Page 2 of 3
Posted: 21 May 2007 17:53
by Bonnis
Asker_Alex wrote:Så det er egentlig ikke bare å slenge på effektpotta på sykkelen og si at du kjører lovlig fordi den har under 15hk, du må ha godkjenning av vegvesenet først

Er det ikke bare å ha papirer på det, da? Det trodde jeg.
Posted: 21 May 2007 18:05
by Asker_Alex
Kanksje jeg forklarte det litt feil, men vis du skal kjøre helt lovlig så skal du ha papirer som sier at det og det er lovlig, fra vegvesenet.

Posted: 21 May 2007 22:40
by øyvind
må sykkelen min på visning da for at den skal være lovlig med arrow effektanlegg?
Posted: 21 May 2007 23:05
by Asker_Alex
Det er jeg ikke helt sikker på, men du jo
ringe vegvesenet og høre, si at det er arrow potte med godkjente utslipskrav og blablabla.
Jeg er ikke helt sikker, spør folka på veivesenet,
og kanksje mail folka på arrow og spør åssen utlsips greier og sånt du trenger.
Vis du tar på arrow anlegg så tviler jeg på at politiet
vil bry seg egentlig, en venn av meg(Asker-anders,
her på forumet) har xt125 med arrow, snuten bryr seg ikke.
Så det er egentlig bare og smelle det på

Posted: 21 May 2007 23:10
by øyvind
Asker_Alex wrote:Det er jeg ikke helt sikker på, men du jo
ringe vegvesenet og høre, si at det er arrow potte med godkjente utslipskrav og blablabla.
Jeg er ikke helt sikker, spør folka på veivesenet,
og kanksje mail folka på arrow og spør åssen utlsips greier og sånt du trenger.
Vis du tar på arrow anlegg så tviler jeg på at politiet
vil bry seg egentlig, en venn av meg(Asker-anders,
her på forumet) har xt125 med arrow, snuten bryr seg ikke.
Så det er egentlig bare og smelle det på

hehe, ja jeg har satt det på.. men her har ikke purken annet å gjøre enn å spise smultringer, så de tar folk med ulovlig trim så fort de kan
Posted: 22 May 2007 16:16
by Asker_Alex
Tror det skal gå helt fint... Bare si at det er godkjent og alt det der, og at sykkelen ikke overstiger 15hk

Posted: 23 May 2007 11:33
by MC-Martin
CBR er en firtaktsykkel som dere alle vet. Effektanlegg hjelper relativt lite på effekten, lyden derimot blir rå.
Eneste nøkkel til MCverdenes himmelport vil være å hive turbo og kvassere kamaksling på sykkelen, portere toppen og porter, stille ventilelene og synkronisere gass wieren på riktig måte, deretter trimsylinder/borre opp. Om du velger å borre opp, ikke bruk treborr..
Med alt dette vil du oppnå en orgasme av en effekt..
Posted: 23 May 2007 12:34
by Pille
kan forklare litt når det gjelder lovligheten av effektanlegg. For at du skal kjøre lovlig:
- Du må ha ett annlegg som er plombert sånn at det tilfredstiller antal lovlige DB, og det må klara utslippskrava. Klarer den dette, og du har papirer som følger med eff.anlegget kan du levere papirer og sykkel på visning. Etter det er godkjendt skal du få det i vognkortet ditt, DA er det lovlig
Håper du forstår forklaringen min
Posted: 24 May 2007 16:44
by Jun0
Takk førr svar folkens

Re: Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25
Posted: 28 Aug 2007 16:33
by øyvind
Ducos wrote:Asker_Alex wrote:Ducos wrote:Trimsyl er billigere enn effektanlegg.. Lattis!:P
Effektanlegg-> Toppfart dreving -> trimsyl -> større gasser (2006 og nedover, 07'en har innsprøytning) da vil den gå.. tja.. ca GANSKE bra:P
innsug og KN filter også... Da skal jeg si den går BRA!
HOHO! se for deg powerfilter på en 4takt

hadde fått direkte ereksjon av lyden

har tenkt til å kjøpe malossi sylinder til cbr'n min nå, har på arrow effektanlegg og KN filter, noen som har prøvd noe lignende? og må jeg bytte forgasser?
Re: Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25
Posted: 28 Aug 2007 18:08
by ivarfm
Hvorfor ikke selge CBR'n og heller kjøpe noe racing-totakt og få sportsdemping, bremser og kjørestilling til å matche motoren? Firtaktstrim er dyrere enn totaktstrim og det er mange flere muligheter med totakt, dessuten mister du garantien når du gjør alt det med CBR'n din og da kan det være greit og ha en sykkel som er billig og lett og mekke på, altså en totakt.. Bare noen pointers, men er enig at det hadde vært stilig, men blir kanskje litt for sært

Re: Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25
Posted: 28 Aug 2007 18:50
by øyvind
ivarfm wrote:Hvorfor ikke selge CBR'n og heller kjøpe noe racing-totakt og få sportsdemping, bremser og kjørestilling til å matche motoren? Firtaktstrim er dyrere enn totaktstrim og det er mange flere muligheter med totakt, dessuten mister du garantien når du gjør alt det med CBR'n din og da kan det være greit og ha en sykkel som er billig og lett og mekke på, altså en totakt.. Bare noen pointers, men er enig at det hadde vært stilig, men blir kanskje litt for sært

fordi jeg bare betalte 7900 for den selv, og den er god å kjøre og høres ikke ut som en motorsag.. gidder ikke bruke så mye penger på lett-mc, er bedre å spare til tung-sykkel.. 2500 er ikke akkurat dyrt for en sylinder heller.. og skal jeg leke meg kan jeg like gjerne gjøre det med crossern min
Re: Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25
Posted: 28 Aug 2007 20:10
by Honda_NSR
Kjøp sylinder du. Jeg ble stoppa seinest i dag med effektanlegg. Null stress det da. Ingen som har peiling så lenge dem ikke kommer med benk.
Det jeg heller ville vært redd for er at med høy(ere) toppfart på en CBR som veier så lite så skal det ikke så mye til for å bli blåst av veien...
Re: Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25
Posted: 03 Nov 2007 12:04
by øyvind
Pille wrote:kan forklare litt når det gjelder lovligheten av effektanlegg. For at du skal kjøre lovlig:
- Du må ha ett annlegg som er plombert sånn at det tilfredstiller antal lovlige DB, og det må klara utslippskrava. Klarer den dette, og du har papirer som følger med eff.anlegget kan du levere papirer og sykkel på visning. Etter det er godkjendt skal du få det i vognkortet ditt, DA er det lovlig
Håper du forstår forklaringen min
men hvis jeg tar den med til vegvesenet, og de ikke godkjenner det, hva skjer da?
Re: Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25
Posted: 03 Nov 2007 12:16
by AndyNsR
Hvis du allerede har effektpotta på, så ville jeg tror du ble nødt til å ta den av og hive på original potte, antagelig avskilter de den inntil den er lovlig blitt på visning. Er som å gå til politiet mitt litt for mye godtro og si "hei, jeg har drept en person, men angrer veldig, går greit det vel?" Du hadde nok blitt fengsla der ja
