Posted: 01 Aug 2006 06:28
skrev det på en litt enklere måte bare...Gixxerman wrote:Jeg har skrevet riktig, bare tenk deg om

skrev det på en litt enklere måte bare...Gixxerman wrote:Jeg har skrevet riktig, bare tenk deg om
Jeg kjenner ikke deg eller hva du kan eller noe. Men å snakke sånn synes jeg er typisk mopedister. Dårlig opplæring og dårlige holninger. SÆRLIG holdningene. Ofte er det de som dreper, for ulykker kan unngås om man har litt bedre holdninger...dammed wrote: Har hatt trimma scooter siden 2 uka jeg hadde (tok 1 uke før jeg fikk potta). Og jeg har kjørt ulovlig siden, nå så kjører jeg mellom bilene i rushen med full trimma scooter, og jeg kjører i ca 75 km/t mens de kjører i 25 km/t, og jeg er ikke redd for å krasje fordi JEG KJENNER scooteren min.
Etter en periode så blir man så vant med kjøretøyet sitt at det blir som en ekstra arm og da skal man være enten beruset eller skikkelig dum for å klare å lage en ulykke.
Holdninger, hmm javel? jeg vet bare at ulykker kan skje, men hvor ofte skjer det? At jeg har litt sun fornuft og ikke tenker hver gang at jeg kan dø når jeg går ut av døra... Jeg tar ikke unødvedige sjanser i trafikken og jeg kan overveie situasjoner ganske bra.Flydude wrote:
Jeg kjenner ikke deg eller hva du kan eller noe. Men å snakke sånn synes jeg er typisk mopedister. Dårlig opplæring og dårlige holninger. SÆRLIG holdningene. Ofte er det de som dreper, for ulykker kan unngås om man har litt bedre holdninger...
At man må ta hensyn til andre trafikanter er en selvfølge som alle mc førere må ta til hensyn for. Og det vet man enten fra før hvis man har mer enn 2 hjerneceller, eller etter man har tatt lappen. Det har ingenting med saken om org eller full effekt.Som andre nevner - Det er masse som kan skje utenom at du har noen skyld. Men det er du som den lille lette motorsyklisten som får problemene! Du som dør eller blir livsvarig skadet, om det skulle bli så jævlig. Bilene får bare en bulk de!
Som motorsyklister må man ikke bare passe på seg selv, man må også passe på andre. Man må hele tiden forutsi hva som kan skje, og prøve hele tiden å være ett skritt foran. Biler kan skjene ut av veibanen, ikke se deg (veldig ofte), være fulle, trøtte, det kan komme dyr, veibanen kan være glatt/ujevn. Masse å ta hensyn til!
Hvis en hvit mann er i KKK betyr det at alle er det?For noen uker siden kjørte jeg og kameraten min lettsyklene våre hjem fra skolen. Bakpå kameraten min satt en jente som har mopedlappen. Vi kom til et kryss. Jeg til venstre og han til høyre. Jeg stopper, samme gjør han. Jeg får trafikk fra venstre og må vente. Ideet han kommer opp på siden av meg hører jeg jenta skrike inni hjelmen " Du kan jo bare kjøre da!!!! De har vikeplikt for deg!!! " Gjør regning med at endel tenker det samme som meg da, og ikke trenger forklare mer...
Kamerats sin rmx blir oppgitt til 2,3 hk med plombene, trimma så hadde den ca 13 hk på dynoen. det er ca 6 ganger mer.inunf wrote:Dammed:
Andre sine feil dreper deg like lett som dine egne. Dessuten så er det litt forskjell mellom en original/trimma scooter og en plombert/fulleffekt 600. Du er på overtid.
Det er sant, og man vet at når man tar ut plombene at det er en risiko for å ikke få forsikring hvis man blir innblandet i en ulykke. Men det er en risiko man kjenner til og må overveie om man er villig til å ta. Her hvor jeg bor skjer det sjeldent ulykker og jeg føler meg ganske sikker her. Sikker nok til å ta plombene når det blir min tid.Deauville00 wrote:Ikke tenkt på at det kan være andre som forårsaker kræsj? En promillekjører f.eks? Trenger jo ikke nødvendigvis være dine handlinger som er årsak til kræsj.
Så du syns ikke å kjøre mellom bilene i 75 når de ligger i 25 er dumdristig?dammed wrote: Med dette så mener jeg at hvis en mopedist er dum så er ikke alle andre det, og hvis du mener jeg er det, så tar du skammelig feil. Er relativ smart nok til å forstå at den ene ulykken kan inntreffe men hvis man er forsiktig og ikke dumdristig så skjer det ikke med deg.
dammed wrote: Har hatt trimma scooter siden 2 uka jeg hadde (tok 1 uke før jeg fikk potta). Og jeg har kjørt ulovlig siden, nå så kjører jeg mellom bilene i rushen med full trimma scooter, og jeg kjører i ca 75 km/t mens de kjører i 25 km/t, og jeg er ikke redd for å krasje fordi JEG KJENNER scooteren min.
Mellom en orginal og trimmet rmx er det ca 11 hester mellom,mens med en mellomtung og tung er det ca 66 hester mellom,Håper DU forstår tegningadammed wrote: Kamerats sin rmx blir oppgitt til 2,3 hk med plombene, trimma så hadde den ca 13 hk på dynoen. det er ca 6 ganger mer.
en mellomtung plombert har 34 hk, en uplombert mellomtung har ca 100 hk det er ca 3 ganger mer.
håper du skjønner tegninga, at jeg er på overtid, nei tror jeg det, ikke hvis jeg får lønning fra deg snart?
Her er jeg bare nødt til å kommentere litt!!dammed wrote:innrømmer at det var litt søkt...
Men uansett så er det forksjell ja, men man er opplært til å håndtere en full effekt, om man er 18 eller 21 så har man gjennomgått samme opplæring. Og jeg ser ingen grunn hvorfor en 21 åring skal klare å håndtere enn full effekt på lengre sikt enn en 18 åring.
Bortsett fra at det er flere 18 åringer som er fart gale enn 21 åringer.
Hva legger du at du har blitt vant til å kjøre ulovlig? For at du har kjørt ei stund med en ulovlig trimma moped. så tror du at du vil være bedre til å kjøre ulovlig med en fulleffekter?dammed wrote: Jeg har tenkt veldig mye på det. Men jeg får se når jeg får meg sykkelen med plombene, kanskje det holder med 34 hk. Men jeg har med åra blitt vant til å kjøre ulovlig så jeg vet ikke helt, for se hva som skjer...
Men som flere har sakt, blir du innblandet i en ulykke, så er løpet kjørt.
Men hvis alt går bra, så har du hatt det ganske morro.