Jeg var 21, fikk lappen i 1992, om høsten. Vinteren brukte jeg på å selge bilen og kjøpe min første sykkel, en Suzuki Savage. Den ble senere byttet ut med XL600 LM, NX250 Dominator, så noen MC-frie år også ble det kjøpt inn en V-Max av min nåværende samboer, han ble så inspirert da jeg kom hjem på lånt sykkel en dag at han tok lappen han også.
Siden kjøpte jeg Sportster, og en uke etterpå hadde mannen hermet igjen
Tok lappen i fjor sommer,og var da 28.Min første sykkel var en Ducati 750SS 97 mod.Den hadde jeg til mai i år,og da ble den byttet ut med en 916 SPS 98 mod.
Jeg "utvidet" førerkortet mitt til også å gjelde Tung MC (Klasse A) i 1982,da jeg var 19 år. I 2004 kom det to sykler i mitt eie. "Colgate'n" og Monster.
Tok lettlappen i 99 som et lite opprør mot øvrigheita (les foreldre), fikk mellomklasse i 2001, og min første sykkel nå i høst. Så jeg var en del år uten mc, men kjørt litt med kompiser som har sykkel osv. Nå gleder jeg meg til å øve som en gal til neste vår så kan jeg kanskje få et lite nedlegg i en sving en gang.....
Jeg tok lappen i september i år (mot store protester fra mor og ikke fullt så mange protester fra far ) og kjøpte meg sykkel omtrent 3 uker før jeg kjørte opp En Yamaha XJ 600N som jeg stortrives på
Så totalt har jeg hatt lappen i litt over 2 måneder, og motorsykkel i 3.
Desmo wrote:Jeg "utvidet" førerkortet mitt til også å gjelde Tung MC (Klasse A) i 1982,da jeg var 19 år. I 2004 kom det to sykler i mitt eie. "Colgate'n" og Monster.
Du utvidet lappen det året jeg blei produsert.. føler du deg gammel nå? hehe
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Jeg er en 64 modell som tok lappen 28 september i år etter mye mas fra kjærringa Hu har hatt lappen i 12 år. Kjøpte meg en Aprilia Pegaso trail 650 i august.
Kjærringa kjøpte seg ny Harley Softail delux i september.
Å så har vi en Harley Davidson Heritage Softtail Nostalgia 95mod.
Desmo wrote:Jeg "utvidet" førerkortet mitt til også å gjelde Tung MC (Klasse A) i 1982,da jeg var 19 år. I 2004 kom det to sykler i mitt eie. "Colgate'n" og Monster.
Du utvidet lappen det året jeg blei produsert.. føler du deg gammel nå? hehe
Ikke plagsomt gammel, jeg greier meg uten stokk eller rullator.....enda.
eh er bare 15 år, men lappen kommer så fort det er mulig.
men sykler har jeg:
yamaha rd 350 lc 1981
honda rebel 125 1998
rd'n har jeg begynt og pusse opp. blir nok ferdig iløpet av vinteren.
rebelen skal jeg bygge om bakskjerm, sete og fothvilere+at den skal senkes bak før 13 juni da jeg fyller 16
Tok lappen for mc samtidig som jeg tok lappen på bil.. i 1994 da 17 år.... hadde da lov til å kjøre mellomtung. Når jeg jeg ble 20 ble også lappen automatisk voksen til å gjelde fulleffekt.
Det var litt småkjøring til å begynne med men ingen egen sykkel... etter mange år på bakken hadde jeg veldig lyst på sykkel... Fruen sa ja, hvis jeg solgte bilen min. Bilen ble solgt og sykkel kjøpt... Men jeg var redd for at etter alle disse årene ville jeg kjøre meg i hjel hvis jeg kjøpte meg en fullblods hingst. så jeg valgte å gå trappene.. visste jo ikke hvor mye jeg kom til å kjøre heller.. så jeg så etter en 125cc... og kjøpte Virago.. etter 1.5 sesonger med putring og forsøk på å holde følge med traffikken på hovedveiene.. ville jeg ha litt mer power. Var og kikka rundt og satte meg på diverse doninger.. var fortsatt ute etter "chopper" looket.. Valget fallt tilslutt på Savage 650 som er egentlig ikke så mye større om seg en lille Virago'en bare det er litt mer power i bike'n.. selve størrelsen på sykkelen passer meg godt.. liten som jeg er.. og etter 1.5 sesonger på den er jeg fornøyd ... men man kan ikke se bortifra at det blir en ny(større) sykkel når man er ferdig utdannet og i ny jobb..
Last edited by Einar on 10 Dec 2006 20:57, edited 1 time in total.
18år var jeg da jeg fikk lappen, hadde min gamle kawasaki zxr400 stående hjemme i garasjen som ventet på meg når jeg hadde bestått, glemmer aldri den dagen