Page 2 of 2
Posted: 07 Feb 2007 21:24
by tshansen
quantumduck wrote:
........ men vi vet alle innerst inne at ingen har lyst på en sykkel som ikke passer til den kjøringa man kommer til å bedrive mest.
Hvilken kjøring kommer du til å bedrive mest da? Det er umulig å si før du har fått kjørt litt. Hvis det viser seg at du kommer til å bruke sykkelen på uendlige langturer med passasjer bakpå, vil en fort finne ut at R-sykkel ikke er tingen.
Har vedkommende lyst på R-sykkel, så er det helt klart best å kjøpe seg dette og heller selge den etter en sesong å si "hey, sorry, men jeg må ha en sykkel som er litt mer bruksvennlig" hehe
Ikke meningen å være spydig på noen som helst måte, bare at har en først lyst på noe så GI GASS! bedre å angre på noe som er gjort enn noe som ikke er gjort

Posted: 07 Feb 2007 21:38
by tshansen
Kan jeg da stille spørsmålet?
Hvorfor i helvete gjør de da dette? hva skal de med den helvetes Vtec'en?
Posted: 08 Feb 2007 08:15
by tshansen
takk for denne!
En ting er hvertfall steik sikkert! Kjøper jeg meg sykkel med VTec vil jeg åpne denne ventilen helt!
Er jo helt meningsløst å ha den! du rissikerer jo bare trøbbel med å ha den
Pussig pussig
Posted: 08 Feb 2007 08:40
by sorrow
Hei, velkommen til forumet!
Har en 2001 900 RR, og kan bare anbefale den. Kjenner ikke til noen
kjente feil eller mangler på modellen(2000-2001). Jeg er ganske lang, 193cm og trives bra likevel på denne.
Det eneste jeg vil nevnte er det med passasjer. Den trives ikke akkurat med passasjer, men det gjør ingen R-sykkel. Så dersom det er et viktig punkt så
ville jeg sett på noe annet. Eller fiksa en ny bakdemper

Posted: 08 Feb 2007 10:32
by rerell
Här är det ju bara snack om att "ta med madammen på en luftetur en sommerkveld". Det klarar man med med min hoj, och jag tror inte Firebladen är speciellt mycket mindre bekväm.
Posted: 08 Feb 2007 11:00
by henrikm
Her hadde det kommet mange interessante svar i løpet av et døgn.
Som sagt er jeg ikke bastant på at det må bli en Fireblade, dog er det denne jeg har sett på i utgangspunktet og har hørt mye bra om. Da jeg er helt fersk har jeg heller ikke noe grunnlag til å gjøre meg opp noe særlig mening om kjøreegenskaper osv. så det blir nok noen prøvekjøringer på diverse når lappen er i boks.
Når det gjelder dette tur aspektet, er det som jeg sa at jeg regner med å ha en passasjer fra tid til annen på småturer, noe jeg ikke kan tenke meg er helt umulig selv med en R- sykkel? Det er da sitteplass bak der
Muffinman: så ut som blade'n din var helt strøken, dog er jeg ikke helt med på de fleste fargeskjemaene på disse syklene, kunne tenkt meg en helsvart en, men har ikke sett mange av de. Har en bekjent som er billakkerer, hvor omfattende er det å skifte ham på en sykkel?
Ellers takk for gode svar fra alle her!
Ha en god dag i vinter Norge

Posted: 08 Feb 2007 11:04
by sorrow
Total lakkering varierer vel, men 10-15 lapper må du vel ut med. Pass på å få en god lakkerer i det minste.
Posted: 08 Feb 2007 14:17
by quantumduck
LordShaft wrote:quantumduck wrote:
........ men vi vet alle innerst inne at ingen har lyst på en sykkel som ikke passer til den kjøringa man kommer til å bedrive mest.
Hvilken kjøring kommer du til å bedrive mest da? Det er umulig å si før du har fått kjørt litt. Hvis det viser seg at du kommer til å bruke sykkelen på uendlige langturer med passasjer bakpå, vil en fort finne ut at R-sykkel ikke er tingen.
Har vedkommende lyst på R-sykkel, så er det helt klart best å kjøpe seg dette og heller selge den etter en sesong å si "hey, sorry, men jeg må ha en sykkel som er litt mer bruksvennlig" hehe
Ikke meningen å være spydig på noen som helst måte, bare at har en først lyst på noe så GI GASS! bedre å angre på noe som er gjort enn noe som ikke er gjort

Eh, det var vel akkurat det jeg skrev også, medmindre man da *vet* helt sikkert på forhånd at Fireblade'n ikke passer. Har du f.eks. gevir passer du ikke på travbanen, den er rimelig klar. Enkelte ting bare vet man

Posted: 08 Feb 2007 14:34
by tshansen
Hahah veldig godt sagt

Posted: 08 Feb 2007 15:13
by quantumduck
henrikm wrote: kunne tenkt meg en helsvart en, men har ikke sett mange av de. Har en bekjent som er billakkerer, hvor omfattende er det å skifte ham på en sykkel?

Svart blir visst fort "slitent", men hvis du har muligheten til å få lakkeringsjobben gjort flere ganger for en billig penge er jo saken biff.
Valgte svart selv, men kunne fått pent avslag på blå fordi forhandleren hadde "hylla full" av slike. Men akk, blått er ikke tøfft nok

Posted: 12 Feb 2007 23:58
by Kosh
AJ_900 wrote:Jeg kom tilfeldig over denne
siden hvor både VFR800 og CBR900 omtales.
Det virker som den tidligere VFR eieren ikke var direkte overbegeistret over V-firer'n...
Han har hatt en lengre utgreiing om det her:
http://groups.google.com/group/no.alt.m ... 784be24119
Pluss litt i noen andre tråder i samme gruppe.
Posted: 15 Feb 2007 09:17
by bandit
For det første: SVART er den soleklart raskeste fargen
For det andre: Henrikm, hvis du er på jakt etter en sykkel som ikke er enten R-sykkel ELLER touring, hvorfor ikke kjøpe en sykkel som har BÅDE OG..? Honda CBR 1100 Blackbird, Suzuki GSXR 1300 Hayabusa eller Kawasaki ZZR 1100/1200 for eksempel?
Har du først prøvd en hypersport tourer går du ikke tilbake til "vanlig" R-sykkel etterpå.. Deilig å kunne blåse fra "alt" om man vil, og likevel slippe å tenke på stadig mer fremtredende tresmak i ræven. Istedet kan du jo konsentrere seg om vakre omgivelser og svingete veier akkompagnert av musikken på Autocom anlegget..

Posted: 15 Feb 2007 09:22
by bandit
AJ_900 wrote:
Når det gjelder TDM'en (som jeg kjenner best...) så har ikke den så mye avansert teknologi annet enn fem-ventilers løsningen.
Og jeg har aldri hørt om problemer med denne løsningen. Hyppige ventiljusteringer er heller ikke nødvendig.
Men hva hensikten er med fem ventiler pr. sylinder har jeg egentlig aldri skjønt...
Samma det, så lenge de ikke lager problemer.
Tror ikke det skulle være problemer med 5-ventils teknikken nei. Det er jo ikke noe nytt fenomen heller, Yamaha brukte blant dette på FZ 750 helt siden midten av 80-tallet. Audi har brukt 5-ventilere i en årrekke også. Det skal etter sigende gjøre motoren litt mer lettpustet, spesielt i øvre turtallsregister..