Kjøring i tunneller

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
EvenDeven

Post by EvenDeven »

"altså er det i teorien mulig å kjøre opp ned i taket på en tunnel."

Det har jeg sett på tv xD..
Altså at de sier det der på et program :P
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det er mulig å kjøre opp ned i taket, men dette har ingeting med tunnel eller ikke å gjøre. Formel 1 biler har kunnet dette i lang tid. Må bare kommer over en viss hastighet så marktrykket er nok, så kan de kjøre i taket.
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Riktig!
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

I teori ville en eldre F1 bil klart dette, men ikke i praksis.. da måtte det vært av den gamle "hondan??" den med den store vifta under bilen.. eneste med nol marktrykk til å egentlig klare dette.. i teorien vil ikke nyere F1 biler klare dette lengre pga annet vinge reglemant...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

For 10 år siden så måtte de passere 200 for å klare det. Hva de må i dag vet jeg ikke.
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Dette høres like sannsynlig ut som at sauer ikke kan bade/svømme, fordi de trekker inn vann i endetarmen pga manglende lukkemuskel, og synker. Jeg kjenner folk som er 100% overbevist om at dette er HELT sant. For å si det slik, jeg menger meg ikke mye med dem ;)
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
ErlingSG

Post by ErlingSG »

Tja... Dei kan vel bade, men risken for å fyllast med vatn er vel der?
Skal høyre me bestefadern i morga, han he vært saudebonde i alle dei dage..
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Her snakkes det om alt fra at formel 1 biler kan kjøre i taket til at sauer fylles med vann gjennom endetarmen og drukner...
Fresht tema :D
Attila
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)

Post by Attila »

Den Røde Fare wrote:Dette høres like sannsynlig ut som at sauer ikke kan bade/svømme, fordi de trekker inn vann i endetarmen pga manglende lukkemuskel, og synker. Jeg kjenner folk som er 100% overbevist om at dette er HELT sant. For å si det slik, jeg menger meg ikke mye med dem ;)
Så et bilde engang av Charie Brown og Lucy i vannet.
Lucy skreik til Charlie: You're a lier!!! I don't sink if you take it out!!!!
Charlie står ved siden av og rødmer, men er fornøyd....

"Tog du'an?" :lol:
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
Kriz

Post by Kriz »

hadde vi ikke den diskusjonen for et par år siden her på forumet?
Tore^NSR

Post by Tore^NSR »

RH racing wrote:I teori ville en eldre F1 bil klart dette, men ikke i praksis.. da måtte det vært av den gamle "hondan??" den med den store vifta under bilen.. eneste med nol marktrykk til å egentlig klare dette.. i teorien vil ikke nyere F1 biler klare dette lengre pga annet vinge reglemant...
De gamle Lotusene kunne også gjøre det, i Formel 1 må bilen være høyere enn en viss grense men Lotus omgikk denne regelen ved å senke bilene etter at løpet hadde startet, noe som gjorde at de oppnåde et veldig høyt mArktrykk.
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

ErlingSG wrote:Tja... Dei kan vel bade, men risken for å fyllast med vatn er vel der?
Skal høyre me bestefadern i morga, han he vært saudebonde i alle dei dage..
Risikoen er vel mye større for at de synker pga masse ull? Uansett er det vel neppe så vanlig å ta med sauene sine på stranden sånn at de kan få bade 8)
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

tja...faren til kompisen min var rundt 1977 med på å skifte masse armaturer i taket på liertunellen på e-18...der hadde en motorsykkel gått i taket i ca200kmh..på veg mot drammen.var noe prat om noe spess værforhold... men om det var vind regn eller tåke /krash m bil husker jeg ikke...men styret satt fast i ene armaturen i taket... :?
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

mulighetene er der.. men da må den ha hjelp av noe annet som f.eks en vegg/bil eller lignende
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Tror nok en bil kan være en fin rampe for å treffe taket i en tunnel.
Rar værforhold og vind er derimot ikke det.
- Skyt her -
Post Reply