Hvor lang tid er alkohol i blodet?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Kosh

Post by Kosh »

Vet ikke, men jeg antar at det bare kommer an på hvor stor/effektiv leveren er. Man får så vidt jeg vet ikke større lever av å trene.
V4 fun
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Det er ikke forskjeller på store og små, veltrente og utrente med tanke på nedbryting av alkohol i leveren. Snittet i befolkningen er 0,15 pr time.

Forskjellen med tanke på størrelse osv har egentlig interesse kun i forhold til hvor stort inntaket må være for at man skal bli beruset.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kosh wrote:Man får så vidt jeg vet ikke større lever av å trene.
hehe, bra svar :lol: Mens vi først er inne på alkohol og kropp; Er det noen som vet hvorfor man(hvertfall de fleste) får vondt i hodet og er veldig tørst når man våkner dagen derpå ? 8)
Banditbiker

Post by Banditbiker »

Kroppen er en til dels meget avansert organisme, og det er også kroppens kjemi. Kommer denne kjemien i ubalanse, så gir det seg mange utslag.

Tilførsel av alkohol (skål forresten) forrykker denne kjemien, og det man egentlig gjør er jo å helle i seg en masse av det kroppen oppfatter som gift.

Jeg tror dette er et godt utgangspunkt for å begynne å søke etter forklaringer på alskens ubehag dagen derpå.

:lol:
Winalot

Post by Winalot »

Grunnen til at man er tørst har vel en god del med at alkohol er vanndrivende tenker jeg meg (endelig noe fra kjemien som hjelper meg :lol: ).

Når det kommer til vondt i hodet støtter jeg med til Banditbiker og eventuelt andre uttalelser :)
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Alkohol trekker vann ut av blodet. That's why... Føler du deg som en inntørka rosin dagen derpå så vet du nå hvorfor :wink:
Winalot

Post by Winalot »

Også kalt vanndrivende på vanlig språk, eller har jeg missforstått "det vanlige språket" :?:
Image
Banditbiker

Post by Banditbiker »

Vann ut av blodet. I don't know.

Men salter i kroppen binder væske. Disse saltene vaskes ut og således bindes ikke væske på samme måte, og man opplever en uttørring. Ubalanse i væskebalansen for å si det enkelt. Merkelig i og med at dette skyldes inntak av væske.

Det er en kjent sak at både kaffe og alkohol er vanndrivende.
medic1136
MC: yamaha MT09 SP 2023 model

Post by medic1136 »

som nevnt over så fordriver alkohol veske. veske er endel av blodsystemet vårt. og blod frakter oksygen til hjernen. etter en rangle tur så er det veske nivået som er forlavt. dette igjen fører til mindre oskygen til hjernen.

og hjernen reagerer da med å si i fra ved hjelp av hodepinne.
Kriz

Post by Kriz »

Kosh wrote:Vet ikke, men jeg antar at det bare kommer an på hvor stor/effektiv leveren er. Man får så vidt jeg vet ikke større lever av å trene.
bruker du veksthormoner til treninga så vokser også de indre organanen så lever kan vokse av veksthormoner, og noen som trener bruker jo veksthormoner.. :)
Winalot

Post by Winalot »

Men da er det veksthormonene og ikke treningen som får leveren til å vokse kriz :wink:

Men nok om voksevillige indre organer :)
Image
Post Reply