Acehole wrote:
Hadde jeg mistet lappen i minst 2 år og fått kjempebot hadde jeg gått rundt og vært så eitrandes forbanna i årevis og jeg vet at jeg hadde gitt en god faen i om jeg hadde lappen eller ikke og kjørt likevel - med de konsekvenser det kunne medført.
Jeg ville vært drit forbanna på de tåplige norske myndighetene resten av mitt liv og gudene vet hva jeg hadde funnet på da..
Jeg følger ikke helt logikken. At en som blir tatt og mister lappen blir eitrende forbannet og fortsetter å kjøre kan umulig være en grunn til ikke å ta lappen fra råkjørere Det er uten betydning at en syntes norske myndigheter er tåpelige. Denne tåpeligheten kan du jo prøve å forandre på ved å gå inn i politikken ?
Siden Pollti lot deg slippe unna så du nok ikke kjørt så ille som du syntes selv eller Pollti syntes der og da at de ikke hadde beviser som holdt. Og det gode er oppnådd uten å ta lappen fra deg og det er jo veldig hyggelig.
Den Røde Fare wrote:Så får man bare oppføre seg, og holde seg unna uhell. Evt alleiere seg med en kompis og bruke hans navn/fødselsnr. og skylde på glemt sertifikat om noen skulle spørre....
Det må være en bra dum kompis i tilfellet. Blir det avslørt sitter både han og du i problemer til godt oppover halsen. Skulle du komme opp i et uhell gjelder ikke forsikringen, og du kan ende opp med å få skylden selv om det egentlig skulle vært den andre som hadde den.