til utsagnet ditt om at alle blir ilagt parkeringsgebyr.
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

*dobbeltpost*
Last edited by Tumbleweed on 04 May 2006 23:56, edited 1 time in total.
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Tumbleweed wrote:Aha...jeg snakket med en gråhåret representant for parkeringsordenen for to dager siden. Han sa jeg kunne parkere hvorsomhelst, bare jeg ikke var til hinder for andre fortausgjengere/inngangsparti. Om jeg derimot valgte å parkere på oppmerket bilplass måtte jeg regne med å bli bøtelagt om jeg ikke hadde betalt parkeringsavgift. (noe som faktisk er fair enough)

Altså stiller jeg meg sterkt tvilende til utsagnet ditt om at alle blir ilagt parkeringsgebyr.
Ja, samme har jeg hørt, pluss at du får ansvar om sykkelen velter inn i et butikkvindu eller liknende.

AtW
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Ragnhild wrote:
Tumbleweed wrote:
Ragnhild wrote:Her i Trondheim har det vært praksis at MC parkert på fortau har vært tolerert så lenge det er plass til ei barnevogn mellom sykkelen og gata. Men nå har det vært så mange mopeder som har parkert i hytt og gevær at nå blir det parkeringsgebyr på alle.
Hvor har du det fra? Kilde?
Ble nevnt på klubbkvelden sist torsdag av en som så at det skjedde
Hva var det han så? At folk ble bøtelagt?

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

ATWindsor wrote:
Gixxerman wrote:Jeg snakket om å kjøre, og jeg snakket om å trille. Kjører man må man følge lover og regler som angår kjøring, og triller man så er man en fotgjenger. Da er det snakk om å gå ved siden av sykkelen og trille den med avskrudd tenning.

Må jeg virkelig skjære ting ut i papp for at folk skal forstå :smt044 Jeg kommenterte innlegget til Medic forøvrig, og gidder ikke sitere en kar når jeg får innlegget rett under han.
Ja, men det er jo akkurat det samme som bandit sa, det er derfor innlegget ditt skapte forvirring.

AtW
Enkelte må ha ting skåret ut i papp når man bruker et internett forum, og det syntes jeg til tider blir litt for dumt. Man må skrive absolutt alt i detalj for at enkelte skal skjønne hva man snakker om. Man bør kunne klare å sondere seg frem i terrenget(øyh, nei nå ble det kompellesert her) uten å få det inn med teskje hele tiden. Derfor jeg undres litt... :?
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Men for faen da mann, før du langer ut og antyder at andre er retards, så se hva du selv skriver da. Det er jo direkte feil:
Gixxerman wrote: Og om man triller en sykkel med avslått tenning, så blir vel ikke den klassifisert som et kjøretøy. Hvertfall da jeg mista lappen for en del år siden, så måtte jeg få sykkelen hjem igjen dagen etter, og da trillet jeg den som en tråsykkel, på fortauet. Satt meg på den i nedoverbakken da, men begge beina på ene siden :lol:
Det å være kjørende, og et kjøretøy er to forskjellige ting. Det var poenget med å presisere at en motorsykkel er et kjøretøy uansett om det står stille eller om det er i bevegelse. Den videre argumentasjonen gikk på at man faktisk kan bli å anse som kjørende selv om man triller, og det utgjør ingen forskjell om man har begge beina på den ene siden eller om man har ett på hver side.
Post Reply