Page 2 of 4

Posted: 03 May 2007 20:07
by Henrix
Får 07 modellen til uken, lurte på hvor jeg får kjøpt et større bakdekk? Pris etc

Posted: 03 May 2007 20:20
by Dawes
hos alle dekkforhandlere! bare stikke innom å høre etter pris,
kjekt å høre med flere, kan variere ganske mye i pris.
men skjønner ikke vitsen å bytte når der er et splitte nytt på!
jeg har også " ny" cbr, kjøpt fra forhandler (som overligger da) og skal kjøre ut det dekket som står på før jeg kjøper breiere!

Posted: 04 May 2007 15:07
by Bonnis

Posted: 07 May 2007 20:06
by jeditimi
hele sykkelen er jo ekkel og pinglete fremdeles, en sugen 4takter :lol:

Posted: 07 May 2007 20:58
by Bonnis
jepitimi: Hvorfor er sykkelen ekkel? Hvorfor er motoren sugen? Bare pga. det ikke er 2-takt?
Er forresten enig i at den er pinglete, men du setter det litt på spissen må jeg si.

Posted: 07 May 2007 23:47
by Ducos
kanskje den ikke er så stor, men når du setter deg på den blir den stor, den er EVIG *KOS* å kjøre;P

kompis av meg har 120dekk bake, kjennte absolutt ingen forskjell fra det orginale 110 dekket. gjor seg VELDIG!.. annbefales!

Posted: 08 May 2007 18:57
by Bonnis
Ducos: Var vel en 2005 modell, det? For 06 og 07 modell har 100mm bakdekk. Rart de har gått ned i størrelsen.

Merker nok uansett veldig lite på kun 1cm, gjorde i hvert fall ikke det på RS`en min, såeh.

Hvor mye har dere på fordekket da, gutta? Er jo 80mm originalt, så skulle vel gå med litt mer?

Posted: 09 May 2007 06:43
by jeditimi
Ser fremdeles ut som en trøsykkel!

Posted: 09 May 2007 06:48
by jeditimi
Bonnis wrote:jepitimi: Hvorfor er sykkelen ekkel? Hvorfor er motoren sugen? Bare pga. det ikke er 2-takt?
Er forresten enig i at den er pinglete, men du setter det litt på spissen må jeg si.
Var kanskje litt brutal, men realistisk :lol: Sykkelen er ekkel PGA: frontlykten, uff den er IKKE pen asså, dessuten er sykkelen veldig slank og ser puslete igrunn, faktisk utrolig at det er HONDA fordi jeg synest den ser VELDIG kinesisk ut! Motoren er sugen fordi det IKKE er 2-takt ja, når man snakker om så lite kubikk så er 2-takt klart best på allt utenom bunndrag. Liksom jeg mener man får bedre sykkler, men i forhold til pris skal jeg heller gå med på at det er tilnærmet verdt å kjøpe en sånn sykkel, i alle fall om man ikke har peiling, og ikke skal trimme f.eks. 2007 modellens frontlykter er heller litt pene like som på 1000/600 rr, de er jo flotte, men ser jo litt løkt ut ennå pga de smale dekkene og generalt smale sykkelen! Men sikkert flott når man får de for 32000 ny(?)

Posted: 09 May 2007 12:17
by Larz1
jeditimi wrote:Ser fremdeles ut som en trøsykkel!
Du virker som en meget saklig og hyggelig fyr må jeg si! :roll:

Smaken er som baken, og det at du syns at CBR er en stygg sykkel er greit, men hold det for deg selv, og spar oss andre for slike innlegg.

Du sier forresten at 2-takter er bedre en 4-takter på alt bortsett fra bunndrag. Hva er alt?

Anyways, sykkelen blir sikkert rå med litt større bakdekk! Den er litt liten med originalt! :D

Posted: 09 May 2007 13:46
by Ducos
Bonnis wrote:Ducos: Var vel en 2005 modell, det? For 06 og 07 modell har 100mm bakdekk. Rart de har gått ned i størrelsen.

Merker nok uansett veldig lite på kun 1cm, gjorde i hvert fall ikke det på RS`en min, såeh.

Hvor mye har dere på fordekket da, gutta? Er jo 80mm originalt, så skulle vel gå med litt mer?

-den er liten, men Ikke "Ekkel" baklyken for eks, er nydelig^^



ja de va en 2005 mod. ^^ 80/110 tror jeg.. noe sånt orginalt:P han bare smellte på 120 dekk bake, ble straks mye bedre..


merker dere at det er litt "ekkelt" å bremse me cbr? jeg føler sykkelen skal tippe til siden når man har en kraftig nedbremsing med forrbremsen..:s fordi den har liten dekk dim ?

Posted: 09 May 2007 13:49
by Ducos
jeditimi wrote:
Bonnis wrote:jepitimi: Hvorfor er sykkelen ekkel? Hvorfor er motoren sugen? Bare pga. det ikke er 2-takt?
Er forresten enig i at den er pinglete, men du setter det litt på spissen må jeg si.
Var kanskje litt brutal, men realistisk :lol: Sykkelen er ekkel PGA: frontlykten, uff den er IKKE pen asså, dessuten er sykkelen veldig slank og ser puslete igrunn, faktisk utrolig at det er HONDA fordi jeg synest den ser VELDIG kinesisk ut! Motoren er sugen fordi det IKKE er 2-takt ja, når man snakker om så lite kubikk så er 2-takt klart best på allt utenom bunndrag. Liksom jeg mener man får bedre sykkler, men i forhold til pris skal jeg heller gå med på at det er tilnærmet verdt å kjøpe en sånn sykkel, i alle fall om man ikke har peiling, og ikke skal trimme f.eks. 2007 modellens frontlykter er heller litt pene like som på 1000/600 rr, de er jo flotte, men ser jo litt løkt ut ennå pga de smale dekkene og generalt smale sykkelen! Men sikkert flott når man får de for 32000 ny(?)


