Page 2 of 2

Posted: 06 Nov 2006 17:23
by Pingo
er ikke noe effekt av powerfilter. skal skifte til 110-140, når jeg skal skifte til neste sesong. Noen som vet hvor mye dt ca koster? :)

Posted: 17 Nov 2006 09:15
by Alehol
på en mamerat av meg sin nsr så har jeg kjørt i 160 km/t, og han har bare tatt plomba i svanehalsen. hvorfor kjører noen nsr helt forskjelige når dem har helt lik trin :?:

Posted: 22 Nov 2006 10:32
by Pingo
lurer eg å på :P merkelig det der, men er sikkert at de har forskjellige drev ;)

Posted: 22 Nov 2006 10:58
by Tore^NSR
Den største forskjellen ligger i hvor mange km/t ekstra de legger til når de skryter :wink:

Posted: 22 Nov 2006 11:32
by Pollti
Det er verdt å merke seg at Honda i sin tid leverte NSR hvor de garanterte toppfart på 205 km/t. Med forbehold om at hukommelsen er dårlig så ble de levert med 44hk motor.

Posted: 22 Nov 2006 11:50
by Tore^NSR
var det 250cc kansje? :?

Posted: 22 Nov 2006 16:34
by Pollti
Neida,125ccm. Må undersøke litt men det står 2 stk av disse her i distriktet som er tatt inn fra Italia hvis jeg ikke tar dønn feil.

Posted: 22 Nov 2006 19:06
by gryn_cr80
på min rs har eg 160 dekk det går kjempe fint å perfekt å kjøre merker heller ikke noe i høy fart..

Posted: 22 Nov 2006 19:56
by RH racing
Pollti wrote:Det er verdt å merke seg at Honda i sin tid leverte NSR hvor de garanterte toppfart på 205 km/t. Med forbehold om at hukommelsen er dårlig så ble de levert med 44hk motor.
RR Gp versjon.. ikke veistandard dette..

Posted: 17 Dec 2006 19:26
by Tony
Jeg har 150 på min, den går fint i 130. Merker nok ikke så mye forskjell + at det er mye tøffere med breiere dekk ;D

Re: Dekkbytte på Honda NSR

Posted: 25 Dec 2006 22:13
by vegsir
terye wrote:Mårn.

Jeg lurer på om nsr går dårligere hvis du bytter bakdekk til større dimensjon.
150 bakdekk eller bredere hvis det går....

Blir det da mere motstand og går dårligere?

Det ser jo veldig mye bedre ut da! :wink:
jeg satte på 150 dekk på min sykkel i høst, og det funker fint det. ser mye bedre ut. og det lille toppfarten du skulle miste, er så lite at du merker det ikke engang. men det du derimot kanskje vil merke er at sykkelen vil føles stødigere, siden det krever mere makt å legge den i svinger ol.

of-topic: 170 med effektannlegg og powerfilter :smt046 14-150 på speedoet er vele mere realistisk. hvis du begynner å sette på fp cdi/eksosventilstyring, i tilleg til effektannlegg, og trimsylinder så kan du vel begynne å snakke om den farta :!:

Posted: 26 Dec 2006 03:17
by Pille
Honda kom med en motor som presset ut 44hk ja, kjøperne vart lovet en toppfart som skulle overstige 200km/t..på grunn av at motoren var for "rå" vart den tatt av markedet..nå blir de kun levert som fullblods banesykler i ALLE land(norge er ikke eneste)

folk hadde faktisk problemer med at den kvelte seg med rett innstilt gasser og rett dyser i FP versjonen av den på grunn av at den var rett og slett for rå :shock:

Posted: 26 Dec 2006 03:17
by SPeedmaster
Da jeg hadde NSR så kjørte jeg med 120/140 dekk. Hadde Arrow effektanlegg og 13_35 dreving, da klarte jeg 160 km/t (på speedo vel og merke) Dette var en 1999 modell. Så har det seg slik at nå har søskenbarne mitt kjøpt seg en nsr, dette er da en 2003 modell, han monterte også arrow anlegg men denne fikk jeg ikke i mere en 140 på speedo og det var med 100/130 dekk og samme drevinga...

Det jeg tror det ligger i er at den sykkelen jeg hadde var kjørt med effektanlegg fra dag 1! Mens hannes har vært kjørt en god del med orginal potte, da vil ikke motoren få utnyttet seg så godt og heller ikke gå like godt med montering av effektanlegg...

Dette er bare min teori da, men har sett den har stemt på flere sykler hvor det samme gjelder...

Posted: 26 Dec 2006 03:20
by Pille
SPeedmaster wrote:Da jeg hadde NSR så kjørte jeg med 120/140 dekk. Hadde Arrow effektanlegg og 13_35 dreving, da klarte jeg 160 km/t (på speedo vel og merke) Dette var en 1999 modell. Så har det seg slik at nå har søskenbarne mitt kjøpt seg en nsr, dette er da en 2003 modell, han monterte også arrow anlegg men denne fikk jeg ikke i mere en 140 på speedo og det var med 100/130 dekk og samme drevinga...

Det jeg tror det ligger i er at den sykkelen jeg hadde var kjørt med effektanlegg fra dag 1! Mens hannes har vært kjørt en god del med orginal potte, da vil ikke motoren få utnyttet seg så godt og heller ikke gå like godt med montering av effektanlegg...

Dette er bare min teori da, men har sett den har stemt på flere sykler hvor det samme gjelder...
det er det..en motor har MYE bedre av å kjøre uplombert eller med effektanlegg i den tiden den skal kjørest inn etc. i innkjøringstiden skal motoren ha masse luft og skal kunne spytte ut så mye eksos den vil

EDIT: jeg skjønner ikke helt norge..om motorene i 125cc osv ikke skulle gått så fort som de gjør i freepower hadde ikke produsentene gjort slik at syklene kan gå så fort..norge ødelegger rett og slett syklene ved å plombere ned i hytt og helvete på grunn av utslippskrav, effektkrav, toppfart osv osv osv osv..gud vet hva de finner på mere :evil: