det frekkeste
Akkurat det har jeg merket. Er vel noen som tror at jeg har tungsykkel som bare kan suse forbi, mens jeg egnetlig trenger en lang slette for å i det hele tatt snike meg forbiMagnalf wrote:Enkelte går det jo ikke å ligge normalt bak engang uten at de nesten kjører i grøfta for å hinte deg forbiDen Røde Fare wrote:Vet ikke hva som gjør det, om det er den grelle røde fargen, brølet fra eksosanlegget, det sotete visiret eller en kombinasjon-men bilistene står på bremsene når de ser meg inni en rundkjøring, og de skvetter inn i høyrefeltet når jeg tar dem igjen på motorveien. Ganske festlig
Kun et par ganger jeg har savnet fløyte. Da drar jeg bare inn clutchen og ruser litt, og de synker sammen i setet

Det som også er irriterende på lettmotorsykkel, er når du kjører forbi så drar jo bilene på! De hører vel den sure totaktslyden, og tror det er en moped som vil forbi.. og det går jo ikke an... Holdt på å kollidere en gang fordi den jævela bilen jeg skulle forbi bare ga på mer å mer... Han fulgte meg pokkermeg opp i 120 i 80 sonen... endte opp med at jeg måtte legge meg inn bak han igjen! Hater sånne svin!
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
- Desmo
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Holdt på å få en Subaru Forrester inn i mellom pottene og bakhjulet mitt på rundkjøringa ved gamle Bilco i Hunndalen i stad.
Sjåføren i bilen jeg lå bak,og jeg, var ikke synske. Vi tok det "sikre for det usikre",og stoppet for en bil som allerede var inne i rundkjøringa. Det viste seg jo at den skulle videre i motsatt retning av oss. Men siden blinklysbryteren på denne bilen satt fast,stoppet vi. Det fikk heldigvis Subaruen også,men ikke uten 2-3 "ABS-skrik",og hjul utenfor asfalten. Hadde den ikke gjort det,ville jeg planet ut på asfalten. Det var en "tett barbering".

Sjåføren i bilen jeg lå bak,og jeg, var ikke synske. Vi tok det "sikre for det usikre",og stoppet for en bil som allerede var inne i rundkjøringa. Det viste seg jo at den skulle videre i motsatt retning av oss. Men siden blinklysbryteren på denne bilen satt fast,stoppet vi. Det fikk heldigvis Subaruen også,men ikke uten 2-3 "ABS-skrik",og hjul utenfor asfalten. Hadde den ikke gjort det,ville jeg planet ut på asfalten. Det var en "tett barbering".

"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo

Heh, har du en solid og gammel bil (volvo feksWinalot wrote:Det skjer ikke bare frekke ting på motorsykler. I dag ble jeg presset nesten helt ut av veien ved to anledninger når jeg kjørte bilen. Begge gangene var det av folk som skiftet over til mitt felt UTEN å se verken i speil eller blindsoneBlir drittsur på slike folk noen ganger... FØLG MED FOLKENS!

AtW
Sier no der, sånne folk er irriterende. Spes en idiot som jeg måtte opp i 90 i 50 sona for å komme forbi og da backa han ut først da jeg møtte en bil var nære..TDK wrote:Akkurat det har jeg merket. Er vel noen som tror at jeg har tungsykkel som bare kan suse forbi, mens jeg egnetlig trenger en lang slette for å i det hele tatt snike meg forbiMagnalf wrote:Enkelte går det jo ikke å ligge normalt bak engang uten at de nesten kjører i grøfta for å hinte deg forbiDen Røde Fare wrote:Vet ikke hva som gjør det, om det er den grelle røde fargen, brølet fra eksosanlegget, det sotete visiret eller en kombinasjon-men bilistene står på bremsene når de ser meg inni en rundkjøring, og de skvetter inn i høyrefeltet når jeg tar dem igjen på motorveien. Ganske festlig
Kun et par ganger jeg har savnet fløyte. Da drar jeg bare inn clutchen og ruser litt, og de synker sammen i setet
Det som også er irriterende på lettmotorsykkel, er når du kjører forbi så drar jo bilene på! De hører vel den sure totaktslyden, og tror det er en moped som vil forbi.. og det går jo ikke an... Holdt på å kollidere en gang fordi den jævela bilen jeg skulle forbi bare ga på mer å mer... Han fulgte meg pokkermeg opp i 120 i 80 sonen... endte opp med at jeg måtte legge meg inn bak han igjen! Hater sånne svin!
[img] http://www.freewebs.com/fantten/hh.bmp [/img]
-
- MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,
De fleste av oss på tung sykkel kjører også bil. Det blir å pælme stein i glasshus å kjefte på bilistene. Jeg tror bare de ikke ser oss. Se oss-ulykker, ikke sant? Og de som ser oss men kødder likevel, gjør det fordi de er kødder og oppfører seg sånn mot alle. De aller fleste i bur er hensynsfulle trafikkanter som samarbeider godt med oss på to hjul. Når det er sagt, er det utrolig mange bilister som synes de er blitt så flinke å kjøre at de kan slippe å bruke blinklys... DET er irriterende - og farlig - det!