Hva har dere på dere når det er 25++ grader ute?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Gixxerman

Re: Hva har dere på dere når det er 25++ grader ute?

Post by Gixxerman »

Skal kjøpe det imorgen, men får ikke prøvd det før senere til uka når jeg henter sykkelen. Skal gi tilbakemelding(om hvor lett det var å ta av seg dressen etter 55 mil på baken i heten hehe) :)
indianeren

Post by indianeren »

Har kjørt til jobben idag med lindstrands jeans bukse og jakke.. (og ryggskinne etc...)
Bare en tynn genser under.. gikk veldig fint selv i skyggen rett etter 7 idag.. selv om jakka har perforeringer og gjennomstrømming av luft..

Har også et par luftige og stilriktige halvarsons handsker.. passer som hånd i handske..vil jeg si:)
MatsBS
MC: Husqvarna SM 00 m/ 06 WRE motor. 30-40 hk ;D

Post by MatsBS »

Nå for tiden har jeg litt problemer med sykkelen min så jeg kjører mopedscooter. På denne sitter jeg bare i shorts og skjorte.
Men når jeg kjører min sykkel unngår jeg helst å kjøre med så lite klær. Men kjører aldri med kjøredress i dette været :roll:
Image

Image
Bizcocho
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm

Post by Bizcocho »

MatsBS wrote:Nå for tiden har jeg litt problemer med sykkelen min så jeg kjører mopedscooter. På denne sitter jeg bare i shorts og skjorte.
Men når jeg kjører min sykkel unngår jeg helst å kjøre med så lite klær. Men kjører aldri med kjøredress i dette været :roll:
Hvorfor virker det som om det er ok å bruke mindre klær på scooter? Det kjøres vel ennå mer hassardiøst på disse små syklene enn en MC i Oslo-rushet? Tryner man i 50 så gjør det vel like vondt?!
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
MatsBS

Post by MatsBS »

Bizcocho wrote: Hvorfor virker det som om det er ok å bruke mindre klær på scooter? Det kjøres vel ennå mer hassardiøst på disse små syklene enn en MC i Oslo-rushet? Tryner man i 50 så gjør det vel like vondt?!
Jeg er enig med at det gjør vondt uansett hvordan man detter. Men på en scooter har det blitt sånn at man tror man sitter mye mer beskyttet, noe man forsåvidt ikke gjør. Har liksom bare blitt sånn :-#
Men at det kjøres fortere på en MC en en liten scooter er det ingen tvil om, men så bor jeg ikke i Oslo-området heller da :roll:
En annen grunn for at jeg unngår å kjør i shorsts på MC er på grunn av at det gjør så sykt vondt når man brenner seg :lol:
Image

Image
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

De fleste ulykkene med doninger med to hjul og motor skjer i hastigheter under 50 km/t.
Har ikke sett noen fordeling mellom Scooter, moped og MC.
Men jeg vil tro at en med kjøredress, hansker, sko/støvler som går over ankelen og hjelm får mindre skader enn en uten slikt utstyr, uansett type doning?
Smårips (uansett kjønn) i sandaler, shorts og T-skjorte lever relativt farlig, særlig med den erfaringen i trafikken de mangler. Gjelder forsåvidt også eldre førere av to-hjulinger som lar komforten (og respekt for egen sikkerhet) gå foran sikkerheten. Selv om de har mer erfaring og forståelse for trafikken.

Men skal vel ikke være for blærete. Ruller opp Lindstrands Jet-buksa til under kneet på varme dager. Blir ei glippe ned til støvelen som sikkert blir blodig ved et ublidt møte med asfalten.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
MatsBS

Post by MatsBS »

Er helt enig der. Har bare blitt sånn, dårlig unnskyldning :roll:
Image

Image
Stoffe
MC: 1998 Kawasaki KX 80
2003 Suzuki RMX

Post by Stoffe »

Vet det blir SINNYSKT VARMT!

Når jeg kjører crosser bruker jeg bukse, hansker, genser -_- skal få kjøre utstyrt snart..
Mopeden bruker jeg sjorts og t-skjorte :lol:
1998 Kawasaki KX 80
2003 Suzuki RMX
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Flytt til Trøndelag, da har man det problemet et par dager i året. Og når sola går ned er det stort sett bitende kaldt... :roll:

Det var kanskje ikke helt sant, men det føles sånn i begynnelsen av juni og allerede fra slutten av august. Juli er vel like bra som ellers i landet.

Jeg har ventilerte armer på skinnjakka, men må da til gjengjeld ha noe vindtett innom når det er under 10 grader. Men på en landeveistur er det sjelden noe problem med at det er for varmt. Hvis man ikke ligger og kjører meget aktivt, da blir man selvsagt varm.

Og ei tynn joggebukse + tynn bomullsjumper innom skinnklærne gjør at du lettere får de av når du er 'utsvetta'. Blir ikke mye varmere med det.
K1200R
MC: Jeg har de siste 2 årene kjørt en BMW k1200r, en nydelig sykkel, både til tur og pendling;-)

Post by K1200R »

Jeg har litt vann i hjelmen om det blir for varmt. Kjøler ihvertfall ned hue litt :)
Astaroth

Post by Astaroth »

Bruker helt bomull eller ull-undertøy under skinndressen i hvilken som helst temperatur - den tar unna bra med svette og varme (og holder på det når det er kaldt). Skinndress rett på kroppen er en klam, varm og ubehagelig opplevelse.

Kjører aldri uten full pakke.
Image
FunSize
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07

Post by FunSize »

Har funnet ut at SuperUndertøy funker bra å ha på under...
Last edited by FunSize on 29 Jun 2007 13:24, edited 1 time in total.
07 Yamaha FZ6-S :D
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Post by Shortybebeh »

Fullt utstyr, jakka åpnet øverst, mye kjøring på motorvei! :)
Death Is The Road To Awe.
Yomar

Post by Yomar »

når jeg kjører går det i t-skjorte og shorts når det er slike tempraturer.

Men en gang jeg var på hytta med crossn var det 30 +++ og jeg hold på og ta kveld.
Vrengte av meg genseren og alt beskytelse og kjørte i sandaler, shorts og t-skjorte.
Tok en wheelie i 4. gir og gikk rundt :lol:

Men det var heldigvis på et jorde men det svei litt uansett ;-)
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

At det ikke er postet et eneste innlegg i denne tråden mellom 29.juni og 17.august sier vel det meste om sommeren 2007... :smt069
Post Reply