Page 2 of 4
Posted: 02 Jan 2007 03:08
by Tore^NSR
Er 16 000 langt?

Min har gått 50 000

Men det handler ikke om hvor langt den er kjørt,det som er viktigt er HVORDAN den er kjørt

Posted: 02 Jan 2007 03:55
by Mantis
riktig! 1poeng til deg

Posted: 02 Jan 2007 04:04
by NeoN
Tore^NSR wrote:Er 16 000 langt?

Min har gått 50 000

Men det handler ikke om hvor langt den er kjørt,det som er viktigt er HVORDAN den er kjørt

du kjører honda

Posted: 02 Jan 2007 13:43
by mazor
mathiazz wrote:På en moped er 1mil PER dag ganske langt egentlig

Mathias ? de er en tur fra meg til storkiosken å tilbake d..... Å de er IKKE langt per dag....
Posted: 02 Jan 2007 14:17
by crab
ei mil ekkje strie på en dag nei...
men ej trur ej hadde bytta matiazz

rs e good shitt;)
kan ikke utale me om GPR, bare Replicaene.. de holder jeg for meg selv;)
Posted: 02 Jan 2007 22:45
by BikerBoy
Ville uansett tatt mellomlegg

Posted: 02 Jan 2007 22:54
by Eike_Oak
Jeg ville ikke sagt ja om så Aprilian kom med depot-støtte og fullt verktøysett.
Posted: 03 Jan 2007 14:41
by crab
Eike_Oak wrote:Jeg ville ikke sagt ja om så Aprilian kom med depot-støtte og fullt verktøysett.
det hadde jeg

Posted: 24 Jan 2007 02:03
by Rieju4life
Er det ingenting som er gjort med Apriliaen etter 16k? Da er det vell såvidt den triller på veien. Med så løse stempelringer at du like gjerne kunne brukt gummistrikker rundt stempelet
Om ikke mellomlegget er minst et halvt fotball lag med høvdinger hadde jeg aldri bytta.
Om Apriliaen er overhalt nylig er det en annen sak. Har jo litt og si hvordan den ser ut og da. Har vell satt sine spor med 4 år med kjøring om ikke noe er blitt gjort mener jeg..
Posted: 24 Jan 2007 17:43
by Evje
Ville hatt minst 10 000 i mellomlegg for apriliaen mot derbien.
Men 16 000 er ikke så vanvittig mye som mange skal ha det til, det kommer helt ann på kjøringa. Kan sikkert kjøre en mopedmotor det 2-3 dobbelte om ikke mer om man har en velfungerende clutch, bytter girolja to-tre ganger i året og ikke girer nedover uten clutch ved 10 000 omdr.
Har ikke fyren gjort noe enda ville jeg forlanga at han hona sylinderen, kjøpte nytt stempelkit, girolje og bytte pakninger til sylinder og topp. Kanskje også på tide og bytte veivlager, simringer og pakninger i motoren?
Posted: 24 Jan 2007 19:34
by Eike_Oak
I 2-takt-verden så har det ikke noe å si hvor pent den har kjørt, heller hvor dyktig han som har skrudd på den har vært, iom. at alle former for service ol. vanligvis blir gjort av eieren selv.
Kan med hånden på hjertet si at sykkelen min er skamkjørt, men fyren som eide den hadde såpass med peiling at motoren går som en klokke (og vel så det) og sykkelen ellers er i toppstand, og vil nok holde minst 1 sesong til uten noen form for skruing, noe som er blitt bekreftet av min onkel med mye erfaring innen MC.
Posted: 24 Jan 2007 19:43
by Mantis
Det er ikke lenger aktuelt å bytte sykkel
Skal fikse opp igjen min helt, mest sannsynlig selge den å kjøpe meg en Aprilia RS, en sånn:

eller
INNLEGG NR 1000 
Posted: 24 Jan 2007 19:51
by Eike_Oak
Hvis du har råd til ny RS50 kjøper du heller lett-MC
Men siden du spør, så ville nok jeg valgt -06 modellen.
Posted: 24 Jan 2007 19:55
by ErlingSG
Eike_Oak wrote:Hvis du har råd til ny RS50 kjøper du heller lett-MC
Men siden du spør, så ville nok jeg valgt -06 modellen.
Spurte han?

Neida, men har du ikkje hatt nok utlegg på moped enda?

06-modellen er klart feitast..
Erling
Posted: 24 Jan 2007 19:55
by Mantis
Råd? Den der 2004 modellen koster jo ikke mer en, en 20.000,-
strøken
Har ikke funnet en eneste brukt Aprilia RS 2006 modell til salgs brukt, kjøper den ikke ny for over 30.000,-!
