Kjøpte meg nettop ny harddisk, og tror ikke den er helt sånn den skal være.. Er en Samsung Spinpoint 320GB-disk som nekter å starte opp hvis mer enn en ting er koblet på samme IDE-kabel.. Har formatert den til NTFS, installert Windows og kopiert alle dataene mine over på den..
Men nå er den mongotreg og det kommer rare klikkelyder fra den når jeg bruker den.. Sitter nå med en av de gamle diskene som heldigvis hadde Windows installert, så får brukt pc, men fytterakkern så irriterende med helt ny stor disk som bare er mongo..
Noen tips? Partisjonere og reinstallere windows er det jeg skal prøve imorgen hvis jeg får tid, men kommer det til å hjelpe? Må jeg få brent ut alle dataene mine og sendt den i retur?
demons wrote:
Kjøpte meg nettop ny harddisk, og tror ikke den er helt sånn den skal være.. Er en Samsung Spinpoint 320GB-disk som nekter å starte opp hvis mer enn en ting er koblet på samme IDE-kabel..
Er det fremdeles slik at man må sette master og slave og sånt når man skal bruke flere disker samtidig på samme kabel? Pleide å være et noen pins man måtte koble om tidligere.
demons wrote:
Men nå er den mongotreg og det kommer rare klikkelyder fra den når jeg bruker den..
Det er mulig at den er i ferd med å bryte sammen dersom du bruker kun den disken på en kabel og resten av oppsettet er korrekt. Harddisker har forholdsvis stor sjanse for å slutte å fungere den første tiden etter at de er tatt i bruk, og når det begynner å bli problemer prøver disken gjerne å lese data mange ganger før den får lest korrekt, som gjør at den kan oppleves som "mongotreg".
demons wrote:
Kjøpte meg nettop ny harddisk, og tror ikke den er helt sånn den skal være.. Er en Samsung Spinpoint 320GB-disk som nekter å starte opp hvis mer enn en ting er koblet på samme IDE-kabel..
Er det fremdeles slik at man må sette master og slave og sånt når man skal bruke flere disker samtidig på samme kabel? Pleide å være et noen pins man måtte koble om tidligere.
demons wrote:
Men nå er den mongotreg og det kommer rare klikkelyder fra den når jeg bruker den..
Det er mulig at den er i ferd med å bryte sammen dersom du bruker kun den disken på en kabel og resten av oppsettet er korrekt. Harddisker har forholdsvis stor sjanse for å slutte å fungere den første tiden etter at de er tatt i bruk, og når det begynner å bli problemer prøver disken gjerne å lese data mange ganger før den får lest korrekt, som gjør at den kan oppleves som "mongotreg".
Master og slave skal være satt korrekt, og ja, det er fortsatt slik at du må sette en jumper på riktige pin'er.. Da skal jeg få tatt backup så fort som mulig.. Pokker, så irriterende.. Takk iallefall
For those of us having computer problems....
For all of us who feel only the deepest love and affection for the way computers have enhanced our lives, read on.
At a recent computer expo (COMDEX), Bill Gates reportedly compared the computer industry with the auto industry and stated, "If GM had kept up with technology like the computer industry has, we would all be driving $25.00 cars that got 1,000 miles to the gallon."
In response to Bill's comments, General Motors issued a press release stating: " If GM had developed technology like Microsoft, we would all be driving cars with the following characteristics " (and I just love this part):
1. For no reason whatsoever, your car would crash twice a day.
2. Every time they repainted the lines in the road, you would have to buy a new car.
3. Occasionally, your car would die on the freeway for no reason. You would have to pull to the side of the road, close all of the windows, shut off the car, restart it, and reopen the windows before you could continue. For some reason you would simply accept this.
4. Occasionally, executing a maneuver such as a left turn would cause your car to shut down and refuse to restart, in which case you would have to reinstall the engine.
5. Macintosh would make a car that was powered by the sun, was
reliable, five times as fast and twice as easy to drive -- but would run on only five percent of the roads.
6. The oil, water temperature, and alternator warning lights would all be replaced by a single "This Car Has Performed An Illegal Operation" warning light.
7. The airbag system would ask, "Are you sure?" before deploying.
8. Occasionally, for no reason whatsoever, your car would lock you out and refuse to let you in until you simultaneously lift the door handle, turned the key, and grabbed hold of the radio antenna.
9. Every time a new car was introduced car buyers would have to learn how to drive all over again because none of the controls would operate in the same manner as the old car.
10. You'd have to press the "Start" button to turn the engine off.
Please share this with your friends who love -- but sometimes hate their computer!
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Man trenger ikke verdens beste pc.
Jeg har en P3 med 556 MHz cpu, 512 MB RAM, 14 og 20 GB harddisker og DVD-brenner. Et utgammelt 32MB skjermkort, SoundBlaster PCI 128 og et nytt nettverkskort. Multifunksjonsprinter og høyttalere hører med + en gammel 17" skjerm.
Jeg skriver i word, sender mail, laster ned film, konverterer og brennerDVD'er, synkroniserer PC'n med mobilen, og tar inn video/bilder fra kamera. Alt jeg trenger.
Eneste jeg har trøbbel med er American Chopper-spillet. Til det må man ha mer guffe...
PC'n er fra 98, men litt småoppgraderinger er gjort. Og pengeboka har forblitt nesten urørt gjennom disse årene.
Kjører med P4, Geforce 6800, 80 gb hdd, 1024 ram.
Bruker en god gammel 17" skjerm fra komplett og ett Logitech Z-2300 anlegg. Hører på musikk nesten vær dag, så da må lyden være i orden
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Helvete, snart fylt opp 1TB med harddiskplass. Tror sannelig jeg må slå til på enda en disk, og da blir det vel en på 750GB tenker jeg så kanskje det varer en "måned" til
Last edited by Gixxerman on 09 Mar 2007 23:42, edited 1 time in total.
demons wrote:Et lite innlegg utenom "se mine PC-specs"
Kjøpte meg nettop ny harddisk, og tror ikke den er helt sånn den skal være.. Er en Samsung Spinpoint 320GB-disk som nekter å starte opp hvis mer enn en ting er koblet på samme IDE-kabel.. Har formatert den til NTFS, installert Windows og kopiert alle dataene mine over på den..
Men nå er den mongotreg og det kommer rare klikkelyder fra den når jeg bruker den.. Sitter nå med en av de gamle diskene som heldigvis hadde Windows installert, så får brukt pc, men fytterakkern så irriterende med helt ny stor disk som bare er mongo..
Noen tips? Partisjonere og reinstallere windows er det jeg skal prøve imorgen hvis jeg får tid, men kommer det til å hjelpe? Må jeg få brent ut alle dataene mine og sendt den i retur?
Litt småirritert nå..
Har du brukt "korrekt" kabel da? Ultra ATA eller vanlig? Det er faktisk endel disker som får problemer med dette.