Hayabusa 2005

Prat om tung MC.
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Gixxerman wrote:Var nok den første, med 317 gamp.
Ahh, ok...

Men han dro da vel fett på hjulet med ''super busaen'' og?
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Post by Furre »

Gixxerman wrote:Hørt om speedometer fart og virkelig fart ? Uansett, man kan fjerne sperren på 299 på de som har denne, og om man da monterer en hissig turbo i tillegg så vil man nok få over 300 i virkelig fart ja. Den har jo hatt ca.305 i virkelig fart helt original.
så en busa som hadde speedo til 340, hvertfall den jeg så parkert i carljohans gate, standar.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

svergen faen ikke til kawa, men vil ikke ha noen jævla klomp av en sykkel.. gi meg en honda cbr 1000r eller en gsx-r 1000 men ikke en feit 200kg modifisert gold wing
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Furre wrote: så en busa som hadde speedo til 340, hvertfall den jeg så parkert i carljohans gate, standar.
Og en TS50X har speedo som går til 120. Vil det si at den går i 120 da :wink:
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Post by Furre »

Gixxerman wrote:
Furre wrote: så en busa som hadde speedo til 340, hvertfall den jeg så parkert i carljohans gate, standar.
Og en TS50X har speedo som går til 120. Vil det si at den går i 120 da :wink:
sant noe som er dumt, speedo burde indikere sånn ca hvor mye fart man kan få ur av en sykkel, min sykkel har speedo til 190, men går max til 204 i real speed, burde stått 310 på speedo til busa, ikke 340. :wink:
User avatar
gsxr-(r)
Posts: 318
Joined: 29 Apr 2005 08:17
Location: Oslo

Post by gsxr-(r) »

Gixxerman wrote:
gsxr-(r) wrote:
Kriz wrote:den aerodynamiske klompen der ser søren ikke noe fin ut :lol:
nei,fy faen! den er drit vakker! en liten glatt perle :)

men åssen klarer ghostriderå nappe opp turbo busa i 300km/t? den er da ikke særlig aerodynamisk? er det ren motorkraft da kanskje?
Hørt om speedometer fart og virkelig fart ? Uansett, man kan fjerne sperren på 299 på de som har denne, og om man da monterer en hissig turbo i tillegg så vil man nok få over 300 i virkelig fart ja. Den har jo hatt ca.305 i virkelig fart helt original.
ingen grunn til å bli personlig er gixx :-s
Ktm exc-r 530Sm. 2008mod.
User avatar
gsxr-(r)
Posts: 318
Joined: 29 Apr 2005 08:17
Location: Oslo

Post by gsxr-(r) »

Furre wrote:
Gixxerman wrote:
Furre wrote: så en busa som hadde speedo til 340, hvertfall den jeg så parkert i carljohans gate, standar.
Og en TS50X har speedo som går til 120. Vil det si at den går i 120 da :wink:
sant noe som er dumt, speedo burde indikere sånn ca hvor mye fart man kan få ur av en sykkel, min sykkel har speedo til 190, men går max til 204 i real speed, burde stått 310 på speedo til busa, ikke 340. :wink:
det går vel ann å trimme de litt da og man slipper å bytte speedometer da...på moped mener jeg..9av10 trimmer peden sies det. hadde vært litt rart med speedo som går til 45, hadde det ikke`?
Ktm exc-r 530Sm. 2008mod.
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Håvi wrote:
gsxr-(r) wrote:! åssen går det ann å ikke like den?? fy fillern ass :smt085
fordi enkelte sverger til Kawa.
De har ennå ikke klart å svelge at Suzuki er kongen
:smt055
Hayabusa er utvilsomt en fantastisk MC. Kanskje jeg kommer til å kjøpe Busa en vakker dag? Men valg av MC er nå en gang smak og behag. Selvfølgelig fordi smaken er som baken. (hårete og skitten var det noen som sa :wink: )

Diskusjon om toppfart synes jeg er rimelig fjernt for meg ihvertfall. Om sykkelen min har toppfart 250, 290, 299,99 eller 317 eller whatever interesserer meg midt i et visst sted. Om jeg skulle finne på å kjøpe hayabusa er det ihvertfall ikke fordi den går fortere enn alle andre sykler. Hvor ofte har man muligheten til å ligge i +300km/t lovlig? Eller +280km/t for den saks skyld? Ikke mange sekunder/minutter i året vil jeg anta. Hvis mulig i det hele tatt. Autobahn er rimelig tett trafikkert både dag og natt.
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

gsxr-(r) wrote:
Kriz wrote:den aerodynamiske klompen der ser søren ikke noe fin ut :lol:
nei,fy faen! den er drit vakker! en liten glatt perle :)

men åssen klarer ghostriderå nappe opp turbo busa i 300km/t? den er da ikke særlig aerodynamisk? er det ren motorkraft da kanskje?
He he. Ikke særlig aerodynamisk? Nå tuller du vel.
Det ligger ikke rent få timer i vindtunell bak det designet der når det gjelder både nese og hekk. Er det noe det virkelig er lagt vekt på, så er det aerodynamikken. Kombinert med rå muskelkraft går det unna.
User avatar
gsxr-(r)
Posts: 318
Joined: 29 Apr 2005 08:17
Location: Oslo

Post by gsxr-(r) »

Banditbiker wrote:
gsxr-(r) wrote:
Kriz wrote:den aerodynamiske klompen der ser søren ikke noe fin ut :lol:
nei,fy faen! den er drit vakker! en liten glatt perle :)

men åssen klarer ghostriderå nappe opp turbo busa i 300km/t? den er da ikke særlig aerodynamisk? er det ren motorkraft da kanskje?
He he. Ikke særlig aerodynamisk? Nå tuller du vel.
Det ligger ikke rent få timer i vindtunell bak det designet der når det gjelder både nese og hekk. Er det noe det virkelig er lagt vekt på, så er det aerodynamikken. Kombinert med rå muskelkraft går det unna.
jøss! så ghostrider har sin egen vindtunell han altså? det var merkelig...jeg har ikke,har du? :lol:
Ktm exc-r 530Sm. 2008mod.
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Du skrev at sykkelen ikke er særlig aerodynamisk gjorde du ikke?
Hva har det med GR å gjøre? Sykkelen er hverken mere eller mindre aerodynamisk om jeg eller GR har vindtunell.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

han snakke om gr sin sykkel da :shock:
User avatar
gsxr-(r)
Posts: 318
Joined: 29 Apr 2005 08:17
Location: Oslo

Post by gsxr-(r) »

Banditbiker wrote:Du skrev at sykkelen ikke er særlig aerodynamisk gjorde du ikke?
Hva har det med GR å gjøre? Sykkelen er hverken mere eller mindre aerodynamisk om jeg eller GR har vindtunell.
ja, om du ikke har merket det, så mangler GR sin turbobusa noen få kåpedeler fra standardmodellen..
Ktm exc-r 530Sm. 2008mod.
User avatar
gsxr-(r)
Posts: 318
Joined: 29 Apr 2005 08:17
Location: Oslo

Post by gsxr-(r) »

Image comprende amigo?
Ktm exc-r 530Sm. 2008mod.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

fysj da, dobbel post
Locked