Trafikklys - Vi på to hjul er visstnok ikke prioritert

Prat om tung MC.
Griffin

Post by Griffin »

ChristR wrote:Konklusjon: Politiet ser ikke på NRK østfold.. :P
Nei...for det måtte i tilfelle bety at noen på de politikammersene hadde måttet lettet på rompa og hentet fjernkontrollen... :lol:
Deauville

Post by Deauville »

[quote="Hawken"]I Tr.heim har det jo kommet et prøveprosjekt der man simpelten bærter for å få grønt lys, funka visst gangske bra det :D
[quote]

Pussig at dette prøveprosjektet ble lansert 1.april (på Radio1?) i år. Mange som beit på. :wink:
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

Pussige saker det der med 1.april, ja :roll:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Hawken
MC: Ducati SS 750

Post by Hawken »

Deauville wrote:
Hawken wrote:I Tr.heim har det jo kommet et prøveprosjekt der man simpelten bærter for å få grønt lys, funka visst gangske bra det :D

Pussig at dette prøveprosjektet ble lansert 1.april (på Radio1?) i år. Mange som beit på. :wink:
HYYL! Andre gangen jeg ble lurt da :cry:
Neste 1 April skal ikke jeg våkne med radioen på! :evil:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Meet my friend mr. blush :oops: :smt023
Impervium

Post by Impervium »

Sorry hvis folk har skrevet dette før.. men:
Under lyskryss (ialfall dem fleste.. noen går mer eller mindre automatisk på et "loopa" program) ligger det noe en nesten kan kalle "metall detektorer".
Som jeg leste en annen her nevnte, registrerer disse da bare biler, og større kjøretøy, som oftest, med mindre en er skikkelig heldig.

Jeg satt her forleden en natt og skulle ut på bensinstasjonen og kjøpe meg en ostepølse siden jeg ikke hadde noe fòr hjemme. Så kommer jeg til lyskrysset, og ute er det ikke et kjøretøy utenom meg. Jeg kommer da til lyskrysset, og det er rødt, siden det er programmert til å prioritere den kryssende veien, som jeg kommer inn fra siden på.

Jeg stopper foran krysset, og venter, og venter, optimist som jeg er.
Etter å ha stått der en stund.. tenker jeg "noen må jo komme snart, slik at det blir grønt"..
Til slutt kjørte jeg bare.. :roll:

Så jeg synes dem burde skaffe noe bedre.
TZR-Racer

Post by TZR-Racer »

Dentist wrote:Jeg husker at det var noen ordentlige idiotlyskryss i Hamar når jeg bodde der og kjørte MC for mange år siden. Der jeg bor nå, er det ikke ett eneste lyskryss, og jeg kjører lite der det er lyskryss... så jeg har ingen erfaring med hvordan det er nå.

I Elverum (hvor jeg bodde når jeg vokste opp), var det iallefall en del lyskryss med lyssensorer...
Ja, lyskryssa i Hamar er noe drittkryss.. De eier jo ikke sensorer! Har stått leeenge å venta på at det skulle bli grønt. Turde ikke å kjøre heller, for det var mye politi å se.. :roll:
Kjørelæreren min sa under en kjøretime når vi stod i et kryss at jeg bare måtte kjøre.. Ingen vits å bruke bort penga mine på å stå der.. Han ba meg gjøre det med sensor også, hvis vi stod fast. Men da skulle jeg si i fra først da.. :P
Honda NSR 125
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

I lyskryss gjelder loven om "Tingenes iboende faenskap" også kalt Murphys lov.
Du kan være helt sikker på at når du kommer fram til et rødt lys, stanser, og setter foten i bakken, DA slår det over i grønt. Du kan ta deg god tid fram mot rødt lys, krypkjøre og somle så mye du vil, men så snart du gir opp og innser at du MÅ stanse og så stopper. Det grønne lyset kommer enten akkurat når foten når bakken og sykkelen står stille, eller så sent at du må sette foten ned før du kan ta løs i gjen.
Det er til å ergre seg grønn av :x
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
ninja-mannen(c)
MC: Kawasaki ZX6-R `03

Post by ninja-mannen(c) »

ChristR wrote:Kanskje like greit..
Hvis de skal ordne sensorene ved gatelys skal de sikkert ordne fotoboks sensorene også..
Vel talt!Image
stiang

Post by stiang »

I Tromsø er det mange morsomme kryss. Vanligvis går blir man stående til neste vår... Et er så følsomt at det aktiveres av ingenting. Avogtil når man kommer til et sensor-styrt kryss, blir det rødt lys for meg, og så kommer det ingen biler i krysset!
HÃ¥vi

Post by HÃ¥vi »

Satt på med en taxi i bergen en gang. sjåføren var av den late unge typen som ikke venta på rødt. på nøkkelklippet hadde han en dings med bryter. når han trykte der ble det grønt med en gang.

sånn vi skulle ha hatt
Image
||SnoW||

Post by ||SnoW|| »

Håvi: Høres tvilsomt ut. i så fall så burde det ikke være så vanskelig får deg å linke til en side som selger slike?
Lupo

Post by Lupo »

Håvi:
>på nøkkelklippet hadde han en dings med bryter.

Nå lurer du vel oss, eller var det han som lurte deg..? ;) Tar ikke så lang tid å lære timingen på alle lysene i nærheten når man jobber i trafikken.

Ragnhild:
>Det grønne lyset kommer enten akkurat når foten når bakken og sykkelen står stille, eller så sent at du må sette foten ned før du kan ta løs igjen.

Haha! Spikern midt på hodet. Kjente meg godt igjen i den.

Funker å vugge sykkelen litt rundt og prøve å treffe rett på sensoren. Om det ikke virker blir det gjerne å vente en 2-3 sykluser eller et par minutter for å se om det kommer en bil som kan hjelpe. Ellers er det vel bare å kjøre. Kan ikke se for meg at det blir bråk med offentligheten pga. dette! Ville vært for dumt om det ikke går ann å snakke seg ut av en så liten fillesak. Veinettet fungerer jo ikke for et lovlig kjøretøy, da må det gå ann å ta seg frem uten å bli kriminell.

Er forresten god balansetrening å prøve å sette foten ned minst mulig, tenker da spesielt på kryss. Gøy også! En av de få tingene som direkte avslører skillsnivået til folk. Fått et litt annet bilde på MC-befolkningen etter å ha begynt å legge merke til sånne detaljer. :D
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Lupo wrote:
Er forresten god balansetrening å prøve å sette foten ned minst mulig, tenker da spesielt på kryss. Gøy også! En av de få tingene som direkte avslører skillsnivået til folk. Fått et litt annet bilde på MC-befolkningen etter å ha begynt å legge merke til sånne detaljer. :D
I dare you 8)
Trulso

Post by Trulso »

hmm.. d flese lyskryss i tr.ehim funker på meg, har max sjedd 4 ganger på 1 og et halv år at jeg ikke har kommet over..
Post Reply