Jeg er overbevist om at det er luft i systemet som skaper problemer for deg. Har hatt tilnærmet samme problemet med lufting av clutchen på FJ'en, har vært det rene helsike å få lufta ut.
Men nå i vinter da jeg overhalte slavesylinderen på clutchen gikk jeg på apoteket og kjøpte den største sprøyta dei hadde, 60 ml.
Satte en liten slangestubb mellom luftenippelen og sprøyta, åpnet luftenippelen ca et halvt tørn før jeg presset bremsevæska opp i reservoiret. Systemet var luftfritt med en gang.
Jeg tror denne metoden sannsynligvis vil hjelpe for bremsesystemet også. I alle fall vil det være verd et forsøk.
Bremse front. Caliper? Slange? Hus?
Hehe.. nei.. inne i ett av byggene.. hadde muligens vært litt stusselig å jobbet inne i containern 8 timer for dag..adoniz wrote:I containeren ??marius wrote: Jeg står i en rød container utenfor Adolf Øiens skole i sentrum (og før dere får noen rare tanker, jeg jobber der)..

Det hørtest jo genialt ut.. det skal jeg fan mæ gjør.. takk for hot tipsTvinitla wrote:Jeg er overbevist om at det er luft i systemet som skaper problemer for deg. Har hatt tilnærmet samme problemet med lufting av clutchen på FJ'en, har vært det rene helsike å få lufta ut.
Men nå i vinter da jeg overhalte slavesylinderen på clutchen gikk jeg på apoteket og kjøpte den største sprøyta dei hadde, 60 ml.
Satte en liten slangestubb mellom luftenippelen og sprøyta, åpnet luftenippelen ca et halvt tørn før jeg presset bremsevæska opp i reservoiret. Systemet var luftfritt med en gang.
Jeg tror denne metoden sannsynligvis vil hjelpe for bremsesystemet også. I alle fall vil det være verd et forsøk.

'94 Honda NTV 650
Denne er min venn:
http://www.biltema.no/products/product. ... emId=82489

Men det var ikke bare det. Fant ut at det ene stemplet var rusta litt fast, så litt rustfjerner på hvert sylinder samt bremseluftern = fungerende bremser etter 30 min med pumping
http://www.biltema.no/products/product. ... emId=82489

Men det var ikke bare det. Fant ut at det ene stemplet var rusta litt fast, så litt rustfjerner på hvert sylinder samt bremseluftern = fungerende bremser etter 30 min med pumping

'94 Honda NTV 650
Er redd du vil få problemer med stempelet igjen dersom du har brukt rustfjerner. Bremsevæske og oljeprodukter passer svært dårlig sammen, dei vil reagere med hverandre og sannsynligvis ganske snart sette seg fast igjen.marius wrote:Men det var ikke bare det. Fant ut at det ene stemplet var rusta litt fast, så litt rustfjerner på hvert sylinder samt bremseluftern = fungerende bremser etter 30 min med pumping
Ved overhaling av bremsesystemer er det veldig viktig å holde oljeprodukter langt unna deler som kommer i kontakt med bremsevæske.
Vask stempler, sylindre o.l. i f.eks. rødsprit for å fjerne oljerester. Smør pakninger med ren bremsevæske før montering.
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)