Politiet blinket med langlysa?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Thunder
MC: Aprilia SXV550 07'
Aprilia RS250 95'

Post by Thunder »

Han ville nok at du skulle dra den på hjulet :P
Aprilia SXV 550 07'
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino ;)
vegsir
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!

Re: Politiet blinket med langlysa?

Post by vegsir »

Lasseleeten wrote:Heisann!

Skulle kjøpe litt olje i byen idag og møtte politet på veien. Han som satt inni glante veldig og snudde seg for å se etter meg. Så kjøpte jeg olja og kjørte opp til Sem (hvis noen er kjent her). Der møtte jeg politiet rett før en rundkjøring. Samme bilen. Nå blinka de med langlysa når de kjørte forbi meg. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre så jeg bare kjappa meg hjem ^^

Men hva betyr det liksom? =P
Jeg hadde alt lys osv på.. Og hadde ikke kjørt fort eller noe..
han jeg kjøpte bilen min av fortalte at han mistet lappen etter at politiet hadde blinket med lysa. det betydde visst at han skulle stoppe,m en han kjørte ifra dem. og når de tok han igjen så mista han lappen :roll:
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
Lasseleeten
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3

Post by Lasseleeten »

Jaha, kanskje de egentlig skulle følge etter meg da, men ikke så hvor jeg kjørte i rundkjøringa ^^
Kriz

Post by Kriz »

var en gang en sivil som blinka 3-4ganger til meg da jeg kom 100 inn mot 50sona ville ikke stoppe så kjørte hjem jeg :D
medic1136
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
It’s my birthday

Post by medic1136 »

fult lovelig å blinke med bremselysene, det er en metode som brukes for å gi beskjed til de bak at du ønsker lengere avstand mellom han og deg. Dette går på egensikkerhet.
Valen

Post by Valen »

medic1136 wrote:fult lovelig å blinke med bremselysene, det er en metode som brukes for å gi beskjed til de bak at du ønsker lengere avstand mellom han og deg. Dette går på egensikkerhet.
Ja, men det er også flere som blir stoppet av politi for dette da det er i følge dem en "oppfordring til kappkjøring" :roll:
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Det høres jo helt sykt ut! Dette er tøvete oppspinn av politiet og her er det bare å jatte med om de stopper deg!

De kan ikke gjøre den noe som helst, bare spill idiot og spør som en 3 åring ville gjort!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
medic1136
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
It’s my birthday

Post by medic1136 »

om politiet har lyst så må de gjerne stoppe meg for å blinke med bremselysene, men de får ikke gjort noe med det.
Valen

Post by Valen »

Enklere sagt enn gjort når du er ungdom i en BMW... You do the math :wink:
(tomrom..)
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Politiet burde bruke energien på å ta de som IKKE blinker med blinklyset i stedet... på den annen side nekter jeg å tro at det er noen prioritert oppgave for politiet å ta de som blinker med bremselysene. Da jeg var ung og leste til teoriprøven het dette pumpebremsing... eller fattigmanns ABS 8)
Olav'en
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*

Post by Olav'en »

Håper alle tok ironien i posten min ang bremselysene! :lol:
Bonnis
MC: Honda X11

Post by Bonnis »

Olav: har du enda ikke fått med deg at ironi funker temmelig dårlig på nett? Jeg og mange fler gikk rett på, hahaha du lurte oss. :roll:

Du la deg ikke feil i kjørebanen?

Kanskje purken var mcfører i privatlivet, og han ville hilse på deg som alle ekte mc`er gjør. :lol:
vegsir
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!

Post by vegsir »

Dominator wrote:Politiet burde bruke energien på å ta de som IKKE blinker med blinklyset i stedet... på den annen side nekter jeg å tro at det er noen prioritert oppgave for politiet å ta de som blinker med bremselysene. Da jeg var ung og leste til teoriprøven het dette pumpebremsing... eller fattigmanns ABS 8)
kjørte bak en politibil gjennom 3 rundkjøringer. og de brukte ikke blinlys i noen av dem. så tror ikke de er veldig mye bedre enn oss
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Dominator wrote:Politiet burde bruke energien på å ta de som IKKE blinker med blinklyset i stedet... på den annen side nekter jeg å tro at det er noen prioritert oppgave for politiet å ta de som blinker med bremselysene. Da jeg var ung og leste til teoriprøven het dette pumpebremsing... eller fattigmanns ABS 8)
Ja, jeg vet, det er utrlogi hvor sløve folk er til dette, hadde de enten fulgt med når de tok en mannøver eller brukt blinklys skulle jeg vært fornøyd, men en stor mengde gjør jo ingen av delene... skjønner ikke folk at dette går utover trafikkflyt og skaper farlige situasjoner?

Eller er jo pumpebremsing fortsatt en effektiv schlæger om man ikke har abs. (dvs jeg må innrømme at jeg ikke bruker det særlig ofte, holder meg stort sett til enten eller når jeg ikke har abs, dvs enten bremsing eller svinging).

AtW
Endre
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod

Post by Endre »

vegsir wrote:
kjørte bak en politibil gjennom 3 rundkjøringer. og de brukte ikke blinlys i noen av dem. så tror ikke de er veldig mye bedre enn oss
Opplevde det samme når jeg hadde kjøretime med bil. Kjørerlæreren min ringte sporenstreks til politikammeret for å informere om at blinklysene til bil ***** ikke funket :lol:
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
Post Reply