Page 2 of 2

Posted: 01 Mar 2007 17:14
by Mantis
Deler, det vil nok ta lang tid til. men tror ikke 2-takteren som du har nå blir noe spesielt mer verdt nå. Er nok noen år til 2-takter ikke er å få på markedet enda :wink:

Posted: 01 Mar 2007 20:19
by gryn_cr80
bremser, felger/dekk, bredde, potter, lyd, kvalitet følelse, 300 km/t på speedo(L) å mye mer som skiller 125 frå tung R sykkel.

Posted: 02 Mar 2007 10:15
by Eike_Oak
asker-anders wrote:
Eike_Oak wrote:

Er bare glad for at de fleste nye sykler er 4-taktere, då blir 2-takteren min bare verdt enda mer :)
Eller enda mindre da det sluttes med å produseres deler til disse
Åneidu gutten min, blir nok lenge til de slutter å produsere deler til RS 125 og RS 50. Er nok millionbedrift for Aprilia å selge deler til de.

Posted: 03 Mar 2007 23:20
by Pille
Aprilia vil tene mer om de tar ut 2 takts deler av markedet og sette inn 4 takts deler..de er dyrere og de som har 4 takt(alle om en del år) må kjøpe de delene..Aprilia vil nok tene mer på salg av 4 takts deler etter at 4 takts syklene er slipt løs på markedet

Posted: 04 Mar 2007 22:37
by Eike_Oak
Pille wrote:Aprilia vil tene mer om de tar ut 2 takts deler av markedet og sette inn 4 takts deler..de er dyrere og de som har 4 takt(alle om en del år) må kjøpe de delene..Aprilia vil nok tene mer på salg av 4 takts deler etter at 4 takts syklene er slipt løs på markedet
Totalt ulogisk.

Aprilia vil tjene penger på å selge 2-takts deler så lenge det eksisterer 2-takts sykler.

Noe som vil eksistere i lang tid fremover.

Posted: 04 Mar 2007 23:03
by Mantis
Husk at de som lager lett-MC og mopeder tjener fett på deler
Millionbedrift det, de tjener mer på deler en på sykkler :lol:

Posted: 04 Mar 2007 23:21
by Olav'en
Pille wrote:Aprilia vil tene mer om de tar ut 2 takts deler av markedet og sette inn 4 takts deler..de er dyrere og de som har 4 takt(alle om en del år) må kjøpe de delene..Aprilia vil nok tene mer på salg av 4 takts deler etter at 4 takts syklene er slipt løs på markedet
Steike, tenkt om dei slår to fluer i ein smekk da? Og selger BÅDE 2takts deler OG 4takts deler! ho ho! Nei faen, går vell konkurs da, må jo lage så mykje... :?

Posted: 05 Mar 2007 00:05
by Pille
Smalababb wrote:
Pille wrote:Aprilia vil tene mer om de tar ut 2 takts deler av markedet og sette inn 4 takts deler..de er dyrere og de som har 4 takt(alle om en del år) må kjøpe de delene..Aprilia vil nok tene mer på salg av 4 takts deler etter at 4 takts syklene er slipt løs på markedet
Steike, tenkt om dei slår to fluer i ein smekk da? Og selger BÅDE 2takts deler OG 4takts deler! ho ho! Nei faen, går vell konkurs da, må jo lage så mykje... :?
skal ikke se bort ifra at de sleger begge deler om ikke mange år. Utvalget av deler og trimm til 4 takterer blir bare bedre og bedre, så klart arpilia vil prøve seg og..er ikke det logisk? Alle vil jo vere den neste til å finne en kjempe trim til en 4 takter, kan bli kjempebutikk det om de klarer å få en så bra omsetning at de kan presse ned prisene til kjempe knall priser :wink: ...this is my opinion and believe

Posted: 11 Mar 2007 01:48
by slatten
stian wrote:Når skal folk skjønne at en 125 aldri vil høres eller se ut som en tung sykkel?!
Når mordi blir mann

Posted: 11 Mar 2007 02:01
by Eike_Oak
Pille wrote:
Smalababb wrote:
Pille wrote:Aprilia vil tene mer om de tar ut 2 takts deler av markedet og sette inn 4 takts deler..de er dyrere og de som har 4 takt(alle om en del år) må kjøpe de delene..Aprilia vil nok tene mer på salg av 4 takts deler etter at 4 takts syklene er slipt løs på markedet
Steike, tenkt om dei slår to fluer i ein smekk da? Og selger BÅDE 2takts deler OG 4takts deler! ho ho! Nei faen, går vell konkurs da, må jo lage så mykje... :?
skal ikke se bort ifra at de sleger begge deler om ikke mange år. Utvalget av deler og trimm til 4 takterer blir bare bedre og bedre, så klart arpilia vil prøve seg og..er ikke det logisk? Alle vil jo vere den neste til å finne en kjempe trim til en 4 takter, kan bli kjempebutikk det om de klarer å få en så bra omsetning at de kan presse ned prisene til kjempe knall priser :wink: ...this is my opinion and believe
Som tidligere stadfestet kommer alle nyere lettsykler til å bli 4-taktere pga restriksjoner, ikke fordi 4-taktere blir "bedre og bedre".

Jeg har en bekjent som slo av en prat med en fyr som jobbet med å trimme MC for en stund tilbake, han som jobbet med det sa at han skulle klare å ta ut minst 30hk i lettsykkelen hans, som var 4-takter. Uansett kjøpte min bekjente seg en 2-takts KTM til 80 000 kr, som var LANGT billigere enn å få 30hk ut av 4-takteren sin, noe som krevde turbo+++

Posted: 11 Mar 2007 20:39
by Eike_Oak
asker-anders wrote:
Som tidligere stadfestet kommer alle nyere lettsykler til å bli 4-taktere pga restriksjoner, ikke fordi 4-taktere blir "bedre og bedre".
det sier seg selv at merkene kommer til å satse på utvikling av 4-taktere når det blir det eneste alternativet... så 4-taktere blir "bedre og bedre" :!:
Har aldri sagt at utviklingen innenfor verken 2-takt eller 4-takt stopper, er pretty opplagt at den kommer til å fortsette.

Og det er også opplagt at det kommer til å bli satset mer på 4-takt når 2-takt blir forbudt pga. utslippsrestriksjoner osv, men dette kommer ikke til å ha store innvirkningen med tanke på at det har vært en sakte men sikker utviklingen innenfor motorfronten de siste 100 årene. Ikke forvent en dobbling i effekt pr 18. måned slik som med datamaskiner selvom det satses mer og mer på 4-taktere.

Så det kommer det til å ta lang tid før du finner en 4-takt 125ccm som du er 18hk uplombert uten at det går vesentlig ut over pris eller motorlevetid/serviceintervaler