Posted: 13 Oct 2006 19:01
auuu!!! faan det der ser vondt ut.. rimelig smasha sykkel og...Gixxerman wrote:http://www.supportforcomputers.com/mc/t ... 6-3-06.wmv
Viktig med gode dekk, men også viktig med erfaring
auuu!!! faan det der ser vondt ut.. rimelig smasha sykkel og...Gixxerman wrote:http://www.supportforcomputers.com/mc/t ... 6-3-06.wmv
Viktig med gode dekk, men også viktig med erfaring
Mer mønster = Mindre sjanse for vannplaning.dammed wrote:Er disse utsagn riktige? :
1. Mer mønster = bedre dekk på vått føre, mindre mønster = bedre grep på tørt føre.
Myk gummi = bedre grep men lavere toppfart/akselerasjon.dammed wrote: 2. Mykere gummi blanding i dekka --> stor kontakt overfalte ergo bedre grep på veien og større slitasje. Hardere gummi blanding --> liten kontakt overflate ergo dårlig grep på veien, men bedre holdbarhet / mindre slitasje.
Hvorfor skulle hard gummi transportere mer vann gjennom mønstrene?dammed wrote: 3. Myk gummi blanding bedre på tørt føre, mens hard gummi blanding bedre på vått føre, med tanke på vann transport gjennom mønstrene i dekka.
dammed wrote: Jeg tror jeg kommer til å gå for Diablo Strada fordi det dekket har en hardere gummiblanding enn corsa III, noe jeg trenger fordi jeg skal bruke sykkelen mye.
Dekket har fint med mønster, noe jeg også trenger fordi jeg kommer til å kjøre på vått føre.
Dekket er alikevell et "sport" dekk som igjen gir bra grep på veien på tørt føre.
Og dekket ser ganske bra ut med tanke på selve utseende, noe som spiller egentlig alt...![]()
Det er et bra og velkjent merke --> bra kvalitet.
Har jeg sånn ca riktig på dette her?
Det gir ikke mer bedre kontakt med veien selvom det regner. Et dekk uten mønster i det hele tatt gir best kontakt på all slags vei uansett om det regner eller ikke. Men det forhindrer vannplaning.dammed wrote:ok, da har jeg bæsja på leggen for å si det slik... :oops:
Men en ting er riktig o det vet jeg, mer mønster i dekka så er det mdinre sjanse for vannplaning ja, men dette gir også bedre kontak med veien når det regner.
dammed wrote: myk gummi blir fortere slitt, så da vil jeg ha et dekk midt i mellom.
Og til mine formål så tror jeg at Diablo strada er et bra valg, eller hva?
Någonting mitt emellan kanske? Diablo om du vill lägga större vikt på livslängd, och Diablo Corsa om du vill lägga större vikt på grepp. Vilken av dessa du än väljer så får du någon sorts mellanting mellan dina två val.bandit wrote:Jeg hiver meg på denne tråden, da jeg er i samme situasjon som Dammed her. Vurderer Supercorsa opp mot Strada. Skifter både framme og bak på Blackbirden i løpet av vinteren, og er naturligvis ute etter et dekk som griper bra (tørt/vått føre), men som også varer minst en hel sesong. Kjører ganske friskt på 'birden innimellom (SuperCorsa?), men sykkelen er forholdsvis tung (220kg tørrvekt) og jeg kjører ganske langt på en sesong (taler for noe a la Strada).. Kva tykkjer dykk?
Det er fordi racing-dekkene jeg har nå har en mye rundere profil enn Diablo Strada.LordShaft wrote:at sykkelen er noe vannskeligere å legge kan jeg utale meg om, men høres litt merkelig ut.
Jeg hadde Pilot Power på Monster'n,og med ca 100 hk på bakhjulet fikk jeg ut 2500 km av det. At det holder mye bedre på en 125 er jo rimelig.rc-marcus wrote:Jeg har Michelin Pilot Power bak, og skal straks ha det foran. Føles mye tryggere å kjøre fort i svingene enn med Avon Azaro-dekket jeg hadde. Michelin-dekket er rundere så det er lettere med nedlegg. Men jeg får ikke helhetsfølelesen før jeg får montert framdekket også...
Nå kommer sikkert tungsykkelgutta og sier jeg ikke trenger dekk som er spesifisert for 300 km/t, men jeg fikk det billig, elsker mønsteret og det kom på pallen både i regnvær og tørt føre så vidt jeg husker. Det svarer iallfall til forventningene og etter 1500-2000 km bærer det ikke særlig preg av slitasje.
En viktig ting å huske på at er at dette dekket har hardere gummi i midten og mykere gummi på sidene. Dette skal forhindre at det blir fort flatt på midten av rett-frem-kjøring.
Må bare spørre, var det dekkene som satt på da den var ny, eller er det ettermontert ?Desmo wrote: Jeg hadde Pilot Power på Monster'n,og med ca 100 hk på bakhjulet fikk jeg ut 2500 km av det. At det holder mye bedre på en 125 er jo rimelig.
Ettermontert, Pilot Sport fra fabrikk.Gixxerman wrote:Må bare spørre, var det dekkene som satt på da den var ny, eller er det ettermontert ?Desmo wrote: Jeg hadde Pilot Power på Monster'n,og med ca 100 hk på bakhjulet fikk jeg ut 2500 km av det. At det holder mye bedre på en 125 er jo rimelig.
Grunnen til at jeg spør er at det er kjent blandt ganske mange at dekkene som sitter på fra fabrikk som oftest varer kortere enn om du hadde kjøpt akkurat de samme dekkene fra en dekkforhandler.