Er det ingenting som er gjort med Apriliaen etter 16k? Da er det vell såvidt den triller på veien. Med så løse stempelringer at du like gjerne kunne brukt gummistrikker rundt stempelet
Om ikke mellomlegget er minst et halvt fotball lag med høvdinger hadde jeg aldri bytta.
Om Apriliaen er overhalt nylig er det en annen sak. Har jo litt og si hvordan den ser ut og da. Har vell satt sine spor med 4 år med kjøring om ikke noe er blitt gjort mener jeg..
Rieju SMX. MHR Team 78cc,MHR 26mm Dellorto gasserkit,MHR Powerfilter,V-Force3 reed,Yasuni R3 effektanlegg,MRD trimtenning,MRD carbon clutch,MRD primær dreving+++ Toppfart=Holder trafikken for og si det sån:P
Ville hatt minst 10 000 i mellomlegg for apriliaen mot derbien.
Men 16 000 er ikke så vanvittig mye som mange skal ha det til, det kommer helt ann på kjøringa. Kan sikkert kjøre en mopedmotor det 2-3 dobbelte om ikke mer om man har en velfungerende clutch, bytter girolja to-tre ganger i året og ikke girer nedover uten clutch ved 10 000 omdr.
Har ikke fyren gjort noe enda ville jeg forlanga at han hona sylinderen, kjøpte nytt stempelkit, girolje og bytte pakninger til sylinder og topp. Kanskje også på tide og bytte veivlager, simringer og pakninger i motoren?
I 2-takt-verden så har det ikke noe å si hvor pent den har kjørt, heller hvor dyktig han som har skrudd på den har vært, iom. at alle former for service ol. vanligvis blir gjort av eieren selv.
Kan med hånden på hjertet si at sykkelen min er skamkjørt, men fyren som eide den hadde såpass med peiling at motoren går som en klokke (og vel så det) og sykkelen ellers er i toppstand, og vil nok holde minst 1 sesong til uten noen form for skruing, noe som er blitt bekreftet av min onkel med mye erfaring innen MC.