Honda..

de lagde cbr fordi 4takt er mer miljøvenlig, du slipper å fylle på 2takts olje, mindre forbruk, mindre støy, mer behaglig å kjøre... Osv..?

personlig liker jeg 2takt's Turtallkick! Elsker det lille RYKKET i styre.

men ja, cbr er 10 ganger mer behaglig å kjøre.

men som sakt, jeg føler ikke meg helt trygg med 80dim dekk forran med en KRAFTIG nedbremsing, føler sykkelen skal til å skli ut på siden..?:s

Posted: 09 May 2007 20:22
by Eike_Oak
Ducos wrote:
jeditimi wrote:
Bonnis wrote:jepitimi: Hvorfor er sykkelen ekkel? Hvorfor er motoren sugen? Bare pga. det ikke er 2-takt?
Er forresten enig i at den er pinglete, men du setter det litt på spissen må jeg si.
Var kanskje litt brutal, men realistisk :lol: Sykkelen er ekkel PGA: frontlykten, uff den er IKKE pen asså, dessuten er sykkelen veldig slank og ser puslete igrunn, faktisk utrolig at det er HONDA fordi jeg synest den ser VELDIG kinesisk ut! Motoren er sugen fordi det IKKE er 2-takt ja, når man snakker om så lite kubikk så er 2-takt klart best på allt utenom bunndrag. Liksom jeg mener man får bedre sykkler, men i forhold til pris skal jeg heller gå med på at det er tilnærmet verdt å kjøpe en sånn sykkel, i alle fall om man ikke har peiling, og ikke skal trimme f.eks. 2007 modellens frontlykter er heller litt pene like som på 1000/600 rr, de er jo flotte, men ser jo litt løkt ut ennå pga de smale dekkene og generalt smale sykkelen! Men sikkert flott når man får de for 32000 ny(?)


Honda..

de lagde cbr fordi 4takt er mer miljøvenlig, du slipper å fylle på 2takts olje, mindre forbruk, mindre støy, mer behaglig å kjøre... Osv..?

personlig liker jeg 2takt's Turtallkick! Elsker det lille RYKKET i styre.

men ja, cbr er 10 ganger mer behaglig å kjøre.

men som sakt, jeg føler ikke meg helt trygg med 80dim dekk forran med en KRAFTIG nedbremsing, føler sykkelen skal til å skli ut på siden..?:s
Hvis du føler at sykkelen sklir ut til siden då bør du øve deg litt på nødbrems og seteknikk.

Er ingenting i veien med kjøreegenskapene til den sykkelen, ikke en verdens ting.
De tynne dekkene er en fordel sett fra kjøreegenskapene sin side.

Posted: 12 May 2007 00:38
by Dawes
har måttet stoppe fort på min cbr et par ganger, ene hvor det føltes som bakhjulet lettet.
Men hadde ingen problemer med at den "skle" ut, bare huske å ikke sitte anspndt i armene så går alt som smurt :wink:

Posted: 12 May 2007 16:18
by Asker_Alex
jeditimi wrote:
Bonnis wrote:jepitimi: Hvorfor er sykkelen ekkel? Hvorfor er motoren sugen? Bare pga. det ikke er 2-takt?
Er forresten enig i at den er pinglete, men du setter det litt på spissen må jeg si.
Var kanskje litt brutal, men realistisk :lol: Sykkelen er ekkel PGA: frontlykten, uff den er IKKE pen asså, dessuten er sykkelen veldig slank og ser puslete igrunn, faktisk utrolig at det er HONDA fordi jeg synest den ser VELDIG kinesisk ut! Motoren er sugen fordi det IKKE er 2-takt ja, når man snakker om så lite kubikk så er 2-takt klart best på allt utenom bunndrag. Liksom jeg mener man får bedre sykkler, men i forhold til pris skal jeg heller gå med på at det er tilnærmet verdt å kjøpe en sånn sykkel, i alle fall om man ikke har peiling, og ikke skal trimme f.eks. 2007 modellens frontlykter er heller litt pene like som på 1000/600 rr, de er jo flotte, men ser jo litt løkt ut ennå pga de smale dekkene og generalt smale sykkelen! Men sikkert flott når man får de for 32000 ny(?)
Frontlykten er noe av det feteste jeg har sett på en lett mc, sammenlignet med fronten til en aprilia 05mod og under så er den 100 ganger finere, er enig med at den er altfor slank og ser puslete, ser kinesisk ut? Sugen motor fordi det er 4 takt?, 4-taktere har: mye lengre levetid, bra bånndrag, mye mindre vedlikehold og mindre motor"i seg selv".... man får de for 39,000kr... Personelig så hadde jeg valgt en CBR framfor RS, har du srudd 10 ganger på en rs, så har du skrudd 1 på en cbr.. :D