Kjør pent!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Weezer
MC: Monster S2R800 - 07

Post by Weezer »

Gixxerman wrote:
Desmo-Dude wrote:Se opp for bilistene!!!

Typisk en sånn som hater motorsyklister og presser karen av veien med vilje fordi han ikke vil at motorsyklisten skal forbi. Han fikk nummerskiltet hvertfall, og den bilen hadde ikke sett pen ut etter at jeg hadde vært ferdig med den. Beste trikset er vel å borre høl i taket, og fylle kupéen med noe flytende, som stivner...
Slik jeg leser dette mener du at bilisten gjør dette med fullt overlegg fordi vedkommende "ikke vil at motorsyklisten skal forbi". Går det virkelig ann Gixxerman??? Det er da forskjell på å tabbe seg ut og gjøre noe med fullt overlegg. Bilisten kjører forbi en annen bil og har tydeligvis sett seg for dårlig for før forbikjøringa starter. Det er da vi får denne typen ulykker. Å anklage denne for å ville presse noen av veien blir for dumt. Slike sløvheter bør ikke skje, men så lenge det er mennesker som befinner seg bak rattet vil sånt gjenta seg.

Samtidig vil jeg også kritisere motorsyklisten for å ha lest sitasjonen for dårlig. Når man ser hvor nært de to bilene er plassert bør man legge sammen to og to, og forvente en fobikjøring samt forvente at man som motosykkelist ikke er oppdaget.

En sak har som regel flere sider
A motorbike is an engine you can sit on
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Har selv vært borti liknende episoder flere ganger, det at en bil foran skjener ut til siden om man prøver å komme forbi, og bilisten gjentar manøvren. At karen på det klippet gjør det med vilje, har jeg ikke vanskelig for å tro.
Weezer

Post by Weezer »

Det er jo ganske alvorlige anklager du kommer med, så da foreslår jeg at du anmelder de det gjelder for drapsforsøk og ikke klipper alle andre over en kam.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Slapp nå av da, sier at jeg har ikke vanskelig for å tro det. Sier ikke at det må være riktig, men det er best å våkne opp å lukte kaffen, for slike folk finnes der ute i det fri. Uansett vil jeg kalle det for drapsforsøk da man som trafikant skal sjekke speilene sine, og hvertfall på slike veier. Har man en slik sykkel bak seg, så lar man selvsagt ham kjøre forbi først.
Thunder
MC: Aprilia SXV550 07'
Aprilia RS250 95'

Post by Thunder »

Hvorfor i all verden skulle bilisten begynne forbikjøringen når han er 30 meter bak bilen han skal kjøre forbi???
Aprilia SXV 550 07'
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino ;)
Attila
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)

Post by Attila »

Tipper det har noe med: .....1000 og 1...1000 og 2...1000 & 3..å gjøre.

Her har han jo video opptak av hendelsen.
Førereren av bilen har skylda ettersom, slik jeg ser det, så påbegynner mc-føreren forbikjøringen før bilisten.

Men, det hjelper lite å ligge på sjukehuset, lam fra øyebryna og ned og tenke: Ha!!! Det var hans andres skyld!"
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
Weezer

Post by Weezer »

Gixxerman: Ble kanskje litt værre enn jeg mente det... Men en "normal" trafikant vil ikke holde tilbake en motorsykkel som kjører forbi (unntak har vi overalt), men det er ikke uvanlig at en "normal" trafikant har for dårlig observasjon. Går vi litt i oss selv tror jeg at alle her har gjort grove feil i trafikken. Feil som kunne gått virkelig ille (eller som har gått virkelig ille). Selv om konsekvensene kan være brutale er det jo ikke noe man går inn for å gjøre. De er et resultat av menneskelig svikt.

2takter: Den røde bilen kjører forbi en bil som vi omtrent bare ser skyggen av
Thunder
MC: Aprilia SXV550 07'
Aprilia RS250 95'

Post by Thunder »

Aah, kan se den andre bilen når de er i svingen :wink:

Men tror de fleste av oss har opplevd at folk oppfører seg sånn.
Selv har jeg neste blitt presset av veien med vilje, men da kjørte jeg bil.
Aprilia SXV 550 07'
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino ;)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Så du tror fortsatt ikke at enkelte individer er råtne nok til å gjøre det med vilje ? Hva med politimannen som presset en mc-ist av veien i nordnorge ? Finnes slemme menn ute i det fri skjønner du...
Attila
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)

Post by Attila »

Enig der, ja!
Kjører etter regelen: Kjør som om alle andre trafikanter er idioter.....fordi de er det!

Husker faren min lærte meg det når jeg fortalte jeg tok lappen på mc....
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
Weezer

Post by Weezer »

Weezer wrote:Men en "normal" trafikant vil ikke holde tilbake en motorsykkel som kjører forbi (unntak har vi overalt)
Har aldri hevdet at ingen er råtne nok til å gjøre det
Oscillo

Post by Oscillo »

Dessuten så har motorsyklisten lagt seg midt i blindsonen til bilen foran, og da gjør han det ikke akkurat lettere for bilisten å oppdage han. Spesielt hvis bilisten akkurat skal til å kjøre forbi og er mer opptatt av hva som skjer på veien foran han.
Onsløv
MC: None

Post by Onsløv »

Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

mathiazz wrote:Hva faen er poenget da? Om de vil ha en sykkel langt oppi ræva og må sitte som en hauk å se i speilene så :evil:

Værre med oss som har litt mindre sykkler, bare de hører en 2-takts lyd må de på purfaen bremse ned i 30 i 60 sonen, og når du legger deg ut begynner de å gi på så du ikke kommer deg forbi. Dette gjelder spesielt ungdommer på nattestid :roll:
Lite hyggelig ungdom dere hadde der ute då, har aldri opplevd noe sånt selv på verken moped eller lettsykkel.

Men er gøy å flekke ungdom i bil, var en harrystyla MR2 med bøtteseter og div. greier som prøvde å vise seg i dag. Utrolig patetisk, spesielt når'n prøvde seg igjen når jeg skulle kjøre av motorveien og han skulle videre.
- Skyt her -
Post Reply