Page 2 of 2
Posted: 22 Dec 2006 02:11
by ErlingSG
Ja, ser du har hatt både en og to NSR'er oppgjennom tiden, pluss husquarna og mito så den komentaren tar jeg til meg

Nå er det noe galt med sykkelen, enten er hjullgeret mitt gåent, eller så har jeg fått noe dritt inn på kalipperen!

Forhåpentligvis er det kalipperen siden jeg skal skifte bremseklosser uansett i vinter! Det som er verre er at bremseskiva har masse overflaterust på seg!
Menmen, sykkelen er uansett parkert for vinteren, nå står den i garasja og drømmer om 180ccm sylinder, 34mm forgasser, effektanlegg, cdi og eksosventilstyring!

Om jeg får jobba nok i vinter kommer alt dette pluss full overhaling til vinteren!
Erling
Posted: 23 Dec 2006 01:51
by NeoN
med 180 sylinder går det som et HELVETE!!
er en kar i nabokommunen som har en nsr av den gamle ( stygge ) typen, han har 180 sylinder, går greit den ja!
men det kan bli mye prakk med 180 sylinder=p
Posted: 23 Dec 2006 01:53
by NeoN
måtte kommentere det med skiva: bare skru av kaliperen og prøv å trill rundt hjulet så finner du fort ut hva som er galt..
hva som er galt da? går det dårlig rundt? hopper det, lr hva mener du?
bare pass på at du ikke får riper i skiva=p
Posted: 26 Dec 2006 03:27
by SPeedmaster
Gratulerer med nydelig sykkell. Hadde en nsr selv for en liten stund siden, må bare si at det er en evighetsmaskin

Skikkelig Honda kvalitet!
Posted: 26 Dec 2006 08:59
by ErlingSG
NeoN wrote:måtte kommentere det med skiva: bare skru av kaliperen og prøv å trill rundt hjulet så finner du fort ut hva som er galt..
hva som er galt da? går det dårlig rundt? hopper det, lr hva mener du?
bare pass på at du ikke får riper i skiva=p
Når jeg var ute å kjørte merket jeg at noe liksom hakket på baksvingen, det ble bare verre å verre! Tenkte umiddelbart at hjullageret var gåent, men jeg klarte ikke å rikke bakdekket for å se etter slark..
Har ikke fått sett på det fordi jeg for øyeblikket ikke har garasjeplass.. Er stygt redd for at det er riper i bremseskiva allerede, skal uansett skifte bremseveske og kalippere i vinter

Har etter et par stygge nesteulykker endelig innsett at bremser er viktig og at clutch og motorbrems IKKE holder, som enkelte påstår!
Skal også skifte girolje og fylle korrekt mengde med ny olje i demperbeina framme

Det gjør så utrolig mye forskjell på kjøregenskapene...
Det blir mest sannsynlig ikke 180sylinder og cdi i vinter fordi jeg skal ha en sykkel til crossing og herjing!

Og neste år er det jo bil og mellomtung som gjelder

men effektanlegg og FP-eksosventil blir det!

Har også en ekstra originalsylinder som jeg lurer på å få porta

(Ble sykt mange smilies i dette innlegget, blir gjerne sånn når man har vært oppe hele natta)
Erling
Posted: 26 Dec 2006 17:02
by NeoN
2,8 desiliter demperolje i hvert demperben:D husker ikke om det var olje type 5 eller 10, men det kan jeg sjekke for deg, blir en helt ny sykkel når du har fiksa det:D tar ikke lange tiden heller^^,
Posted: 26 Dec 2006 20:31
by ErlingSG
NeoN wrote:2,8 desiliter demperolje i hvert demperben:D husker ikke om det var olje type 5 eller 10, men det kan jeg sjekke for deg, blir en helt ny sykkel når du har fiksa det:D tar ikke lange tiden heller^^,
10w40 ja

Er ganske sikker på det..
Ja, etter min smak er framdemperene litt myke sånn som det er nå, så ser fram til ny demperolje
Erling
Fin sykkel
Posted: 29 Dec 2006 01:38
by MaXiMuM
Skikkelig fin sykkel;)
Posted: 29 Dec 2006 01:46
by Mantis
Hvorfor endret du på det du skrev?

Posted: 01 Jan 2007 22:47
by ErlingSG
mathiazz wrote:Hvorfor endret du på det du skrev?

Saywhatnow?