aldri gjort det selv men du må se om det er riper i sylinderen eller om ringene er herpa og om stempelet ser bra ut osvosv:p du får gi tilbakemelding;)
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
NeoN wrote:aldri gjort det selv men du må se om det er riper i sylinderen eller om ringene er herpa og om stempelet ser bra ut osvosv:p du får gi tilbakemelding;)
hehe.. det fant jeg ut når jeg skrudde opp min ;O
ene stempelringen var "sveisett" fast i stempelet, meden den andre var knekt i to
Aprilia RS50 Kundo Edition Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Kjipt. Hvilken olje brukte du før du fylte på Castrol TTS olja? Bruker man delsyntetisk olje, og fyller på helsyntetisk, kan dette føre til at belegg inni sylinderen løsner. Dette kan føre til skjæring. En annen ting er at oljene kan reagere med hverandre (først og fremst hvis du blander mineralsk eller delsyntetisk med helsyntetisk olje), altså skille seg. Var oljetanken (eller blander du bensin i tanken?) helt tom da du fylte på ny olje?
mathiazz wrote:snakka litt med stefaren min som er mekaniker, han sa at stempelet trolig var gått hull på
Vi får sjå, skal komme med rapport jeg når jeg har skrudd opp!
Hadde det vært moped fra 1976 hadde det kanskje vært hull i det.
Nå har vi litt mer fancy legeringer på stempelet som tåler langt høyere temperaturer og veier mye mindre
aluminium/silikon, hvor det pleier å være 20-30% silikon. Desto høyere kvalitet på stempelet, desto mer silikon. For å være helt presis
Men det kan jo hende Derbi har bestemt seg for å spare litt penger på stempelet, da vil du nok finne ett hull