Page 2 of 2

Posted: 11 May 2007 00:47
by xadox
jeg vurderer å importere selv...


1: jeg suger i tysk

2: har ikke lyst til å dra til munchen for å hente en sykkel

3: hvordan transportere den?

4: transport / hotell / taxiregninger osv...

5: garanti osv....

Da er jeg litt i tvil om det lønner seg SELV OM den er 20 000 billigere...

Posted: 11 May 2007 15:21
by Odin
tenkte på for eks denne da :


http://www.mobile.de/SIDU7oFyZIHr-K-.IL ... 1256477919&



ble jævla lang link men shit au

Posted: 11 May 2007 16:47
by sorrow
ja, og når jeg legger denne i import kalkulator:

Total sum MC og avgifter =79357

Mens på finn:
http://finn.no/finn/mc/object?finnkode= ... os=4&tot=6

Altså blir en 1998 modell import fra Tyskland dyrere enn en 2000 utgave i norge...

Er det fornuftig?

Posted: 11 May 2007 17:06
by Odin
niks det var det jeg lurte på! :P

Posted: 11 May 2007 18:18
by sorrow
En grunn til å kjøpe i utlandet er større utvalg. Det kan være begrenset her hjemme. En annen god grunn er å importerer nytt muligens, det kan være billigere.

Posted: 11 May 2007 18:42
by Odin
TLR er en DEILIG sykkel as! og for en lyd



Posted: 11 May 2007 23:16
by Mc-sande
den lyden, fy faen den var deilig den

Posted: 11 May 2007 23:20
by Gixxerman


På slutten det blir fett. Gult er kult, og TLR er fett. Faen meg GROM !!! lyd !!!

Posted: 12 May 2007 06:32
by Pollti
Det kan være lønnsomt å importere selv. Velg modell med omhu. De 2 siste sykkelene mine har vært brukt importert via en kamerat som driver med sånt som yrke. Vær oppmerksom på at det nå er innført nye bestemmelser angående dokumentasjon. Det kan ta både uker og måneder å få ordnet opp pga kapasitets problemer hos tollvesenet og bilsakkyndige. På Cagivaen så er papirene fremdeles ikke i orden og den ble tatt inn til landet i fjor og papirene ble levert i januar 2007.
Eneste grunn til at den har skilt er at 2 fornuftige herremenn hos bilsakkyndige skar i mellom og bypasset byråkratiet. Om du kan regne med sånn service og forståelse som privat person se det tviler jeg på.