
Hyosung GT 125
Jepp. Det tror jeg og. 2 Pegasoer i nabolaget står jevnt på verksted eller ligger i biter på garasjegulvet. Det gjør ikke min,den bare tusler og går og er jevnt over snill. Litt småkosing med den må til men det betaler seg. Snart går vi separate veier og det blir med litt tungt hjerte nøklene og vognkort blir levert til nestemann i stafetten.
Jeg vurderer selv å kjøper Hyosung GT 125 R snart, men at den veier så mye er litt skremmende... Som man ser litt lengre ned ser man at den har langt ferre hk per kilogram enn cbr og rs.
Har vekten mye med akselerasjonen å gjøre>?
aprilia rs: 142 kg/15 hk= 1 hk per 9,46 kg
honda cbr: 124 kg/14 hk=1 hk per 8,85 kg
Hyosung GT 125 R: 167 kg/14,4 hk= 1 hk per 11,59 kg
Har vekten mye med akselerasjonen å gjøre>?
aprilia rs: 142 kg/15 hk= 1 hk per 9,46 kg
honda cbr: 124 kg/14 hk=1 hk per 8,85 kg
Hyosung GT 125 R: 167 kg/14,4 hk= 1 hk per 11,59 kg
I lave hastigheter er det kun vekt/hk forhold som teller, men etterhvert som man kommer opp i fart får vindmotstand mer og mer å si.simen h wrote:Jeg vurderer selv å kjøper Hyosung GT 125 R snart, men at den veier så mye er litt skremmende... Som man ser litt lengre ned ser man at den har langt ferre hk per kilogram enn cbr og rs.
Har vekten mye med akselerasjonen å gjøre>?
aprilia rs: 142 kg/15 hk= 1 hk per 9,46 kg
honda cbr: 124 kg/14 hk=1 hk per 8,85 kg
Hyosung GT 125 R: 167 kg/14,4 hk= 1 hk per 11,59 kg
Uansett kan man ikke regne RS125 som en 15hk sykkel.
- Skyt her -
Jeg regner med at mcjournalen er en troverdig side...Eike_Oak wrote: Uansett kan man ikke regne RS125 som en 15hk sykkel.
http://www.mcjournalen.no/aprilia/aprrs125kat06.htm
-
- Posts: 103
- Joined: 14 Sep 2006 22:38
- Location: akershus