Er det virkelig mulig !

Prat om tung MC.
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Pollti wrote:
Shortybebeh wrote:Brakk han ikke bare armen?
Brakk "bare" beinet engang. 6 måneder inn og ut av sykehuset og 2 måneders opptrening. En brukket arm bare er ikke nødvendigvis " bare".
Den brukne armen kan vel være at noen andre har bladd opp mere penger for Gixxe moppen ?
Kan det være ja, men det er jo bare å sjekke skiltnummeret om en måned, og ringe og skjelle ut fyren om det er tilfellet. (hadde dere kontrkakt)? Min erfaring er at folk er gjennomført uærlige med slike ting, jeg anbefaler å ta opp alle samtaler med folk.

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Har bedt om å få se bilder av sykkelen i vraket tilstand. Har ikke fått noe svar men men. Kontrakten skal selger ha sendt i posten samme morgen som ulykken skal ha inntruffet. Vi får da se om den dukker opp. Tviler sterkt men.
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Post by Shortybebeh »

Pollti wrote:
Brakk "bare" beinet engang. 6 måneder inn og ut av sykehuset og 2 måneders opptrening. En brukket arm bare er ikke nødvendigvis " bare".
Den brukne armen kan vel være at noen andre har bladd opp mere penger for Gixxe moppen ?
Jeg har brukket armen to ganger selv, så jeg vet hvordan det er!

Men det står ikke noe på nett om hodeskader.
Death Is The Road To Awe.
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Re: Er det virkelig mulig !

Post by Shortybebeh »

Tumbleweed wrote:
Gixxerman wrote:Han sier også at broren ligger på Haukeland sykehus med hodeskader osv. quote]
Og hvis du klikker på linken og leser artikkelen på nett så står det ingenting om hodeskader, bare om en brukket arm.
Death Is The Road To Awe.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jepp, har lest om ulykken en annen plass, og det var en Honda som veltet, altså ikke samme ulykke.

MEN, jeg kan bekrefte nå at jeg blir R1 eier om ikke lang tid. Lånet er innvilget, forsikring i boks. Selger vet at jeg skal ha den, så vi holder på med papirer nå. Får vel håpe det går litt bedre denne gangen :twisted:
stiann

Post by stiann »

Gixxerman wrote:Jepp, har lest om ulykken en annen plass, og det var en Honda som veltet, altså ikke samme ulykke.

MEN, jeg kan bekrefte nå at jeg blir R1 eier om ikke lang tid. Lånet er innvilget, forsikring i boks. Selger vet at jeg skal ha den, så vi holder på med papirer nå. Får vel håpe det går litt bedre denne gangen :twisted:
gratulerer med et godt valg av sykkel. hvor mye må du betale i forsikring? og hva slags forsikringsselskap?
gsxr 750 street figther yamaha yzf r1
Gixxerman

Post by Gixxerman »

6000, full kasko ut året, IF.
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

ATWindsor wrote:
Pollti wrote:
Kan det være ja, men det er jo bare å sjekke skiltnummeret om en måned, og ringe og skjelle ut fyren om det er tilfellet. (hadde dere kontrkakt)? Min erfaring er at folk er gjennomført uærlige med slike ting, jeg anbefaler å ta opp alle samtaler med folk.

AtW
Det kunne vært interessant å få greie på om sykkelen faktisk er vraket eller bare solgt til en annen. Om broren ble skadet i en ulykke SKAL politiet varsles. Og en politilogg er vel offentlig informasjon? Om registreringsnummeret er kjent er det jo også en smal sak å finne ut om sykkelen befinner seg på veien. Dersom en salgskontrakt er skrevet og selger går bort fra denne kan kjøper faktisk ha krav på å få dekket sine utgifter.
stiann

Post by stiann »

Gixxerman wrote:6000, full kasko ut året, IF.
var ikke det dyrt da? 6000kr for et halvt år. fikk tilbud om 6000kr for hele året på gjensidige jeg. betaler nå 3400 for delekasko på min r1
gsxr 750 street figther yamaha yzf r1
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Post by Speedy Gonzales »

Hvor gammel er du stiann og har du full bonus?

Gixxer bor jo i oslo og eg mener eg har forstått det sånn at da er det litt dyrere?
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Dominator wrote:
ATWindsor wrote:
Pollti wrote: Brakk "bare" beinet engang. 6 måneder inn og ut av sykehuset og 2 måneders opptrening. En brukket arm bare er ikke nødvendigvis " bare".

AtW
Det kunne vært interessant å få greie på om sykkelen faktisk er vraket eller bare solgt til en annen. Om broren ble skadet i en ulykke SKAL politiet varsles. Og en politilogg er vel offentlig informasjon? Om registreringsnummeret er kjent er det jo også en smal sak å finne ut om sykkelen befinner seg på veien. Dersom en salgskontrakt er skrevet og selger går bort fra denne kan kjøper faktisk ha krav på å få dekket sine utgifter.
Personlig hadde jeg vurdert å anmelede fyren av prinsipp, folk må lære seg at en avtale er en avtale, er alt for mye grums når det gjelder brukte kjøretøy.

AtW
rufse

Post by rufse »

ATWindsor wrote:
Dominator wrote:
ATWindsor wrote: Kan det være ja, men det er jo bare å sjekke skiltnummeret om en måned, og ringe og skjelle ut fyren om det er tilfellet. (hadde dere kontrkakt)? Min erfaring er at folk er gjennomført uærlige med slike ting, jeg anbefaler å ta opp alle samtaler med folk.

AtW
Personlig hadde jeg vurdert å anmelede fyren av prinsipp, folk må lære seg at en avtale er en avtale, er alt for mye grums når det gjelder brukte kjøretøy.

AtW
Nå er det vel ingen som vet at det ikke var en ulykke... Det er ikke alle ulykker som blir offentliggjort, f.eks. ved mistanke om selvmord... Tror det er bedre å gjøre som det var nevnt tidligere, sjekke nummer opp mot nummerregisteret - og se om den har skiftet eier.

Men uansett - sykkelen får nok innleggs-starter aldri kjøpt...!
Pollti

Post by Pollti »

Hvis du tror Pollti har kapasitet til å "etterforske" kontraktsbrudd av denne sorten så må du tro om igjen. 8)
Acehole
MC: Kawasaki Versys

Post by Acehole »

Har du solgt sykkelen din Gixxy?
rekorden

Post by rekorden »

Sykkelen er nok ikke vrak. Traff vedkommende senest igår på sykkelen...
Han har nok fått kalde føtter ja.
1992/97 Honda CBR600F
1984 VF500F
1986 VF500F
Post Reply