Tumbleweed wrote:(svar til Gixxerman):
Ingen prest. På ingen måte, snarere en pest.
Nei, jeg har opplevd såpass mye at jeg vet at irrasjonelt sinne ikke løser noe som helst, snarere tvert i mot. Puste dypt er faktisk noe jeg praktiserer ganske ofte ja, og som oftest finner jeg en rasjonell håndtering av situasjonen i enden av åndedraget. For meg er det å ty til vold noe av det nedrigste man kan gjøre.
Hva er verst, materiell skade eller skade på et annet menneske?
Nå kan jeg jo være overbærende å tenke at aggresjonen kommer lettere til uttrykk skriftlig i et forum langt unna realitetene, og dermed mister litt av "piffen" og handlingsønsket, men holdningene til vold som akseptabel løsning av materielle krenkelser er noe jeg tar kraftig avstand fra, uansett hvor de ytres.
hva ville du ha gjort? hva er rasjonell håndtering av ett slikt tilfelle?
Skal du gjøre deg selv til offer, bare riste på hodet å si nei huff, nå har noen prøvd å stjele sykkelen min. dette må dere ikke gjøre!?
Folk som stjeler, har det kanskje ikke så lett. Kanskje en grunn til at de må stjele for å "overleve", men du kan ikke seriøst mene at du bare skal godta slikt!
Kanskje ikke vold er løsningen til alt, men hadde jeg tatt noen i å "stjele" sykkelen min, så skulle jeg gitt de en bra lusing såpass de var klar over at slik gjør jeg ikke igjen! kanskje tilogmed brukket en finger eller to såpass det går lang tid før de glemmer hva de har gjort!
Vold kan være ett effektivt hjelpemiddel, samtidig som en grusom handling! det finnes forskjellige former for vold!
Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app